Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ultra dip, maar waarom

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32263 - ultra dip, maar waarom
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arthur de gek 28-9-2005 14:21 Print topicpost
Posts: 191
oke mijn mb heeft zo`n groote dip dat er niet normaal mee te rijden is. niet normaal meer.

setup
50 eurokit tuned(uitl@ ca.180, blowdown 30)
proma
vertanding 12-45
mps 300
18 keihin.
ORGINEEL membraan.
6-bak

zodra deze brommer in de powerband komt is hij ook weer afgelopen.tenminste hij trekt niet verder door. deze is onverklaarbaar kort. dit probleem had ik ook al met een techno uitlaat. alleen toen was de cilinder nog niet getund.

maja onsteking staat ietsjes vroeger als orgineel.

teven begrijp dat een getunde 50 geen kracht onderin meer heeft.
bij het overschakelen moet/(moest eerst ook met techno). de koppeling heeeeeeeel lang laten slippen. als ik dit doe kom ik uiteindelijk in zijn 4 terecht als ik erop lig. en dan gaan we ongveer 60-65.

tevens als ik in zijn vrij volgas(paar seconde dus) heef gaat hij stoteren, dit lijkt op de ontsteking(beetje klappen enzo) die stotert.
Maar de ontsteking komt gewoon van me 80 blok af waarop hij het perfect deed. dus eik valt deze al af.(durf bijna met zekerheid te zeggen)
bougie is goed !!!!
dat jullie daar niet over beginene

waar ik aan begin te denken is membraan(orgi metaal kleppen) maar kan dit zoveel happeren.

teven is het blok beun gereviseerd komt namelijk van johan vandaan(heb het al een jaar ofzo) maar er zit weinig tot geen spelling op de krukas.


alle sugesties zijn welkom


Dit bericht is gewijzigd door arthur de gek op 28-9-2005 om 14:22 uur.
 

Jeroen B 28-9-2005 14:22 Print reply

Posts: 1929
als het na het tunen komt zal er wel iets verkeert zijn gegaan met het tunen he
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
arthur de gek 28-9-2005 14:23 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeroen__
als het na het tunen komt zal er wel iets verkeert zijn gegaan met het tunen he


tunen is goed gebeurt door iemand met verstand (john)
en het was er voor het tunen net zo erg 0:-

tevens weet ik zelf ook zat van breedtes en timingen e.d. om te zeggen dat dit goed is gebeurt.


DUS HET WAS VOOR HET TUNEN OOK AL

Dit bericht is gewijzigd door arthur de gek op 28-9-2005 om 14:25 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-9-2005 14:29 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arthur de gek
teven is het blok beun gereviseerd komt namelijk van johan vandaan


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arthur de gek
tunen is goed gebeurt door iemand met verstand (john)



Beunblok tunen - vreemd ?



Dit bericht is gewijzigd door dovabo op 28-9-2005 om 14:30 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
arthur de gek 28-9-2005 14:32 Print reply
Posts: 191
oke cilinder is getund door John Huijben.
ik weet zelf ook dat hij dat netjes gedaan heeft.

en het blok is gereviseerd door johan(motoimport)
zo gekocht met 6-bak dus

dus dit zijn 2 verschillende mensen
snapie
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-9-2005 14:36 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arthur de gek
oke cilinder is getund door John Huijben.
ik weet zelf ook dat hij dat netjes gedaan heeft.

en het blok is gereviseerd door johan(motoimport)
zo gekocht met 6-bak dus

dus dit zijn 2 verschillende mensen
snapie


Ja maar je zorgt normaal eerst dat je blok OK is, dan begin je te tunen.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
arthur de gek 28-9-2005 14:41 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dovabo
[...]


Ja maar je zorgt normaal eerst dat je blok OK is, dan begin je te tunen.


gezien het feit dat het blok van de buitenkant er gewoon netjes voelt nergens spelling op e.d.

ga ik er vanuit dat johan een blok een keer(1 op de 10)redelijk gereviseerd is. hij doet alleen de krukas lagers dat weet ik ook wel.

maar de krukas lagers zijn mischien 1000 km oud ofzo.

dus ik heb/had geen zin het blok open te trekken
 
AOF 28-9-2005 15:32 Print reply

Posts: 1477
heb je wel conpressie dat ie zo sloom is?
 
The-lou 28-9-2005 15:38 Print reply

Posts: 55
Zijn je zuigerveren nog goed? kan zijn dattie m daarom niet doortrekt ?
 
slow nsr driver 28-9-2005 15:39 Print reply
Posts: 264
je had ontsteking overgezet vn 80 blok, maar heb je hetzelfde vliegwiel wel overgezet dan? want de magnetische velden zitten volgens mij anders bij een 80 ontsteking van mbx/mb8 dan bij een nsr/mb... heb ook zoiets gehad met mn nsr en een vliegwiel van mbx dr op, ding was ni vooruit te schoppen toen orgineel vliegwiel dr op en de ontsteking n eind vervroegd en toen deed de brommer wel weer gewoon.
 
Almer 28-9-2005 15:42 Print reply

Posts: 3325
compressie? en kijk anders ff of je zuigerveren nog goed zijn
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
christianos 28-9-2005 16:19 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slow nsr driver
je had ontsteking overgezet vn 80 blok, maar heb je hetzelfde vliegwiel wel overgezet dan? want de magnetische velden zitten volgens mij anders bij een 80 ontsteking van mbx/mb8 dan bij een nsr/mb... heb ook zoiets gehad met mn nsr en een vliegwiel van mbx dr op, ding was ni vooruit te schoppen toen orgineel vliegwiel dr op en de ontsteking n eind vervroegd en toen deed de brommer wel weer gewoon.

80 cc onsteking is hetzelfde

nsr en mb niet!

uhm, als ik het zo hoor, onsteking helemaal vervroegen (naar rechts draaien)
of anders warmere bougie proberen en proberen anders af te stellen.

lichtere twv proberen?
 
arthur de gek 28-9-2005 17:53 Print reply
Posts: 191
mmm compressie heeft hij redelijk wat.

ik kan de ontsteking nog wat meer vervroeg
en idd een warmer boegietje proberen.

en ander is me blok gewoon zo gaar als een 10`tje maar die reviseer ik wel in de herfvakantie ofzo

dan rijd ik voor zolang wel met orgi pijp want dta gaat wel
 
Jarco 28-9-2005 18:00 Print reply

Posts: 4520
trekt ie dan niet valse lucht bij keering?

Aangezien je zegt dat dat blok gaar is
 
jupiler 29-9-2005 20:36 Print reply
Posts: 846
kweenie waar jij heb leren lezen maar er staat toch nergens dat zn blok gaar is ofwel?

ik heb t verhaal met die onsteking ok wel ns gehad... ander vliegwiel en toen was t goed, zat vliegwiel van mb op denk
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
Lykantroop 29-9-2005 21:00 Print reply

Posts: 4754
koppeling enzo ook nog allemaal goed?

 

Dit topic is 1413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved