Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinderprobleem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32191 - cilinderprobleem?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bechters 25-9-2005 13:59 Print topicpost
Posts: 5
hallo mensen ik heb een probleem met mijn honda nsr.
laatst was het oliekabeltje gebroken en kreeg ik twee keer en warmloper, mijn cilinder was nog goed (malossie 70cc)
maar ik heb een nieuwe zuiger geplaatst en die heb ik ongeveer 200km ingereden. Als ik nu boven de tachtig rij (hij reed voorheen +-100km/h) houdt hij in en schokt de brommer als het ware een beetje en hij wordt heel snel warm.
als ik niet harder dan tachtig rij dan koelt hij goed en rijdt hij soepel maar daarboven niet.
Hebben julie een idee?

 

richard3 25-9-2005 14:14 Print reply

Posts: 5198
je zou toch denken aan de afstelling stel hem eens opnieuw af en dan zal hij het wss beter gaan doen *hoe heb je die zuiger ingereden?)

 
op naar de grote brommers
bechters 25-9-2005 14:22 Print reply
Posts: 5
de eerste 50km heel rustig overschakelen voor zijn powerzone (die zit tussen 9 duizend en 11500 toeren) daarna af en toe goed doorgetrokken tot ongeveer 60km maar niet op top gereden.
 
Mr Pain 25-9-2005 14:38 Print reply
Posts: 4966
inrijden zou ik zowiezo niet boven de 4000tpm komen maar goed (500km) , als je een goeie warmloper cq vastloper hebt gehad kan je cilinder ook wel niet meer helemaal tof zijn, meet hem eens na of ie nog wel helemaal goed is
 
richard3 25-9-2005 14:40 Print reply

Posts: 5198
4k das kei weinig h?
gewoon voor de powerband overschakelen de eerste 150 tot 200 km
dan komt het goed haal hem maar es los dan zie je het wel en opnieuw afstellen zoals ik eerder zei
 
op naar de grote brommers
Mr Pain 25-9-2005 14:42 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
4k das kei weinig h?
gewoon voor de powerband overschakelen de eerste 150 tot 200 km
dan komt het goed haal hem maar es los dan zie je het wel en opnieuw afstellen zoals ik eerder zei


nee dat is niet keiweinig, dat is gewoon verstandig, grootste oorzaak van cilinders die snelslijten vaker last krijgen van warmlopers dat soort shit komt naar mijn idee door verkeerd inrijden, en als je een beetje waardige setup hebt kan je best onder de 4k rijden

 
richard3 25-9-2005 14:45 Print reply

Posts: 5198
als je een hoogtoerig ding hebt dan doet ie dus helemaal niks h? onder de powerband gaat het ook goed hoor
 
op naar de grote brommers
Almer 25-9-2005 16:02 Print reply

Posts: 3325
inrijden is het belangrijkste wat erbij is als je dat niet goed doet dan slijt die cilinder zn hele verdere leven alleen maar sneller, waardoor je cilinder dan niet een lang leven beschoren is en dat is zonde van je geld
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
er-freak 25-9-2005 16:20 Print reply
Posts: 415
volgens mij luistert het inrijden helemaal niet zo nauw. gewoon rustig rijden, de eerste 50km niet boven de 5000/6000 toeren komen en dan steeds een stapje hoger. af en toe effe goed doortrekken
 
Schrabbekerke 25-9-2005 16:22 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


nee dat is niet keiweinig, dat is gewoon verstandig, grootste oorzaak van cilinders die snelslijten vaker last krijgen van warmlopers dat soort shit komt naar mijn idee door verkeerd inrijden, en als je een beetje waardige setup hebt kan je best onder de 4k rijden



4k, 500 km.. dat is bijna niet te doen naar mijn idee
 
er-freak 25-9-2005 16:24 Print reply
Posts: 415
hij zal wel 50 km bedoelen, klinkt logischer

 
g4mer 25-9-2005 16:25 Print reply

Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: er-freak
hij zal wel 50 km bedoelen, klinkt logischer


neuh denk toch eerder 500km je moet hem wel goed inrijden
 
Punk [Dave] 25-9-2005 16:27 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: g4mer
[...]

neuh denk toch eerder 500km je moet hem wel goed inrijden

het gaat over een nieuwe zuiger... dan is 50 wel genoeg ...
 
g4mer 25-9-2005 16:28 Print reply

Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]
[...]

het gaat over een nieuwe zuiger... dan is 50 wel genoeg ...

hehe dat had ik ff niet gelezen wel dat het over inrijden ging
 
er-freak 25-9-2005 16:28 Print reply
Posts: 415
en bij een nieuwe of uitgeboorde cilinder dan eigenlijk. moet 50km onder de 4000 toeren toch ook wel genoeg zijn

 
Punk [Dave] 25-9-2005 16:33 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: er-freak
en bij een nieuwe of uitgeboorde cilinder dan eigenlijk. moet 50km onder de 4000 toeren toch ook wel genoeg zijn


dacht het niet... eerder 250 tot 500...

en af en toe alssie GOED warm is, ff doorrammen

Dit bericht is gewijzigd door Punk [Dave] op 25-9-2005 om 16:33 uur.
 

Dit topic is 1342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved