hoi ik heb een suzuki 50cc tsw blok en de cilinder tikte dus heb ik er ff afgehaalt.. er zit een vertex zuiger in met nog goeie zuigerveren naar mijn idee.. de zuiger zitten wel wat zwarte vlekken op maar dat is normaal (denk k) maar ik keek dus ff in de cilinder en zag daar veel lichte krassen wat niet zo erg is maar er zat ook 1 best wel diepe kras in en ik vroeg me dus af hoe diep ze mogen zijn dat het geen kwaad kan.. en als ik hem hoon kan ik dan deze zuiger gewoon nog houden ? 41.00 mm (volgens mij redelijk nieuw)
Weet iemand misschien ook hoe het getik kan komen verder.. ik dacht miss door de zuigerveren maar die zijn goed volgens mij maar miss dan door wat krassen in de cilinder ofzo ?
alle lagers zijn verder goed en het big en small end ook..
Cilinder pakken, zuigerveer van zuiver afhalen, zuigerveer in de cilinder stoppen, cilinder tegen het licht houden. Zie je licht tussen de cilinderwand en de zuigerveer doorkomen, kan je em laten honen.
En als je em laat honen dan moet je er een overmaat zuiger in doen.
ja die diepe kras voel je met je nagel, maar het is geen lange kras en hij zit tussen een booster poort en een spoelpoort, de kras heeft de lengte van die spoelpoort en op de zuiger zie je zegmaar een kale veeg is dit een warmloper ofzo geweest ?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
ja die diepe kras voel je met je nagel, maar het is geen lange kras en hij zit tussen een booster poort en een spoelpoort, de kras heeft de lengte van die spoelpoort en op de zuiger zie je zegmaar een kale veeg is dit een warmloper ofzo geweest ?
Ach kijk zelf of je nog veel compressie enz hebt he. Ik heb ook al rondgereden met cil met krasjes in, die verliezen iets van vermogen maar rijden dikwijls nog wel redelijk goed en normaal hoor.
waarom test je hem niet ff op je brommer dan? -_- (misschien is het al gezegd)
Ik had ooit op mn MT een 70cc imi, pistonveer vergeten, kras van zo'n 3 milimeter diep en anderhalf centimeter breed. Ding reed weliswaar 10 km langzamer maar hij reed nog prima, wonder boven wonder I guess.
hij rijd nog wel goed maar hij tikt zegmaar alsof je de zuigerveren hoort.. er zat ook een stoot rand in die heb ik zegmaar beetje weggeschuurt maar ik ga niet in de cilinder schuren want dat wordt er niet beter op.. ik haal wel nieuwe veren en zie dan wel verder..ik kan nu nix testen want me waterpomp lager+as moet vervangen worden en over 3 weken komen die onderdelen pas