Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #32218 - Hoge toeren
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 1874 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Bassie_nr1 |
26-9-2005 18:22 |
Posts: 1488 |
passen er ook cilinders van andere honda's oid op een mtx-sh blok??
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
bart de scootergek |
26-9-2005 18:24 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bassie_nr1
passen er ook cilinders van andere honda's oid op een mtx-sh blok??
alleen nsr cilinders, maar dan moet je er een andere carterkap op zetten voor je vloeistofkoeling.
|
|
Honda RC-33 |
|
Bassie_nr1 |
26-9-2005 18:25 |
Posts: 1488 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
alleen nsr cilinders, maar dan moet je er een andere carterkap op zetten voor je vloeistofkoeling.
Om welke carterkap gaat dat, degene aan de koppeling kant.
En wie heeft er anders nog een 70 cc cilinder voor sh liggen??
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
bart de scootergek |
26-9-2005 18:32 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bassie_nr1
[...]
Om welke carterkap gaat dat, degene aan de koppeling kant.
En wie heeft er anders nog een 70 cc cilinder voor sh liggen??
idd, diegene aan de koppelingskant.
en voor t geval je het niet wist, sales is verboden in topics, maak maar een sales aan als je iets te koop gevraagd hebt.
|
|
Honda RC-33 |
|
Bassie_nr1 |
26-9-2005 18:38 |
Posts: 1488 |
nou, neem ff pauze ofzow, chill ff, weet ik veel dat dat niet mag
Zou mij de rozen interesseren
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
Palava |
26-9-2005 18:47 |
Posts: 2866 |
ow, ik dacht dattie LC was...
|
|
|
|
Bassie_nr1 |
26-9-2005 18:49 |
Posts: 1488 |
Nope
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
MTX-speed |
26-9-2005 22:32 |
Posts: 1229 |
Ik denk dat je cilinder weer op warmlopen staat. Dit kun je op 2 manieren verhelpen.
- Meer smeren. Wees niet bang om hem 1 op 25 te smeren. Luister niet naar anderen als zij zeggen dat dit te veel is want smeren kun je bij wijze van spreken nooit teveel doen. Nadeel van TE veel smeren is dat hij moeilijker kan gaan starten en dat de uitlaat dicht kan gaan zitten. Hiervoor hoef je bij een 70 zeta met proma je al niet druk over te maken. En aangezien je hem, zoals je zelf al zegt, veel in hoge toeren jaagt brand dit er wel uit.
Voordeel van veel smeren is dat de zuigerveren en de zuiger minder wrijving ondervinden waardoor je minder warmteontwikkeling krijgt. Ook zorgt olie ervoor dat je een iets slechtere onbranding krijgt waardoor de verbrandingstemperatuur omlaag gaat.
- de 2e manier is een bougie met een lagere warmtegraad gebruiken. Deze bougie voert de warmte makkelijker af waardoor de ontbrandingtemperatuur op 1 of andere duistere manier lager wordt. Dit scheelt echter niet veel.
Kortom ik zou eerst eens gaan kijken waar het aan ligt voordat je er een andere cilinder op legt. Die kan namelijk ook op die zelfde wijze naar de balle gaan.
Wanneer je je brommer op gaat voeren moet je als eerste al rijker gaan smeren. Denk dan aan zo'n 1 op 40-45. Ga je hem al flink opvoeren door er bijvoorbeeld een 70cc op te leggen, dan moet je al snel denken aan 1 op 30/40. En ga je hem dan flink belasten dan zul je er ECHT niet slecht aan doen om hem 1 op 25 te smeren.
Maar ga weer niet veel meer smeren dan dit want dan kan hij weleens beroerd gaan lopen.
Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 26-9-2005 om 22:36 uur.
|
|
|
|
christianos |
27-9-2005 10:47 |
Posts: 20445 |
ten eerste 1 :25 is dik gelul,
tentweede. je hebt gewoon een kut carb. die moeilijk is af te stellen (zowel compleet niet)
neem een 18 keihin ofzo
|
|
|
|
Ollie |
27-9-2005 10:52 |
Posts: 2468 |
Ten derde: 1:25 is idd bullshit
Niet nodig, gewoon 1:50 blijven gebruiken ongeacht je setup, alleen gebruik wel goede olie, geen rotzooi!! 't kan wel, maar daar lsijt ie dus juist harder van
|
|
|
|
christianos |
27-9-2005 11:00 |
Posts: 20445 |
en dat gerucht over Zeta is volstrekte onzin, het zijn IMHO goeie cilinders.. die bijna niet warmlopen..
|
|
|
|
Bassie_nr1 |
27-9-2005 11:44 |
Posts: 1488 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ten eerste 1 :25 is dik gelul,
tentweede. je hebt gewoon een kut carb. die moeilijk is af te stellen (zowel compleet niet)
neem een 18 keihin ofzo
Ik een kut carb. denk het niet, ken zoveel jongens met mikuni, werom is mikuni zow kut om af te stellen dan??
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
Harm |
27-9-2005 12:57 |
Posts: 3032 |
Je sproeier is wss ook veel te groot. Ik zit op mn Tsx met 70cc, 20mm, proma uitlaat en powerfilter op sproeier 140.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
superior mt7 |
27-9-2005 14:35 |
Posts: 2675 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harm
Je sproeier is wss ook veel te groot. Ik zit op mn Tsx met 70cc, 20mm, proma uitlaat en powerfilter op sproeier 140.
dan zou het nog raarder zijn met warm lopen want als de sproeier te groot is dan heeft ie juist des te meer koeling.
en ik zou 1 op 40 smeren, 1 op 50 gaat ook wel maar met een 70cc doe ik toch altijd ff 1 op 40
en 20 mm mikuni is niet echt een kutcarb hoor, 18mm keihin is wel idd beter maar met een 20mm mikuni is het wel te doen.
Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 27-9-2005 om 14:37 uur.
|
|
V8 |
|
Bassie_nr1 |
28-9-2005 16:43 |
Posts: 1488 |
Zow, ik weet al wat het probleem is. de cilinder is neit meer in top staat, maar de zuiger is 1200 kilometer oud ofzow.
Mijn vertanding heb ik aangepast, ik had 16 45 en heb nu 16 47 en het probleem is er bijna uit :P
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
Dit topic is 1874 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|