ik heb een tijdje geleden een 70cc eurocindro gekocht na een tijdje rond gereden te hebben brak mijn zuigerveer en zat er een kras in de cilinder ik ondervond hier van geen verschil kwa prestatie's of in compressie die bleef het zelfde (brommer boer had dat getest)
maar nu haal ik er dus met die 70cc met 20mm dellorto
techno uitlaat
6 bak en een twinair powerfilter er in mijn eentje 95 km en met 2 man 90 km
met mijn 50cc ori haal ik de 75 met 2 man ik vindt de prestatie's dus gewoon slecht ligt dit aan mij dat ik dus gewoon maar een 80 blok moet kopen omdat ik sneller wil of kan dit gewoon sneller want de meeste rijden 105 110 met 70cc ik red dit nooit met deze setup wat zou ik anders nog moeten veranderen dat ik nog sneller kan gaan ?
moet je hem goed afstellen.
onsteking op zijn vroegst. tandwielen misschine wat zwaarder?
kijken of je cilinder goed erop zit. kijken of de poorten helemaal open gaan anders extra pakking.
ik vind het ook maar weinig.
en die techno is ook niet geweldig vind ik. op mijn athena heeft die bijna geen tegendruk. proma was fijner vond ik
Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 25-9-2005 om 10:42 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: richard3
ik heb een tijdje geleden een 70cc eurocindro gekocht na een tijdje rond gereden te hebben brak mijn zuigerveer en zat er een kras in de cilinder ik ondervond hier van geen verschil kwa prestatie's of in compressie die bleef het zelfde (brommer boer had dat getest)
maar nu haal ik er dus met die 70cc met 20mm dellorto
techno uitlaat
6 bak en een twinair powerfilter er in mijn eentje 95 km en met 2 man 90 km
met mijn 50cc ori haal ik de 75 met 2 man ik vindt de prestatie's dus gewoon slecht ligt dit aan mij dat ik dus gewoon maar een 80 blok moet kopen omdat ik sneller wil of kan dit gewoon sneller want de meeste rijden 105 110 met 70cc ik red dit nooit met deze setup wat zou ik anders nog moeten veranderen dat ik nog sneller kan gaan ?
je zou em kunnen laten tunen, of zelf tunen als je hier ervaring mee hebt. En een opmaat uitlaat kan ook veel in vermogen schelen.
moet eerst 360 euro afbetalen an de mensen in het blauwe pak dus veel geld heb ik op het moment niet dat is ook de reden dat die 50 cc er nu opzit dit spaart natuurlijk benzine die 70cc doet 1 op 8 of zo als ik rustig rij je zou bijna denken dat ik een gat in mijn tank heb :S
ik w8 ff tot de herfst vakantie dan heb ik weer geld en dan kan ik die 70cc er op gooien de tandwiel verhouding is 15-45
zou misschien te licht kunnen zijn maar of ie nou daarom zo langzaam rijdt :S herrie maakt ie wel maar vooruitkomen is er niet bij
naja hoop dat jullie nog wat weten
Quote:Oorspronkelijk gepost door: richard3
ik heb een tijdje geleden een 70cc eurocindro gekocht na een tijdje rond gereden te hebben brak mijn zuigerveer en zat er een kras in de cilinder ik ondervond hier van geen verschil kwa prestatie's of in compressie die bleef het zelfde (brommer boer had dat getest)
maar nu haal ik er dus met die 70cc met 20mm dellorto
techno uitlaat
6 bak en een twinair powerfilter er in mijn eentje 95 km en met 2 man 90 km
met mijn 50cc ori haal ik de 75 met 2 man ik vindt de prestatie's dus gewoon slecht ligt dit aan mij dat ik dus gewoon maar een 80 blok moet kopen omdat ik sneller wil of kan dit gewoon sneller want de meeste rijden 105 110 met 70cc ik red dit nooit met deze setup wat zou ik anders nog moeten veranderen dat ik nog sneller kan gaan ?
alle standaard 70cc euro cilinders zulle ongeveer 95 gaan ik vind het nog best netjes hoor
maaar toch een optie
-cilinder tunen
-mps300 onsteking kopen
-opmaat uitlaat of snellere uitlaat
-grotere carburateur
cilinder tunen moet ik mee wachten want geen geld @ moment
mps 300 cdi - doet geen fuck maakt het alleen maar erger hij loopt dan helemaal slecht trekt minder/wel langer maar scheeld 5 km in elke versnelling heb er 6 dus moet je na gaan wat voor verschil dat maakt
opmaat uitlaat op 70cc vindt ik eigelijk zonde van het geld
grotere carburateur en nog hogere benzine kosten 20 mm op 70cc vindt ik toch al redelijk groot
Quote:Oorspronkelijk gepost door: richard3
cilinder tunen moet ik mee wachten want geen geld @ moment
mps 300 cdi - doet geen fuck maakt het alleen maar erger hij loopt dan helemaal slecht trekt minder/wel langer maar scheeld 5 km in elke versnelling heb er 6 dus moet je na gaan wat voor verschil dat maakt
opmaat uitlaat op 70cc vindt ik eigelijk zonde van het geld
grotere carburateur en nog hogere benzine kosten 20 mm op 70cc vindt ik toch al redelijk groot
naja dat van die mps300 is bullshit vraag maar aan mb-gek wat dat ding doet met je brommer
de hogere benzine kosten als je zo zeurt over benzine koop een ori 50 cilinder
ik weet wat zo'n mps300 cdi moet doen maar dat deed ie bij mij zekerniet snap het zelf ook niet hoor maja kan het nog 1x proberen natuurlijk
benzine is nu een probleem maar over paar maanden is dat geen probleem meer dan gaat die 70 er weer op dus
als je een nieuw mps300 hebt en jou brommer loopt kut legt dat aan je afstellingen
gaa eerst dan maar je brommer helemaal goed afstellen want die mps300 is gewoon een mooie uitvinding
opmaat uitlaat op 70cc vindt ik eigelijk zonde van het geld
grotere carburateur en nog hogere benzine kosten 20 mm op 70cc vindt ik toch al redelijk groot
jah maar wil niet dat ik daarvoor bijna dakloos moet gaan worden of zo zeg :P jezus een brommer kost al genoeg en dan ook nog je geld in zulke dngen steken heb je geen nut bij zuipt uiteindelijk toch alleen maaar meer + ik rij geen 95+ in de beboude kom of zo h? dus ga het niet continu testen van hoe hard loopt ie nu
Quote:Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
gooi er 80 cc ori onder, dan zuipt ie volgens mij neit zoveel.
Dit is echt een domme opmerking...
Maar richard als jij sneller wilt dan moet je niet zeuren dat het geld kost alles kost geld
idd grotere carb en tunen is een optie.... maar niet gaan huile dat alles geld kost vraag het anders niet... en trouwens 95 is best hard!
oke true
maar 95 is ook hard maar niet hard genoeg weet je :S
en het tunen kost ook geld enz. das niet zo'n probleem maar opmaat pijp doe je op een 110cc of zo dan is dat pas leuk bij 70cc is dat anders
maar 80cc ori zuipt idd niet zo veel maar loopt ook niet zo hard h? moet je 80 blok aanschaffen en dan nog een leuke cilinder en dan zuipt het wel weer
en huilen over geld doe ik niet aan btw het moet idd rollen maar moet nog wat boete's betalen en dan ook nog opvokken gaat niet samen h