Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe diep mogen krassen zijn in de cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1161 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32270 - hoe diep mogen krassen zijn in de c...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 10965 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Speakerfreak 28-9-2005 22:07 Print reply

Posts: 4941
stoor rand in je cilinder die jij ff weg schuurt beunerdebeunbeunn hehehe
 
Vieze naaiers hier
zundappchef 28-9-2005 22:11 Print reply

Posts: 4082
he ik kleine kras van halve mm uitgeschuurt met waterproef schuur papier en een of andere vloeistof der in gepeert 10 min late lope en je ziet er helemaal niks meer

die manier kost 1 nieuwe zuiger 2 zuigerveren die vloeistof en beetje waterproef schuur papier halve thank benzine

die vliestof heb ik van de brommer boer weet niet of die overal te krijge is

bdw dat kan aleen bij groom want cilinder
 
1000 v twin rotax biatch
NX 125 28-9-2005 22:19 Print reply

Posts: 987
die vloeistof zal wss wel recinusolie zijn

en voor schuurpapier hebk is gehoord van best korrel 60 te gebruike
want de wand moet ijg ruw zijn vanbinnen
want bij een nieuwe cil is deze ook niet echt glad

en voor de lome mensen rond schuren en dus niet in de richting die de zuiger gaat
en geen bramen bij de poorten de randen van de poortjes moeten bot zijn
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
Jekko 28-9-2005 22:22 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125
die vloeistof zal wss wel recinusolie zijn

en voor schuurpapier hebk is gehoord van best korrel 60 te gebruike
want de wand moet ijg ruw zijn vanbinnen
want bij een nieuwe cil is deze ook niet echt glad

en voor de lome mensen rond schuren en dus niet in de richting die de zuiger gaat
en geen bramen bij de poorten de randen van de poortjes moeten bot zijn



Korrel 60
 
Waiting for the wor`s to come
Arjanus 28-9-2005 22:26 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125
die vloeistof zal wss wel recinusolie zijn

en voor schuurpapier hebk is gehoord van best korrel 60 te gebruike
want de wand moet ijg ruw zijn vanbinnen
want bij een nieuwe cil is deze ook niet echt glad

en voor de lome mensen rond schuren en dus niet in de richting die de zuiger gaat
en geen bramen bij de poorten de randen van de poortjes moeten bot zijn


ik weet niet of dat in belgium hetzelfde is als in nl

maar hier schuurt men daar ruwe planken ed mee
iig alles behalve cilinders

waterproof k600 lijkt me beter !
 
lieber nurburgring als ehering
M.O. 28-9-2005 22:27 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: excite mt70
waarom test je hem niet ff op je brommer dan? -_- (misschien is het al gezegd)

Ik had ooit op mn MT een 70cc imi, pistonveer vergeten, kras van zo'n 3 milimeter diep en anderhalf centimeter breed. Ding reed weliswaar 10 km langzamer maar hij reed nog prima, wonder boven wonder I guess.

3mm diep en 1,5 cm breed en dan 10km zachter je reed daarvoor zkr 11km/h??
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
onraad 28-9-2005 22:29 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]


ik weet niet of dat in belgium hetzelfde is als in nl

maar hier schuurt men daar ruwe planken ed mee
iig alles behalve cilinders

waterproof k600 lijkt me beter !


Mja idd, met korrel 60 is het net of je met een gewone ruwe houtvijl in je cilinder zit. Is het idd niet 600 oid?

 
excite mt70 29-9-2005 0:22 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: M.O.
[...]

3mm diep en 1,5 cm breed en dan 10km zachter je reed daarvoor zkr 11km/h??


niet zo bijdehand, hij ging van 70 km/u naar 60. Verschil is dat het mij niet uitmaakte of het op de lange duur de cilinder zou aantasten, en ik denk dat dat bij deze jongen wel het geval is.

 
motocrosser 29-9-2005 22:54 Print reply

Posts: 84
het maakt nie uit hoe diep ze zijn gewoon dicht plamuuren en dan mooi glad opschuren men mt liep er ook altijd mooi mee
 
christianos 29-9-2005 22:55 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: motocrosser
het maakt nie uit hoe diep ze zijn gewoon dicht plamuuren en dan mooi glad opschuren men mt liep er ook altijd mooi mee

dicht plamuren ?
met albastine polyster plamuur cker ?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 29-9-2005 om 22:55 uur.
 
mcdronkz 29-9-2005 22:56 Print reply

Posts: 32777
LOL!! geweldig
 
snowboarderke 29-9-2005 23:19 Print reply

Posts: 2193
Mij hebben ze ook gezegt dat je een hele grove korrel moet nemen, omdat je cillinder dan dof wordt.
Door in te rijden slijten je zuigerveren terug in op je cillinder en wordt ie weer glad.
Enkel bij bladblaazers ed gaan ze de cillinder volledig glad maken.
Althans dit hebben ze mij altijd gezegt en ik heb het zo toegepast en dit ging goed
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
KaWaReZ 29-9-2005 23:22 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: motocrosser
het maakt nie uit hoe diep ze zijn gewoon dicht plamuuren en dan mooi glad opschuren men mt liep er ook altijd mooi mee


ahem...

of je gedraagt je of je post niet
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
suzuki rijder 30-9-2005 19:12 Print reply

Posts: 2322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
hij rijd nog wel goed maar hij tikt zegmaar alsof je de zuigerveren hoort.. er zat ook een stoot rand in die heb ik zegmaar beetje weggeschuurt maar ik ga niet in de cilinder schuren want dat wordt er niet beter op.. ik haal wel nieuwe veren en zie dan wel verder..ik kan nu nix testen want me waterpomp lager+as moet vervangen worden en over 3 weken komen die onderdelen pas


over het algemeen tikken 50 blokken van tsx wel een beetje maar kijk anders es naar je krukas of er speling op je drijfstang zit want die willen wel eens wat rammelen
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]

Dit topic is 10965 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved