Neluhz |
24-9-2005 14:42 |
Posts: 4032 |
ik denk toch olie...
|
|
|
|
thijs |
24-9-2005 14:42 |
Posts: 448 |
soms een carb met ronde (inschuif) aansluiting?
zoja, dan heb ik dezelfde op mijn gp125 met roterende schijf.
ik heb er 3 aansluitingen op:
dikste: benzine
dunne voor de gasschuif: overloop van e vbak olie
dunne achter de gasschuif: 2takt
de 2 dunne lopen trouwens direct de venturi in
als je al een 2takt aansluiting hebt zou ik hem gewoon afstoppen
|
|
|
|
fastkootje |
24-9-2005 14:43 |
Posts: 3150 |
ik heb 2 aansluitingen rondschuif ja
|
|
|
|
AOF |
24-9-2005 14:44 |
Posts: 1477 |
een 2 takt aan sluiting 8-)
stroomt daar 2 takt doorheen of wat
|
|
|
|
fastkootje |
24-9-2005 14:46 |
Posts: 3150 |
|
|
|
|
thijs |
24-9-2005 14:53 |
Posts: 448 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lars1988
een 2 takt aan sluiting 8-)
stroomt daar 2 takt doorheen of wat
2 takt olie dan
het is geen zo'n carb die ik heb, die aansluiting die je zegt is gewoon een overloop denk ik. gewoon open laten
|
|
|
|
fastkootje |
24-9-2005 14:54 |
Posts: 3150 |
ok dankje!
|
|
|
|
Punk [Dave] |
24-9-2005 16:17 |
Posts: 7003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thijs
[...]
2 takt olie dan
het is geen zo'n carb die ik heb, die aansluiting die je zegt is gewoon een overloop denk ik. gewoon open laten
blaat... de overloop zin aan de onderkant aan de vlotterbak... das is je olie toevoegding
|
|
|
|
vinnie |
24-9-2005 16:23 |
Posts: 3505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
http://koopjes.markt...Fwi5F&df=1#photo
kijk hier op deze adv op de 3e foto.... dat ding in het midden dat moet ik weten welke het is
overloop
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]
[...]
blaat... de overloop zin aan de onderkant aan de vlotterbak... das is je olie toevoegding
nee dave, onderaan je vlotterbak is om hem leeg te laten lopen, daarom zit dat schroefje erbij
Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 24-9-2005 om 16:32 uur.
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
fastkootje |
24-9-2005 19:13 |
Posts: 3150 |
nu doet hij het met die 24 maar hij loopt super hoog stationair met sroeier 120 keihin moet ik dan grotere sproeiers ofzo of wat met statoion nite laag te krijgen en met gasnaaldclip ook niet
|
|
|
|
snowboarderke |
24-9-2005 19:19 |
Posts: 2193 |
heb je dan geen valse lucht?
Doe je vinger is op dat buisje dat je open hebt gelaten, is het dan beter?
zoja, dicht maken
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
fastkootje |
24-9-2005 19:27 |
Posts: 3150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
heb je dan geen valse lucht?
Doe je vinger is op dat buisje dat je open hebt gelaten, is het dan beter?
zoja, dicht maken
haalt niet uit. maar ide hoort idd volgesn mij ook open hoor. Maar valse lucht heb ik niet denk hoor... maar als ik hem start loopt hij super hoog stationair en je kan er niks aan doen... kan het zijn dat er een te grote of juist te kleine sproeier inzit ofzo haalt dit uit?
|
|
|
|
snowboarderke |
24-9-2005 19:30 |
Posts: 2193 |
heb je gaskabel niet te strang , en trek je luchtfilter er is af en probeer dan nog is, als het dan beter is dan is je sproeier te groot, rijd hij verder gewoon goed?
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
fastkootje |
24-9-2005 19:32 |
Posts: 3150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
heb je gaskabel niet te strang , en trek je luchtfilter er is af en probeer dan nog is, als het dan beter is dan is je sproeier te groot, rijd hij verder gewoon goed?
nee gaskabel is gewoon goed hoor... maar ik rijdt nu heelff zonder filter kan dat het zijn dan?
|
|
|
|
MTX-speed |
24-9-2005 19:33 |
Posts: 1229 |
Die dikke aansluiting (foto 1) is voor je benzine.
De andere kant (foto 3) dunne aansluiting is voor additatieven: olie ofzo. Deze moet je echter afstoppen. 2-taktolie moet namelijk via je inlaatspruitstuk geinjecteerd worden.
Die ene onderaan de vlotterbak is zowel overloop, als aflaat. Wanneer je namelijk dat boutje daar net boven losdraait loopt je vlotterbak helemaal leeg.
Het kleine tuitje op de derde foto moet je dichtstoppen (Dit kun je doen door er een slangetje op te doen met een schroef erin of zoiets dergelijks)
Sommigen laten hem ook open.
Dit tuitje kan GEEN valse lucht aanzuigen maar het zou wel kunnen dat hierdoor vuil naar binnen zou kunnen komen
PS. De reden dat je 2-takt olie op de carburateur aan moet sluiten is dat wanneer je je tank leegrijd, er teveel olie in je motor terecht komt. Hierdoor kan hij gaan verzuipen.
De oliepomp geeft meer olie naar mate je meer gas geeft. Omdat er in de carburateur een "buffer" van benzine zit, zul je olietoevoer altijd te traag bijregelen.
|
|
|
|