Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32218 - Hoge toeren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bassie_nr1 26-9-2005 18:22 Print reply

Posts: 1488
passen er ook cilinders van andere honda's oid op een mtx-sh blok??
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
bart de scootergek 26-9-2005 18:24 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bassie_nr1
passen er ook cilinders van andere honda's oid op een mtx-sh blok??



alleen nsr cilinders, maar dan moet je er een andere carterkap op zetten voor je vloeistofkoeling.
 
Honda RC-33
Bassie_nr1 26-9-2005 18:25 Print reply

Posts: 1488
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



alleen nsr cilinders, maar dan moet je er een andere carterkap op zetten voor je vloeistofkoeling.




Om welke carterkap gaat dat, degene aan de koppeling kant.

En wie heeft er anders nog een 70 cc cilinder voor sh liggen??

 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
bart de scootergek 26-9-2005 18:32 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bassie_nr1
[...]




Om welke carterkap gaat dat, degene aan de koppeling kant.

En wie heeft er anders nog een 70 cc cilinder voor sh liggen??




idd, diegene aan de koppelingskant.

en voor t geval je het niet wist, sales is verboden in topics, maak maar een sales aan als je iets te koop gevraagd hebt.
 
Honda RC-33
Bassie_nr1 26-9-2005 18:38 Print reply

Posts: 1488
nou, neem ff pauze ofzow, chill ff, weet ik veel dat dat niet mag

Zou mij de rozen interesseren

 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
Palava 26-9-2005 18:47 Print reply

Posts: 2866
ow, ik dacht dattie LC was...

 
Bassie_nr1 26-9-2005 18:49 Print reply

Posts: 1488
Nope
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
MTX-speed 26-9-2005 22:32 Print reply

Posts: 1229
Ik denk dat je cilinder weer op warmlopen staat. Dit kun je op 2 manieren verhelpen.
- Meer smeren. Wees niet bang om hem 1 op 25 te smeren. Luister niet naar anderen als zij zeggen dat dit te veel is want smeren kun je bij wijze van spreken nooit teveel doen. Nadeel van TE veel smeren is dat hij moeilijker kan gaan starten en dat de uitlaat dicht kan gaan zitten. Hiervoor hoef je bij een 70 zeta met proma je al niet druk over te maken. En aangezien je hem, zoals je zelf al zegt, veel in hoge toeren jaagt brand dit er wel uit.
Voordeel van veel smeren is dat de zuigerveren en de zuiger minder wrijving ondervinden waardoor je minder warmteontwikkeling krijgt. Ook zorgt olie ervoor dat je een iets slechtere onbranding krijgt waardoor de verbrandingstemperatuur omlaag gaat.
- de 2e manier is een bougie met een lagere warmtegraad gebruiken. Deze bougie voert de warmte makkelijker af waardoor de ontbrandingtemperatuur op 1 of andere duistere manier lager wordt. Dit scheelt echter niet veel.

Kortom ik zou eerst eens gaan kijken waar het aan ligt voordat je er een andere cilinder op legt. Die kan namelijk ook op die zelfde wijze naar de balle gaan.
Wanneer je je brommer op gaat voeren moet je als eerste al rijker gaan smeren. Denk dan aan zo'n 1 op 40-45. Ga je hem al flink opvoeren door er bijvoorbeeld een 70cc op te leggen, dan moet je al snel denken aan 1 op 30/40. En ga je hem dan flink belasten dan zul je er ECHT niet slecht aan doen om hem 1 op 25 te smeren.
Maar ga weer niet veel meer smeren dan dit want dan kan hij weleens beroerd gaan lopen.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 26-9-2005 om 22:36 uur.
 
christianos 27-9-2005 10:47 Print reply

Posts: 20445
ten eerste 1 :25 is dik gelul,

tentweede. je hebt gewoon een kut carb. die moeilijk is af te stellen (zowel compleet niet)

neem een 18 keihin ofzo
 
Ollie 27-9-2005 10:52 Print reply

Posts: 2468
Ten derde: 1:25 is idd bullshit
Niet nodig, gewoon 1:50 blijven gebruiken ongeacht je setup, alleen gebruik wel goede olie, geen rotzooi!! 't kan wel, maar daar lsijt ie dus juist harder van
 
christianos 27-9-2005 11:00 Print reply

Posts: 20445
en dat gerucht over Zeta is volstrekte onzin, het zijn IMHO goeie cilinders.. die bijna niet warmlopen..
 
Bassie_nr1 27-9-2005 11:44 Print reply

Posts: 1488
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ten eerste 1 :25 is dik gelul,

tentweede. je hebt gewoon een kut carb. die moeilijk is af te stellen (zowel compleet niet)

neem een 18 keihin ofzo



Ik een kut carb. denk het niet, ken zoveel jongens met mikuni, werom is mikuni zow kut om af te stellen dan??
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
Harm 27-9-2005 12:57 Print reply

Posts: 3032
Je sproeier is wss ook veel te groot. Ik zit op mn Tsx met 70cc, 20mm, proma uitlaat en powerfilter op sproeier 140.
 
http://www.durtikkers.tk
superior mt7 27-9-2005 14:35 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Je sproeier is wss ook veel te groot. Ik zit op mn Tsx met 70cc, 20mm, proma uitlaat en powerfilter op sproeier 140.


dan zou het nog raarder zijn met warm lopen want als de sproeier te groot is dan heeft ie juist des te meer koeling.

en ik zou 1 op 40 smeren, 1 op 50 gaat ook wel maar met een 70cc doe ik toch altijd ff 1 op 40

en 20 mm mikuni is niet echt een kutcarb hoor, 18mm keihin is wel idd beter maar met een 20mm mikuni is het wel te doen.

Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 27-9-2005 om 14:37 uur.
 
V8
Bassie_nr1 28-9-2005 16:43 Print reply

Posts: 1488
Zow, ik weet al wat het probleem is. de cilinder is neit meer in top staat, maar de zuiger is 1200 kilometer oud ofzow.

Mijn vertanding heb ik aangepast, ik had 16 45 en heb nu 16 47 en het probleem is er bijna uit :P

 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter

Dit topic is 1854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved