Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Motorhispania RYZ SM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32235 - Motorhispania RYZ SM
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 27-9-2005 9:33 Print reply

Posts: 20445
Och als ik zou kiezen zou ik een nieuw model brommer pakken en er een nsr blok onder gooien

MEven over het Honda blok, wat echt niet zo geweldig is. Een MT/MB blok is echt niet zo goed hoor, eigenlijk is het gewoon een kut blok

NSR/MBX/NS1 zijn voor mij de beste blokken ooit gemaakt.

AM6, hele mooie blokken, maar vergeet niet dat iedereen mekkert dat ze snel sliojten en dat komt gewoon dat die dingen toeren beuken in verhouding met de Honda blokjes

En het hele am6 schakel zooi zit hem vooral in de schakelwals.. die vervangen en je bent klaar
 
Neonlampje 27-9-2005 10:14 Print reply

Posts: 14825
hoezo zijn honda mt/b blokken niet goed dan.. beargumenteer dat eens.
 
Stefannn 27-9-2005 10:20 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
hoezo zijn honda mt/b blokken niet goed dan.. beargumenteer dat eens.

Altijd uitgesleten carters..
 
Scarface 27-9-2005 10:33 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefannn
[...]

Altijd uitgesleten carters..


Grootste onzin die ik ooit gehoord heb
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
christianos 27-9-2005 10:33 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
hoezo zijn honda mt/b blokken niet goed dan.. beargumenteer dat eens.

vaak koeilingsproblemen, vind ze te weinig ruimte binnenin hebben vergeleken met nsr

geen mogelijkheid om om te bouwen naar LC (70cc zeta daargelaten) i.v.m geen officieele lc versie

uhm bijv. rechterkrukaskeering die binnen de krukaswang en lager zit en daarom redelijk klote te vervangen is.

vind ze gewoon niet lekker werken.. nsr blok is tog gewoon beter , en ns1 vind ik gewoon nog meer ontwikkeld
 
christianos 27-9-2005 10:39 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefannn
[...]

Altijd uitgesleten carters..

dat hangt denk ik meer van de (vorige) eigenaar af...
 
Stefannn 27-9-2005 10:45 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]


Grootste onzin die ik ooit gehoord heb

Dan ben jij wel een hele grote beunert, als jij daar nog nooit nieuwe bussen in hebt laten zetten..
 
christianos 27-9-2005 10:49 Print reply

Posts: 20445
ik heb er al heel veel gedaan en nog nooit nieuwe bussen in laten draaien..

je moet gewoon zorgen dat je de goede blokken hebt
 
Scarface 27-9-2005 11:01 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefannn
[...]

Dan ben jij wel een hele grote beunert, als jij daar nog nooit nieuwe bussen in hebt laten zetten..


STFU net wat christianus zegt, je moet gewoon goeie blokken/carters kopen. Misschien ben jij wel een grote beunert, dat jij gewoon geen goeie blokken/carters kunt vinden omdat je gewoon dom bent.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Neonlampje 27-9-2005 11:33 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

vaak koeilingsproblemen, vind ze te weinig ruimte binnenin hebben vergeleken met nsr

geen mogelijkheid om om te bouwen naar LC (70cc zeta daargelaten) i.v.m geen officieele lc versie

uhm bijv. rechterkrukaskeering die binnen de krukaswang en lager zit en daarom redelijk klote te vervangen is.

vind ze gewoon niet lekker werken.. nsr blok is tog gewoon beter , en ns1 vind ik gewoon nog meer ontwikkeld

koelingsproblemen.. sja het is maar net waar je ze voor gebruikt Ac volstaat prima hoor bij deze blokken.

Rechter krukaskeerring gaat ook nooit kapot, die vervang je alleen wanneer je je complete lagers vervangt. Gaan ze je wel kapot, dan heb je of een beschadiging aan je krukas, of een oude keerring gebruikt.

nsr blokken werken idd wel lekkerder, echter.. komt dat natuurlijk ook omdat de meeste mt/b blokken veel ouder zijn (niet qua ontwerp, maar leeftijd)

Grote nadeel van mt/b blokken vind ik dat het linker lager via het mengsel gesmeerd wordt, en het rechter via je carter-olie. Evenals het verschil in diameter van je krukaslagers.. waardoor je aan de linker kant minder makkelijk een roterende inlaat kunt plaatsen. Hiervoor is een nsr blok bijvoorbeeld beter. Maar dat zijn wat persoonlijke minpuntjes.

Verder ben ik wel van mening dat honda blokken niet onder doen dan minarelli, pk scores zijn hetzelfde ongeveer.. en levensduur.. sja dan moet je toch echt honda hebben imho
 
christianos 27-9-2005 11:36 Print reply

Posts: 20445
zeker mee eens

dat smeren van de lagers wilde ik er ook nog bijzetten.

uhm

het is zo dat veel mensen zich vergissen , als jij een honda blok ook steeds 12k laat maken, dan slijt het ook wel hard.
maar ze maken standaard en met de meeste cilinders helemaal niet zo overdreven veel toeren..
am6 wel, die maakt gewoon standaard als iets meer toeren, de cilinders worden fabriekklaar sneller geleverd, de blokken ook.
maargoed. ik vind honda beter dan m6, juist omdat ze iets minder toeren draaien en iets minder onderhoudsgevoelig zijn daardoor

edit: ik vind dat veel van de minunten van een MB blok eruit zijn gehaald bij een nsr blok

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 27-9-2005 om 11:37 uur.
 
jackmasterTZR 27-9-2005 12:13 Print reply

Posts: 3062
het is maar net hoe je er mee om gaat...

uit de versnelling schieten had ik zelden...
je moet gewoon bij am6 je schakelpook wat meer kracht op zetten en helemaal omhoog trekken om ?m goed in zn versnelling te krijgen...
 
Gilera Gsm 27-9-2005 13:59 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]

:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Stefannn
[...]

Dan ben jij wel een hele grote beunert, als jij daar nog nooit nieuwe bussen in hebt laten zetten..
--------------------------------------------------------------------------------


STFU net wat christianus zegt, je moet gewoon goeie blokken/carters kopen. Misschien ben jij wel een grote beunert, dat jij gewoon geen goeie blokken/carters kunt vinden omdat je gewoon dom bent.


Vind maar eens een niet uitgesleten linkercarter van mt/mb/nsr. Die zijn er niet veel meer

 
ADHD-Kutkind 27-9-2005 14:29 Print reply

Posts: 1049
kortom als je een brommer(nieuwere modellen) wilt kopen, koop gewoon wat je mooi vind want alles is +/- even goed kwaliteit. Slijtage ligt helemaal aan jezelf.
 
KaWaReZ 27-9-2005 14:31 Print reply

Posts: 20582
ben je een beetje wankel, neem dan n brom met zo min mogelijk kappen.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 16008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved