Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch start niet.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32140 - puch start niet.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

skoeddies 23-9-2005 12:04 Print topicpost
Posts: 237
ik ben weer eens met een puchje aan de gang gegaan en word helemaal gek van dat ding. hij start dus niet..

een tijd geleden (ongeveer 2 maanden) was ik met dezelfde puch bezig en heb ik deze lopende gehad, maar hij sloeg steeds af..
toen heb ik hem weg gezet omdat ik op vakantie ging en daarna had ik vanwege me school even geen tijd meer.

nu ben ik er weer mee bezig maar krijg geen resultaat.

ff wat specs.
-het is een standaard aanloopblok
-er zit een slechte uitlaat onder

wat is er 2 maanden geleden gadaan:
-clininder en cilinderkop eraf en helemaal schoon gemaakt.
-carburateur helemaal schoon gemaakt.
-ontsteking op tijd gezet.
-nieuwe bougie erin
-nieuwe pakkinge erin.
-nieuwe zuigerveertjes

omdat er eerst nog geen luchtfilter op zat en ik dacht dat dat het probleem is, heb ik er vandaag een nieuwe standaard luchtfilter op gedaan.

nu ben ik al zover dat:
-de benzinetoevoer is goed.
-de luchtfilter is goed (hij zuigt ook lucht aan)
-er is geen valse lucht
-alles in de cilinder zit wel goed

als ik hem nu probeer te starten word de bougie wel nat, en deze geeft wel een vonk, maar hij start niet..

iemand die weet wat er mankeerd of mischien wel een gokje durft te wagen?
 

voederbiet 23-9-2005 12:07 Print reply

Posts: 10000
ga is heel hard de straat op een neer rennen, minstens 5 keer en dan moettie het wel doen


hij vinkt dat is goed, hij krijgt benzine dat is ook goed, waarom hij het dan niet doet
 
BF is gewoon een kk site
mulder 23-9-2005 12:13 Print reply

Posts: 13701
is het wel een dikke blauwe vonk of een klein geel vonkje?

en probeer em es te starten zonder uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 23-9-2005 om 12:14 uur.
 
Honda- mt 23-9-2005 13:15 Print reply
Posts: 523
Heb je hem buitenlaten staan die 2 maanden? Condensatoren kunnen daar niet goed tegen. Dikke kans dat die dan kapot is.

Check anders hoe ver en op welk tijdstip de contactpunten openen.

Check www.puchmaxi.nl hoe je je ontsteking goed moet afstellen.

Dit bericht is gewijzigd door Honda- mt op 23-9-2005 om 13:15 uur.
 
skoeddies 23-9-2005 13:55 Print reply
Posts: 237
@ voederbiet
nope.. ik heb me vandaag helemaal kapot gerend op en neer de straat af.. (zelfs uitgelachen door kleine meisjes) maar hij wil het gewoon niet doen..

@mulder
het is niet de lekkerste vonk die ik me kan bedenken.. maar volgens mij moet het voldoende zijn.. ik vind het zo irritant controleren he.. rennen met de brommer en dan ondertussen kijken naar de vonk..
maar dat is denk ik idd het eerste waar ik zow nog even naar ga kijken..

@honda-mt
hij stond idd buiten. de contactpunten openen op het goede moment.. ben al goed bekend met die site en zit zelf ook veel op het tomosforum.. dat werkt allemaal nijna hetzelfde als puch,.
 
Almer 23-9-2005 14:18 Print reply

Posts: 3325
ik denk dat het je uitlaat is als die in slechte staat is, heb je geen andere? Het zou kunnen dat ie geen tegendruk heeft, als er gaten inzitten, las die dan eerst dicht ofzo
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
skoeddies 23-9-2005 14:57 Print reply
Posts: 237
neej heb geen andere die erop past.. alleen eentje voor 70cc maar die heeft aangepaste flens dus dat gaat niet lukken..
maar er zitten geen gaten in, alleen de demper zit er los in..
dus zow heel erg kan dit denk ik niet zijn..

edit: hij geeft wel tegendruk want de demper zit er nog wel in.. alleen een beetje los..
maar normaal rijd ie ook zonder uitlaat, alleen dan met een takkeherrie

Dit bericht is gewijzigd door skoeddies op 23-9-2005 om 15:47 uur.
 
Geffen 13-8-2009 22:21 Print reply

Posts: 90
wa voor vonk???
 
Niek de Wildt 13-8-2009 22:24 Print reply
Posts: 7168
Volgende keer zelf zoeken mensen.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/51941

QUOTE DOOR NIEK DE WILDT:

Ja, een ontsteking kan helemaal verkeerd staan en toch goed vonken.
(dan vonkt hij namelijk op het verkeerde tijdstip)

Afstelling hoort te zijn:

Contactpuntjes: moeten totaal 0.4mm open

Voorontsteking: 1,25mm bij 50cc
1,30mm bij 50cc snel of 70 niet echt snel
en 1,35mm bij 70cc snel.

dus zoveel mm voor het BDP moeten de contactpuntjes openen
(std setup/af-fabriek is 1,2)

In graden is dit 16 tot 18° voor BDP


Vonkt ie tussen de contactpuntjes?? --> condensator vervangen.
en waarschijnlijk zijn de contactpuntjes dan ook aan vervanging toe (of opschuren indien nog mogelijk)


Twijfel je dan over de vonk?
Doe dan even een boutje (M4) in je bougiedop en kick of draai aan het vliegwiel met een boormachine (bitje 14) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij een tomos heb meegemaakt is 11mm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere bobine/ontstekingspoel ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitting.


Koop altijd orginele Bosch ontstekingsdelen en geen imitatiezooi.

kosten:
15 euro condensator
15 euro contactpuntjes
ontstekingspoel Bosch 30 euro, immitatie 10tje (hier heb ik geen ervaring mee, dus misschien voldoet immitatie wel, maar ik zou het er niet op wagen als je wat zekerheid wil, dan kun je dingen definitief uitsluiten)




succes,


ediTip: Het vervangen van een condensator moet je voorzichtig doen, een condensator is gevoelig, zeker de isolatie ervan, als je hem te heet stookt bij solderen of als je hem er te grof in tikt kan de isolatie al scheuren.
De condensator eruit halen is simpel --> met (waterpomp)tang eruit trekken)
Er in zetten kun je het best met een pijpje doen die de diameter heeft van de buitenrand en dan (recht/rustig) er in persen of tikken.

 

Dit topic is 3168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved