ik heb sinds kort een erg mooie tsx gekocht alleen ik kom steeds meer mankementen tegen along the way
ik heb al eerder een topic gestart met een paar vragen maar ik zit nog steeds met het probleem dat mijn brommer lekt als een dolle!
allereerst loopt er gewoon benzine uit mijn carburateur terwijl dat naar mijn idee niet echt de bedoeling is.
ten tweede liggen er altijd 2 plasjes onder men brommer, de benzine uit men carb en een dikke grijze substantie wat naar mijn idee ontzettend dikke olie is ofzow?! heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik deze problemen kan oplossen?
edit: kan het zijn dat men linkercarterpakking lek is ofzow? ik d8 zelf nl aan carterolie.
het kan idd zijn dat je keeringen lek zijn, daar kun je achter komen door je vliegwielkap eraf te halen en dan gewoon te kijken (is het linker kapje op je blok als je op de brommer zit), kan ook je pakking van de rechtercarterkap zijn (het koppelingshuis).
Een lekkende carb... mss een domme vraag maar heb je de schroef onderin je vlotterkamer aangedraaid?
Enne... kheb nu ook al een tijd een brommer, maar was hetzelfde verhaal als die van jou hoor. Heb hem uiteindelijk maar zelf gereviceerd (terwijl ik nog niet eens op een brommer gereden had laat staan een blok gereviceerd had), maar is echt super goed gelukt. Je moet gewoon rustig aan doen en logisch nadenken.
succes
Dit bericht is gewijzigd door Cypher op 24-9-2005 om 17:36 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: vinnie
je carb:
haal em los, maak em open, maak je vlotternaald ff schoon, en de rest meteen.
schroef weer vast, moet niet meer lekkern
Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 24-9-2005 om 17:35 uur.
tsja tsx kwaaltje die lekkende olie
dan moet je ff een aantal keeringen nakijken die lekken wss zijn het die aan de linker kant van t blok!
lekkende carb is gewoon vlotter afstellen zijn al zoveel topics over geweest!
tsja tsx kwaaltje die lekkende olie
dan moet je ff een aantal keeringen nakijken die lekken wss zijn het die aan de linker kant van t blok!
lekkende carb is gewoon vlotter afstellen zijn al zoveel topics over geweest!
mijne lekt geen druppel, ligt gewoon aan t onderhoud, en niet te zuinig zijn om af een toe een keerring te vervangen.
kijk eens waar hij lekt, ist de keerring moet je blok uitelkaar en nieuwe keerringen persen ist pakking moet je blok ook uitelkaar en nieuwe pakking, je hebt dus werk. En je moet je vlotter en je vlotterpen schoonmaken
mijne lekt geen druppel, ligt gewoon aan t onderhoud, en niet te zuinig zijn om af een toe een keerring te vervangen.[/quot
het koppelings staafje is meestal niet meer 100% recht en daar lekt hij meestal op
de schakelas heeft meestal iets speling lekt hij ook wel is op
meeste hebben geen olie pomp meer waardoor hij daardoor lekt
dit zijn dus kwaaltje ( op die pomp na)
zal ik dan maar gwoon een complete keerringse kopen en dan vloeibare pakking voor de deksels ofzow? lijkt me de beste oplossing tog?
edit: wat voor carterolie raden jullie mij aan???