Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ingewikkeld afstelling probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32189 - ingewikkeld afstelling probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 25-9-2005 13:41 Print topicpost

Posts: 4322
Oke ik zit met men handen in het haar. Het gaat om het volgende:
Gegevens: Cilinder HM ori 80 (door VHS naar 49mm geboort en loopt max op 10k) met opmaat kop, proX zuiger
Carburateur 18mm Keihin
4 kleps adige membraan
Proma 80 bovenlangs pijpje
ontgrenst luchtfilter
ontsteking op zen vroegst

2 Weken geleden ben ik overgestapt van luhao80 naar proma80 uitlaat. De luhao begrenste nogal. Dus proma eronder, ik start met het op nieuw afstellen van de brommer.

ik aan het afstellen maar ik kreeg het midden gebied niet goed na de goede hoofdsproeier te hbben gevonden

1 dag later loopt de zuiger vast, godver, er zit een put in de bovenkant gebrand en hij is loeiheet geweest zuigerveren nog wel heel. Aangezien mijn bougie niet te groot is (B9HS) staat de onsteking te vroeg klopt

cilinder gehoont, ander zuigertje gehaald, bende gemonteerd en ik monteer SPROEIER 135: resultaat de brommer loopt nog exact het zelfde als met spoeier 125, 130 enz. Het geklooi zit em nu niet in het midden gebied maar de brommer remt als het ware gewoon wanneer hij in de powerband komt


WAT MOET IK DOEN IK WEET HET NIET MEER....


Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 26-9-2005 om 19:21 uur.
 
gaat lang goed

bereheer 25-9-2005 13:46 Print reply

Posts: 1901
probeer een een veel grotere sproeier, ik zou zeggen 150 ofzow, want 5 maten verschil is niet veel, vooral niet bij zulke grote sproeiers...

en de kleur van je bougie?
 
bloaze manne, meej diene woage!
brommercrazy 25-9-2005 13:49 Print reply

Posts: 2594
Zet ontsteking op tijd, verder aan cilinder getuned? zo niet probeer dan eens sproeier 100 van keihin maten.
 
Almer 25-9-2005 13:52 Print reply

Posts: 3325
zet vooral je ontsteking origineel, er is een gat in je zuiger gebrand doordat je te vroege explosie hebt en misschien je wel een te hete bougie hebt. Ontsteking origineel zetten en dan afstellen anders heeft sproeiers afstellen ook geen zin
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
MT70-nolimit 25-9-2005 13:52 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
Zet ontsteking op tijd, verder aan cilinder getuned? zo niet probeer dan eens sproeier 100 van keihin maten.


ja cilinder is iets gekieteld, ori 80 poorttiming zal nooit op 10k komen, en spoerier 100 zal nooit lukken want dat redde ik al nooit toen ik met ori 80 cilinder reed, toen was 120 al normaal
 
gaat lang goed
fastkootje 25-9-2005 13:53 Print reply

Posts: 3150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


ja cilinder is iets gekieteld, ori 80 poorttiming zal nooit op 10k komen, en spoerier 100 zal nooit lukken want dat redde ik al nooit toen ik met ori 80 cilinder reed, toen was 120 al normaal


het gaat erom dat je eerst is verschil moet gaa nzein of 150 of 100 en dan daar bene of naar boven werken.... je moet nie met stapjes van 5 idd want die dingen gaan al per 5....

edit: 80cc past helemaal niet op normaal mt5 blok

Dit bericht is gewijzigd door fastkootje op 25-9-2005 om 13:53 uur.
 
MT70-nolimit 25-9-2005 13:53 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
zet vooral je ontsteking origineel, er is een gat in je zuiger gebrand doordat je te vroege explosie hebt en misschien je wel een te hete bougie hebt. Ontsteking origineel zetten en dan afstellen anders heeft sproeiers afstellen ook geen zin



ja ik ga het wel ff proberen met onsteking origineel zetten maar aan de andere kant was mijn redenering: wat heeft dat stotteren op 6k te maken met de vroege ontsteking


en ja tis een 80cc blok fastkootje scherp hoor

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 25-9-2005 om 14:03 uur.
 
gaat lang goed
Speakerfreak 25-9-2005 13:55 Print reply

Posts: 4941
stotteren voor ze powerband is gewoon te rijk, dus moet je kleiner hebben, wat je dus al had maar waarschijnlijk iets er tussen in
 
Vieze naaiers hier
Almer 25-9-2005 13:56 Print reply

Posts: 3325
dat komt doordat je mengsel te vroeg ontbrand, dan moet de krukas de zuiger door die explosie heenduwen en werkt je explosie bij de 6k tegen, zet je em origineel dan ontbrand het mengsel wel op tijd

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]



ja ik ga het wel ff proberen met onsteking origineel zetten maar aan de andere kant was mijn redenering: wat heeft dat stotteren op 6k te maken met de vroege ontsteking


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
fastkootje 25-9-2005 14:03 Print reply

Posts: 3150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


[...]


wat denk je zelf, we hebben het over een 100cc cilinder en dat op een 50cc blok??? denk na man natuurlijk is het een 80cc blok

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 25-9-2005 om 13:58 uur.


haha foutje las niet dat je 80 had:P

 
MT70-nolimit 25-9-2005 16:51 Print reply

Posts: 4322
ik heb net ook nog sproeier 140 geprobeerd, maar het is onverandert kut met dat ding
 
gaat lang goed
khpoppema 25-9-2005 17:28 Print reply

Posts: 3199
welke sproeier meot er origineel in bij 80 cc blok zonder tuned cilinder?

ga daar maar eens in de buurt kijken
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
MT70-nolimit 26-9-2005 13:00 Print reply

Posts: 4322
ik heb vandaag alle sproeiers weer geprobeerd, onsteking weer orgineel, met filter zonder filter, andere bougie, blablaa maar hij blijft stotteren wannner de powerband begint

het moet wel onsteking zijn
 
gaat lang goed
christianos 26-9-2005 13:04 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
ik heb vandaag alle sproeiers weer geprobeerd, onsteking weer orgineel, met filter zonder filter, andere bougie, blablaa maar hij blijft stotteren wannner de powerband begint

het moet wel onsteking zijn

nope, onsteking kan daar niet stuk op zijn

neem een nieuwe bougie

en ik denk dat het de fijnafstelling ligt, dus ff een goeie sproeier erin en en kutten met de gasnaald enzo
 
MT70-nolimit 26-9-2005 19:58 Print reply

Posts: 4322
Oke iemand ideeen, wat je moet doen als je brommer bij aanvang van de powerband begint te 'remmen' als je het gas nog verder open trekt.

wat ik al heb geprobeerd is:
sproeier 125,130,135,140
andere ontsteking
rijdden met en zonder filter
andere bougie
 
gaat lang goed

Dit topic is 716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved