Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe diep mogen krassen zijn in de cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32270 - hoe diep mogen krassen zijn in de c...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HersenSpinsel 28-9-2005 19:20 Print topicpost

Posts: 2984
hoi ik heb een suzuki 50cc tsw blok en de cilinder tikte dus heb ik er ff afgehaalt.. er zit een vertex zuiger in met nog goeie zuigerveren naar mijn idee.. de zuiger zitten wel wat zwarte vlekken op maar dat is normaal (denk k) maar ik keek dus ff in de cilinder en zag daar veel lichte krassen wat niet zo erg is maar er zat ook 1 best wel diepe kras in en ik vroeg me dus af hoe diep ze mogen zijn dat het geen kwaad kan.. en als ik hem hoon kan ik dan deze zuiger gewoon nog houden ? 41.00 mm (volgens mij redelijk nieuw)

Weet iemand misschien ook hoe het getik kan komen verder.. ik dacht miss door de zuigerveren maar die zijn goed volgens mij maar miss dan door wat krassen in de cilinder ofzo ?

alle lagers zijn verder goed en het big en small end ook..
 
HPT www.derbi-club.com!

Pitre 28-9-2005 19:21 Print reply

Posts: 4066
kan je de krassen voelen?
 
Ja en?
Joscross 28-9-2005 19:23 Print reply

Posts: 12501
Cilinder pakken, zuigerveer van zuiver afhalen, zuigerveer in de cilinder stoppen, cilinder tegen het licht houden. Zie je licht tussen de cilinderwand en de zuigerveer doorkomen, kan je em laten honen.

En als je em laat honen dan moet je er een overmaat zuiger in doen.
 
HersenSpinsel 28-9-2005 19:34 Print reply

Posts: 2984
ja die diepe kras voel je met je nagel, maar het is geen lange kras en hij zit tussen een booster poort en een spoelpoort, de kras heeft de lengte van die spoelpoort en op de zuiger zie je zegmaar een kale veeg is dit een warmloper ofzo geweest ?
 
HPT www.derbi-club.com!
MT5-honda_pwnz 28-9-2005 19:55 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
ja die diepe kras voel je met je nagel, maar het is geen lange kras en hij zit tussen een booster poort en een spoelpoort, de kras heeft de lengte van die spoelpoort en op de zuiger zie je zegmaar een kale veeg is dit een warmloper ofzo geweest ?

jawohl mein herr.
 
HersenSpinsel 28-9-2005 20:11 Print reply

Posts: 2984
en kan je dat niet gewoon beetje schuren ? moet er verder nog wat nieuws in .. zuigerveren ofzo ?
 
HPT www.derbi-club.com!
MT5-honda_pwnz 28-9-2005 20:22 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
en kan je dat niet gewoon beetje schuren ? moet er verder nog wat nieuws in .. zuigerveren ofzo ?

schuuren in de hoon machiene jah, nieuwe zuiger + veertjes.
 
onraad 28-9-2005 20:24 Print reply
Posts: 593
Ach kijk zelf of je nog veel compressie enz hebt he. Ik heb ook al rondgereden met cil met krasjes in, die verliezen iets van vermogen maar rijden dikwijls nog wel redelijk goed en normaal hoor.

 
Almer 28-9-2005 20:46 Print reply

Posts: 3325
ik zou et zo proberen
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
NX 125 28-9-2005 20:54 Print reply

Posts: 987
ik ben nu een cil van eer aerox aant uitschuren vanbinnen

zit een kras in zowa de hele lengte van de cil
piston zat erin vastgeroest
de poorte ware kapot

mer hij bolt nu al met een een stel segmenten die zelfs te klijn zijn

mer tis de bedoeling da die goed gaat bollen en dan werk ik metteen die poorten bij
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
christianos 28-9-2005 20:55 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125
ik ben nu een cil van eer aerox aant uitschuren vanbinnen

zit een kras in zowa de hele lengte van de cil
piston zat erin vastgeroest
de poorte ware kapot

mer hij bolt nu al met een een stel segmenten die zelfs te klijn zijn

mer tis de bedoeling da die goed gaat bollen en dan werk ik metteen die poorten bij

uuh dit volg ik ff niet

wat bolt?
 
onraad 28-9-2005 21:18 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

uuh dit volg ik ff niet

wat bolt?


Hij bedoelt waarschijnlijk dat z'n brommer al terug bolt - lees: rijdt - met die cilinder zo.
 
HersenSpinsel 28-9-2005 21:39 Print reply

Posts: 2984
welke korrel schuurpapier moet je pakken?

 
HPT www.derbi-club.com!
Speakerfreak 28-9-2005 21:52 Print reply

Posts: 4941

 
Vieze naaiers hier
excite mt70 28-9-2005 21:53 Print reply
Posts: 817
waarom test je hem niet ff op je brommer dan? -_- (misschien is het al gezegd)

Ik had ooit op mn MT een 70cc imi, pistonveer vergeten, kras van zo'n 3 milimeter diep en anderhalf centimeter breed. Ding reed weliswaar 10 km langzamer maar hij reed nog prima, wonder boven wonder I guess.
 
HersenSpinsel 28-9-2005 21:59 Print reply

Posts: 2984
hij rijd nog wel goed maar hij tikt zegmaar alsof je de zuigerveren hoort.. er zat ook een stoot rand in die heb ik zegmaar beetje weggeschuurt maar ik ga niet in de cilinder schuren want dat wordt er niet beter op.. ik haal wel nieuwe veren en zie dan wel verder..ik kan nu nix testen want me waterpomp lager+as moet vervangen worden en over 3 weken komen die onderdelen pas
 
HPT www.derbi-club.com!

Dit topic is 10964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved