Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Jincheng JC50Q-8 Knight

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 919 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32144 - Jincheng JC50Q-8 Knight
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fredtrash 23-9-2005 13:19 Print topicpost
Posts: 41
Hallo mijn vader heeft een Jincheng JC50Q-8 Knight maar hij rijd er eigelijk niet mee en ik en mijn broer altijd wel. (foto: http://www.xs4all.nl/~digmusic/knight.html dit is hetzelvde model maar NIET diegene van ons) nu deze rijd maar heel netjes 45 en met wat pech of wind haalt hij zelfs de 45 niet. nu was mijn vraag of iemand weet of er hier geen (vrij) simpele begrenzers insteken om eruit te halen, er zijn wel dingen die ik weet om hem sneller te laten gaan maar dat kost allemaal tijd en geld en hij moet niet vlammen als hij maar sneller dan 50 zou gaan ben ik al blij ik hoor het wel
 

honda_for_life.com 23-9-2005 13:24 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fredtrash
Hallo mijn vader heeft een Jincheng JC50Q-8 Knight maar hij rijd er eigelijk niet mee en ik en mijn broer altijd wel. (foto: http://www.xs4all.nl/~digmusic/knight.html dit is hetzelvde model maar NIET diegene van ons) nu deze rijd maar heel netjes 45 en met wat pech of wind haalt hij zelfs de 45 niet. nu was mijn vraag of iemand weet of er hier geen (vrij) simpele begrenzers insteken om eruit te halen, er zijn wel dingen die ik weet om hem sneller te laten gaan maar dat kost allemaal tijd en geld en hij moet niet vlammen als hij maar sneller dan 50 zou gaan ben ik al blij ik hoor het wel


mischien ring in de uitlaat
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
fredtrash 23-9-2005 13:25 Print reply
Posts: 41
nee hierheb ik daarnet naar gekeken en stak er niet in :s raar want deze zou normaal nog helemaal origineel moeten zijn
 
mulder 23-9-2005 13:37 Print reply

Posts: 13701
is een 4takt toch?
 
Dakana 23-9-2005 13:39 Print reply

Posts: 739
indd.... dus cilinder, uitlaat, etc valt af

waarschijnlijk begrenst op de luchtfilter
kan ook een versmalling in het spruitstuk zitten of een begrensde cdi

dat zijn de gebruikte begrenzers bij jincheng

anders even zoeken op www.jincheng.messageboard.nl daar staat misschien hoe ze begrenst zijn
 
fredtrash 23-9-2005 13:53 Print reply
Posts: 41
ja het is 4 takt

@ dakana hoe zijn deze begrenzingen dan te verwijderen?

 
Simpele 23-9-2005 14:10 Print reply

Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fredtrash
ja het is 4 takt

@ dakana hoe zijn deze begrenzingen dan te verwijderen?


Als je spruitstuk is begrensd koop je gewoon een groter.
Je kan een normale of vervroegende CDI unit kopen als je een begrensde cdi hebt. Kost een paar tientjes.
En als het je luchtfilter is, probeer dan eens een sportfilter ofzo.
 
nee.
mcdronkz 23-9-2005 16:10 Print reply

Posts: 32777
idd, ga eerst maar voor een vervroegde CDI, geldt ook voor die singa's enzo

en zet er een 17.5mm carb op met bijbehorend spruitstuk
 
Dakana 23-9-2005 16:13 Print reply

Posts: 739
spruitstuk -
los halen, bij de cilinderkop aansluiting is het gaatje plots versmalt, dit er uit boren en je hebt de volledige grote ter beschikking

cdi -
onbegrensde cdi steken (vervroegeden helpt niet gezien je ontsteking dat niet toelaat)

luchtfilter -
even open halen, bij dx model zit er een paar gaatjes afgesloten,
vergeet niet je carb even bij te stellen want waarschijnlijk komt ie te arm te lopen


 
the ghansman 23-9-2005 19:30 Print reply

Posts: 227
Controleer ook ff de klepspeling. Het zou kunnen dat de kleppen een beetje te veel speling hebben, hierdoor is de tijd dat de benzine naar binnen kan stromen te kort (idem voor de uilaatgassen). Ik heb ongeveer het zelfde blok als jij, mijn kleppen staan op 0,05mm (zowel inlaat als uitlaat). Duss als ik jou was zou ik ff dat dopje op de pet losdraaien en de speling controleren en met een voelermaatje van 0,05 mm (controleer even voor de zekerheid of het ook voor jouw blok 0,05 mm is!!!!!, in het boekje ofzo, anders kan ie in de soep lopen).

Verder zou je nog ff kunnen kijken of je de carborateur beter kunt afstellen (andere, grotere? proeier, het luchtstelschroefje naar binnen/buiten draaien, gasnaald naar boven/onder)gewoon proberen.

Als je uiteindelijk een beetje meer vermogen hebt zou je een andere tandwielverhouding kunnen proberen.
 
Altijd druk met heelveel niks

Dit topic is 4473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved