Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinderprobleem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32191 - cilinderprobleem?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

er-freak 25-9-2005 16:37 Print reply
Posts: 415
je gaat toch nie 250-500 km onder de 4000 toeren blijven. als je na 50/ 100 km tot 6000 toeren gaat en steeds een stukkie hoger en niet te hard optrekt en te grof rijd, is het wel goed. toch?
 
Punk [Dave] 25-9-2005 16:38 Print reply

Posts: 7003
ik zeg toch... alssie GOED warm is kan je em wel ff doortrekken
 
g4mer 25-9-2005 16:39 Print reply

Posts: 494
maw denk zo veel mogelijk laag in toeren en zo nu en dan als hij lkkr warm is ff bijna vol gas. niet te grof optrekken en rustig rijden.
en daarna weer laag in de toeren.
zo heb ik het toch goed ?
en zo nu en dan herhalen
 
er-freak 25-9-2005 16:42 Print reply
Posts: 415
wat mij betreft helemaal goed
 
g4mer 25-9-2005 16:43 Print reply

Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: er-freak
wat mij betreft helemaal goed

jeeeej weet ik ook hoe het goed moet voor als ik me 70cc ga inrijden
 
Mr Pain 25-9-2005 20:34 Print reply
Posts: 4966
Zoals ik ooit eens van PRO TUNING heb gehoord is 500 tot 1000 km voor een gietijzeren cilinder het beste (de laatste 500km heb ik zelf nooit gedaan).


 
KaWaReZ 25-9-2005 21:20 Print reply

Posts: 20582
200km rustig aan en dan blazen... (dat heet kwaliteit en weten wat ze aankan)
altijd goed warmrijden
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 25-9-2005 22:41 Print reply

Posts: 20445
500 km onder 4k


wat zal jij een mooie zuigerveerrand kweken zeg

edit: dat is dus het domste inrijden wat je kan doen, eerste 50 km rustig inrijden, dan onder ze powerband rijden, maar af en toe (en dat is belangrijk) door ze powerband heen jagen, om een zuigerveerrand enzo te voorkomen



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 25-9-2005 om 22:42 uur.
 
nico ennik 22-9-2009 18:40 Print reply
Posts: 21
hallo ik zie dat jullie beetje met probleem zitten



nieuwe zuiger + zuigerveren moet je 50 tot 100km inrijden
als die warm is moet je beetje snel optrekken is goed voor je zuigerveren die kunnen dan wennen aan je wand en de kracht die die moet verwerken

nieuwe zuiger cillinder en het hele spul is 500 tot 700 km

ik weet dit omdat ik zelf allemala heb mee gemaakt!!

http://www.mt5.nl/ho...rt_onbetrouwbaar.php


motoimport sucks vandaag onderdelen binne gehad van z kwaliteit en slecht na 1 km liepen zuigerveren stuk onderde 3000 toeren
en niet door getrokken en zuiger ging er soepel in en stonden niet tegen over een spoelpoort

ik warschuw jullie maar vast!!
 
Pixl 22-9-2009 18:46 Print reply

Posts: 3125
Volgens mij dwaalt men hier nogal af?

Heb je er dezelfde cilinder weer op gezet of ditmaal een andere?

btw. Als je inrijd onder de 4k toeren doe je dat niet echt goed volgens mij. Als je je cilinder eerst goed en rustig warm rijd kun je het beste daarna varieren qua toerental, af en toe het gas (heel even!) lostrekken om daarna weer los te laten moet ook geen probleem zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 22-9-2009 om 18:48 uur.

Lol, dat van hieronder had ik zo snel niet gezien xd.

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 22-9-2009 om 18:49 uur.
 
So fuckin' what!?
mtx_owned 22-9-2009 18:47 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nico ennik
hallo ik zie dat jullie beetje met probleem zitten



nieuwe zuiger + zuigerveren moet je 50 tot 100km inrijden
als die warm is moet je beetje snel optrekken is goed voor je zuigerveren die kunnen dan wennen aan je wand en de kracht die die moet verwerken

nieuwe zuiger cillinder en het hele spul is 500 tot 700 km

ik weet dit omdat ik zelf allemala heb mee gemaakt!!

http://www.mt5.nl/ho...rt_onbetrouwbaar.php


motoimport sucks vandaag onderdelen binne gehad van z kwaliteit en slecht na 1 km liepen zuigerveren stuk onderde 3000 toeren
en niet door getrokken en zuiger ging er soepel in en stonden niet tegen over een spoelpoort

ik warschuw jullie maar vast!!


kerel, topic van 4 jaar oud, en aan je spelling te zien kun je geen fatsoenlijk mailtje naar johan (motoimport) sturen en heb je daarom troep gekregen. En wss heb je ook iets goed verkeerd gedaan of gewoon de verkeerde spullen besteld.

 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-9-2009 19:00 Print reply

Posts: 9841
je moet ook wel je slotspeling checken he...
als je zuiger er goed inging wil niet zeggen dat je zuigerspeling goed is.

inrijden hoef je helemaal niet zo voorzichtig te doen.

gewoon goed warmrijden, zoals je sowieso hoort te doen bij elke rit.
als ie warm is kun je al heel rap gaan opbouwen qua belasting en toeren.

volgens mij heb ik mn auto niet eens ingereden.
 
Too cool for school!
mtx_owned 22-9-2009 19:04 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
je moet ook wel je slotspeling checken he...
als je zuiger er goed inging wil niet zeggen dat je zuigerspeling goed is.

inrijden hoef je helemaal niet zo voorzichtig te doen.

gewoon goed warmrijden, zoals je sowieso hoort te doen bij elke rit.
als ie warm is kun je al heel rap gaan opbouwen qua belasting en toeren.

volgens mij heb ik mn auto niet eens ingereden.


volledig mee eens, heb al meerdere cilinders op die manier ingereden. In principe kan je in een dag je cilinder inrijden.

moest je je eens voorstellen bij de cross, tegen de tijd dat je dan je cilinder en zuiger ingereden zou moeten hebben voor de wedstrijd is ie allang weer versleten

beetje overdreven die 500 km, misschien als je je brommer of motor compleet nieuw uit de winkel hebt gekocht met 0 km, zou ik me voor kunnen stellen dat je iets langer rustig aan doet.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-9-2009 19:08 Print reply

Posts: 9841
met een heel nieuw blok is het overigens anders... daarin moeten veeeeeeel meer dingen zich nog zetten en als je dan te snel dingen gaat belasten krijg je onnodige slijtage en daardoor een kortere levensduur....maar cilinders en zuigers enzo gaat allemaal zo snel..

 
Too cool for school!
mtx-motard 22-9-2009 19:59 Print reply

Posts: 14947
ik heb mijn gehoonde MT cilinder (hm167) ingereden tijdens de brommercross. met een prox zuiger.

goed warm laten worden van te voren, en tijdens de cross extra olie bij de benzine gedaan. dit is niet echt dé methode maar omdat ik geen vastlopers wou toch wel handig.


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved