Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ram-air

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1259 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #322 - Ram-air
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pertijn 11-5-01?22:43 Print reply
Posts: 846
Als je brommer veel toeren maakt moet hij die lucht aanzuigen en dat kost kracht, als je de luchtdruk gebruikt die onstaat als je iets van 100 rijd [dus rijwind opvangen in een kelk] dan hoeft je zuigertje minder hard te zuigen!
En zijn vast nog wel meer voordelen ensow maar dit is het principe dus ongeveer..
Moet je dus wel een snel brommerdje hebben, maar dat is voor geen van ons een probleem toch? TOCH?

Bij mij komt hij dus in me luchtbak en word het nog gefilterd, als je echt wil gaan klooien dan sluit je hem met een slangklem op de kelk van je carb! lijkt me eigenlijk wel leuk om te proberen..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Rens 11-5-01?23:44 Print reply

Posts: 6863
Dat va die duckted fan op de carb is echt een cool idee, of moet ie tussen de carb en de inlaat? dat wordt weer moeilijker.
 
achter de maan is alles beter
Pertijn 12-5-01?00:20 Print reply
Posts: 846
Goed voor de doorstroming jah!
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 12-5-01?12:26 Print reply
Posts: 2499
Dus net als racemotors hebben. Die hebben een gat aan de voorkant in de voorkap. Is het dus niet mogelij om een grote slang onde je tank door naar de voorkant te lijden en er van de voorkant een trechter op te zetten ofzo.
En waarom zou het gevaarlijk zijn?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Neonlampje 12-5-01?15:00 Print reply

Posts: 14825
Quote:
als je echt wil gaan klooien dan sluit je hem met een slangklem op de kelk van je carb! lijkt me eigenlijk wel leuk om te proberen..

Dan krijg je allemaal vliegjes in je cylinder!!!
 
HJ 12-5-01?18:32 Print reply
Posts: 281
Je moet niet vergeten dat je poorten tegelijkertijd openstaan, en dus de mogelijkheid bestaat dat er mengsel direct je uitlaat in gepomt word.
 
4stroke rules
Pertijn 12-5-01?18:44 Print reply
Posts: 846
Idd..
Dat is dan weer minder..
Moet je dus zorgen dat de druk ook weer niet te groot word..
Als er knallen uit m'n uitlaat komen dan zal het wel niet goed gaan
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
AR racer 12-5-01?18:51 Print reply
Posts: 184
ff over die straal motoren van de eerste generatie dat is toch zon ding met een zon klep die kun je maken van zon kamping gaz flesje zal wel ff een tekening ner planten.

uitleg tekening/motor

komt lugt in (als je hem wil starten heb je pers lugt nodig of en fietspomp etc.) dan gaat de klep open en komt er lugt in de verbrandings kamer de bougi de klep word dicht gedrukt en stuwt zichzelf naar voren.


 
AR racer 12-5-01?19:00 Print reply
Posts: 184
o die tekening is isie verkeert die kleine dingetjes die aan de buitekantr vastzitten die de klep tegen houden moeten aan de andere kant van de klep
 
Hemmes 12-5-01?19:21 Print reply
Posts: 247
hmmm wij hebben op school nog wel een aantal staal motoren liggen...

Dat ram-air system is wel grapig allen het is zo klote om aftestellen. Bij lage snelheden werkt het namenlijk niet....dus je afstelling klopt niet bij hoge of lage snelheid. Wat mij nog leuk lijkt is om een model bouw duced-fan op de inlaat te bouwen. Dan heb je echt een supercharged mt.


Je zou er dan ook een soort klepjes systeem in kunnen maken zodat bij hogere snelheden ze verder open gaan
Soort membraam erin
 
Feel the power of MHR
Rens 12-5-01?19:53 Print reply

Posts: 6863

 
achter de maan is alles beter
70malossi 12-5-01?21:47 Print reply
Posts: 4176
ik ben er ook mee bezig,met ram air dan.
ik ga mijn luchtfilterkast er terug opzetten,dan aan de slan van da carb een panty 3 dubbelgevouwen ozo,en dan de het luchtfilterhuis helemaal dichtmaken,en dan 2 slangen eruit die naar voren gaam met 2 trechters.
en dan een iets in de kast bouwen dat de lucht naar de inlaat wordt gewerveld.dan kan ie altijd lucht aan,en door de rijsnelheid,krijgt ie extra druk de carb in,de sproeier hoef je dan niet te veranderen.
en vergis je niet,bij 120 kmh komt er een onbeschofte portie lucht die kamer in,als je de luchthapper maar grootgenoeg maakt.
maar zo iets werkt het mooist bij een nsr ov rs ,iets met een vaste stuurkuip,dan kun je er mooi happersd in maken alla zx-.R aan de onderkant of cbr 600 aan de zijkant.ikdenk dat dat best goed werk.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Sneks 13-5-01?00:52 Print reply
Posts: 2499
Het lijkt me bij een NSR het gemakkelijkst om het in te bouwen in de onderkuip.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Ali 13-5-01?01:00 Print reply
Posts: 667
een SH is mischien nog makkelijker, gewoon in die waterkoelingskappen bouwen heeft als voordelen:
1 het zit redelijk hoog heeft dus geen/weinig last van rommel die er van het voorwiel afkomen.
2 er zit een roostertje voor dus regen wordt ook redelijk tegengehouden.
3 het roostertje zorgt er ook voor dat je er nix van ziet, en anders zeer weinig.
Oja neem wel de rechtkant, want links moet er nogal eens een keer af als je de uitlaat eraf sjort.
Een aantal dingen waar ik aan zat te denken is, dat je het van groot naar klein naar groot moet laten lopen want dan onstaat er een luchtversnelling (maken ze bij de barchboards in de formule 1 ook gebruik van.(hoe je barchboard schrijft weet ik niet)). En is het nix om er een fentilator voor de "slang" te bouwen zodat ie het in de slang "blaast" of kan je dat beter aan het einde doen zodat ie de lucht aanzuigt? Het laatste lijkt me beter want je hebt dan denk ik meer kracht achter de lucht nog zitten zeg maar. Wat voor ventilator zou je het beste kunnen gebruiken??? Liefst eentje van 12 volt kan je mooi op je lichtspoel aansluiten, en hij moet wel een bietje vermogen hebben natuurlijk!!!!
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
MotoCrossIpkiss[stan] 15-9-2003 17:57 Print reply

Posts: 7744
WTF is een "duced-fan"" ??????

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

hmmm wij hebben op school nog wel een aantal staal motoren liggen...:P

Dat ram-air system is wel grapig allen het is zo klote om aftestellen. Bij lage snelheden werkt het namenlijk niet....dus je afstelling klopt niet bij hoge of lage snelheid. Wat mij nog leuk lijkt is om een model bouw duced-fan op de inlaat te bouwen. Dan heb je echt een supercharged mt. :
 
hoi

Dit topic is 4246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved