richard3 |
25-9-2005 14:14 |
Posts: 5198 |
je zou toch denken aan de afstelling stel hem eens opnieuw af en dan zal hij het wss beter gaan doen *hoe heb je die zuiger ingereden?)
|
|
op naar de grote brommers |
|
bechters |
25-9-2005 14:22 |
Posts: 5 |
de eerste 50km heel rustig overschakelen voor zijn powerzone (die zit tussen 9 duizend en 11500 toeren) daarna af en toe goed doorgetrokken tot ongeveer 60km maar niet op top gereden.
|
|
|
|
Mr Pain |
25-9-2005 14:38 |
Posts: 4966 |
inrijden zou ik zowiezo niet boven de 4000tpm komen maar goed (500km) , als je een goeie warmloper cq vastloper hebt gehad kan je cilinder ook wel niet meer helemaal tof zijn, meet hem eens na of ie nog wel helemaal goed is
|
|
|
|
richard3 |
25-9-2005 14:40 |
Posts: 5198 |
4k das kei weinig h?
gewoon voor de powerband overschakelen de eerste 150 tot 200 km
dan komt het goed haal hem maar es los dan zie je het wel en opnieuw afstellen zoals ik eerder zei
|
|
op naar de grote brommers |
|
Mr Pain |
25-9-2005 14:42 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
4k das kei weinig h?
gewoon voor de powerband overschakelen de eerste 150 tot 200 km
dan komt het goed haal hem maar es los dan zie je het wel en opnieuw afstellen zoals ik eerder zei
nee dat is niet keiweinig, dat is gewoon verstandig, grootste oorzaak van cilinders die snelslijten vaker last krijgen van warmlopers dat soort shit komt naar mijn idee door verkeerd inrijden, en als je een beetje waardige setup hebt kan je best onder de 4k rijden
|
|
|
|
richard3 |
25-9-2005 14:45 |
Posts: 5198 |
als je een hoogtoerig ding hebt dan doet ie dus helemaal niks h? onder de powerband gaat het ook goed hoor
|
|
op naar de grote brommers |
|
Almer |
25-9-2005 16:02 |
Posts: 3325 |
inrijden is het belangrijkste wat erbij is als je dat niet goed doet dan slijt die cilinder zn hele verdere leven alleen maar sneller, waardoor je cilinder dan niet een lang leven beschoren is en dat is zonde van je geld
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
er-freak |
25-9-2005 16:20 |
Posts: 415 |
volgens mij luistert het inrijden helemaal niet zo nauw. gewoon rustig rijden, de eerste 50km niet boven de 5000/6000 toeren komen en dan steeds een stapje hoger. af en toe effe goed doortrekken
|
|
|
|
Schrabbekerke |
25-9-2005 16:22 |
|
er-freak |
25-9-2005 16:24 |
Posts: 415 |
hij zal wel 50 km bedoelen, klinkt logischer
|
|
|
|
g4mer |
25-9-2005 16:25 |
Posts: 494 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: er-freak
hij zal wel 50 km bedoelen, klinkt logischer
neuh denk toch eerder 500km je moet hem wel goed inrijden
|
|
|
|
Punk [Dave] |
25-9-2005 16:27 |
Posts: 7003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: g4mer
[...]
neuh denk toch eerder 500km je moet hem wel goed inrijden
het gaat over een nieuwe zuiger... dan is 50 wel genoeg ...
|
|
|
|
g4mer |
25-9-2005 16:28 |
Posts: 494 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]
[...]
het gaat over een nieuwe zuiger... dan is 50 wel genoeg ...
hehe dat had ik ff niet gelezen wel dat het over inrijden ging
|
|
|
|
er-freak |
25-9-2005 16:28 |
Posts: 415 |
en bij een nieuwe of uitgeboorde cilinder dan eigenlijk. moet 50km onder de 4000 toeren toch ook wel genoeg zijn
|
|
|
|
Punk [Dave] |
25-9-2005 16:33 |
Posts: 7003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: er-freak
en bij een nieuwe of uitgeboorde cilinder dan eigenlijk. moet 50km onder de 4000 toeren toch ook wel genoeg zijn
dacht het niet... eerder 250 tot 500...
en af en toe alssie GOED warm is, ff doorrammen
Dit bericht is gewijzigd door Punk [Dave] op 25-9-2005 om 16:33 uur.
|
|
|
|