Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - te veel speling? (zuiger/cil)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 736 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32169 - te veel speling? (zuiger/cil)
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch_master 24-9-2005 14:59 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
bij mallissie heb je toch A,B,C en D zuigers? die schelen 1 honderste ofzo, is niet echt overmaat, maar als je er dan 2000 mee gereden hebt moet er een grotere in?


na 2000 km dan is ie net 1500 km ingerede...

lijkt me wel erg kort..

@ Fazul laat hem anders gewoon honen naar een gangbare maat en neem een goede zuiger.. prox oid..
 
Toyota AE86 Levin coupé
Lykantroop 24-9-2005 15:23 Print reply

Posts: 4754
500e zuigerspeling, meer mag je niet hebben
 
mblover 24-9-2005 17:43 Print reply

Posts: 5391
Je kunt toch kijken of er teveel speling is op de volgende manier?

Leg je cilinder op de kop op een handdoek ofzo dat het luchtdicht afsluit.
Laat de zuiger erin vallen zonder zuigerveer, (bovenkant zuiger naar bovenkant cilinder, dus de zuiger ook op de kop).
Nu mag hij er niet in een keer doorheen vallen. Hij moet er iets invallen en dan duidelijk afremmen. Als hij er doorheen valt is er teveel ruimte tussen
 
FazuL NSR 24-9-2005 17:59 Print reply

Posts: 2046
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]


na 2000 km dan is ie net 1500 km ingerede...

lijkt me wel erg kort..

@ Fazul laat hem anders gewoon honen naar een gangbare maat en neem een goede zuiger.. prox oid..

ik heb juist een 2ehands cilinder gekocht om geld te besparen. zon zuiger kost 60 euro, en honen ook nog 20 - kon ik beter nieuwe halen .

@mblover, ff gedaan ding valt er in 1 keer doorheen zonder af te remmen.
 
Mr Pain 24-9-2005 18:04 Print reply
Posts: 4966
Hey, ik geloof dat ik mijn malossi ook hem laten boren en honen, zuiger was geloof ik 46,3mm dus die overmaat is er wel.

ik zou hem gewoon wegbrengen en nieuw zuigertje erin, dan rijd ie weer lekker, tenminste die van mij wou wel
 
Speakerfreak 24-9-2005 18:05 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Je kunt toch kijken of er teveel speling is op de volgende manier?

Leg je cilinder op de kop op een handdoek ofzo dat het luchtdicht afsluit.
Laat de zuiger erin vallen zonder zuigerveer, (bovenkant zuiger naar bovenkant cilinder, dus de zuiger ook op de kop).
Nu mag hij er niet in een keer doorheen vallen. Hij moet er iets invallen en dan duidelijk afremmen. Als hij er doorheen valt is er teveel ruimte tussen



en alle poorten dan
 
Vieze naaiers hier
Almer 24-9-2005 18:28 Print reply

Posts: 3325
je hebt iig teveel ruimte mijn 70cc is nieuw en heeft helemaal geen ruimte, breng em gewoon weg en zorg dat ze het maken ben je er weer n tijdje vanaf. Maar is het niet zo dat je werk houd bij dergelijke snelle cilinders? want je blok krijgt natuurlijk ook op zn donder
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
S1lv3r 24-9-2005 18:31 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
[...]



en alle poorten dan


alsof dat uitmaakt? als de zuiger hoger dan de uitlaatpoort komt, bouwt hij toch compressie op?
 
Almer 24-9-2005 18:33 Print reply

Posts: 3325
behalve als die dan al genoeg snelheid heeft om door zn val de lucht door je doek heen te persen, en je krijgt hem toch niet goed afgesloten zonder zuigerveren. Moraal van het verhaal: hohne en nieuwe zuiger met veren ben je er weer vanaf

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


alsof dat uitmaakt? als de zuiger hoger dan de uitlaatpoort komt, bouwt hij toch compressie op?


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
S1lv3r 24-9-2005 18:35 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
behalve als die dan al genoeg snelheid heeft om door zn val de lucht door je doek heen te persen [...]



dat valt mee, was bij mij ook niet zo toen ik een nieuwe cilinder en zuiger had, maargoed, bij de cilinder van de TS is het wel duidelijk dat er teveel speling is :p
 
Pertijn 25-9-2005 21:18 Print reply
Posts: 846
Die cilinder opt plaatje is iig goed ovaal! Meet dus ook ff paar x en draai wat met je schuifmaat. De standaard maat voor een Malossi cilinder is 45,5 daarna 45,9 en de grootste maat is 46,3. Check dus nog even goed welke maat je hebt en of je nog omhoog kan met Malossi zuigertje.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
gekke henkie 25-9-2005 22:07 Print reply

Posts: 878
welk getal staat er op de zuiger? overmaten gaan met 0,25 mm per maat... dus als er 1.00 op staat, heb je al een 4e overmaat ZUIGER, en dan is het nog maar de vraag of je er nog een passende zuiger voor kunt vinden. en btw... cilindermaat kun je alleen nauwkeurig opmeten met een micrometer, en 9 van de 10 brommerboeren hebben die niet eens... en de tolerantie tussen je cilinder en zuiger mag maar 0.03 mm zijn, dus die van jou is wss gewoon een verkeerde zuiger. check wel ff of er geen deuken in je cilinder zitten (door evt. kantelen van je zuiger...)ter hoogte van je spoelpoorten.

Good luck!
 
Ga toch krassen!
christianos 25-9-2005 22:35 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
als de cil nog nooit gehoont is kan dat dus niet :S
vreemd verhaal of de cil is gewoon gehoond wat is de boring ?dan weet je zo of ie gehoont is of niet

uhm, een nsr malossi heeft eeb gietijzeren wand, en dan kan je dus krijgen dat de cilinder gewoon slijt

dat gaat veel harder dan als er een nika of chroom wandje in hangt.deze cilinder en zuiger kunnen al gewoon (te)veel kilometers hebben gemaakt en helemaal zijn opgesleten...
 
MichiMess 25-9-2005 23:37 Print reply

Posts: 1348
Sjezuz! die foto heefft echt teveel speling hoor!
ik zou maar fftjes, een grotere zuiger nemen, en honen.

Dit bericht is gewijzigd door MichiMess op 25-9-2005 om 23:38 uur.
 

Dit topic is 2389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved