Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelfontbranding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32135 - zelfontbranding
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxj oran 22-9-2005 21:02 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
die hoge compressie van hem zal zeker ook meespelen, maar ik denk niet dat hij blijft detoneren alleen op de compressie.
ligt er ook aan hoe hoog die is, kan ik niet zeggen vanuit hier

hij pingelt al dus dan zit je egt wel hoog hoor
wanneer een cilinder gaat pingellen dan zit je er tegenaan of heb je het al

 
oud
Neluhz 22-9-2005 21:04 Print reply

Posts: 4032
hoe kan van valse lucht detonatie komen? kun je dat uitleggen?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-9-2005 21:05 Print reply

Posts: 10835
dat heb ik net al gezegd. als je valse lucht hebt dan wordt de temperatuur in je cinlinder te hoog. daardoor kan het zijn dat je kop zo heet wordt dat je benzine vort uit je eigen ontbrand en dat er dus geen bougie meer nodig is.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
tsxj oran 22-9-2005 21:05 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
hoe kan van valse lucht detonatie komen? kun je dat uitleggen?

ja dat zegt jozeff mij lijkt het ook nogal stug
 
oud
tsxj oran 22-9-2005 21:07 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dat heb ik net al gezegd. als je valse lucht hebt dan wordt de temperatuur in je cinlinder te hoog. daardoor kan het zijn dat je kop zo heet wordt dat je benzine vort uit je eigen ontbrand en dat er dus geen bougie meer nodig is.

kweet niet hoor maar dit soort dingen gebeuren mischien in professionele 2takt races maar die temperatuur berijkt een eenvoudig brommer cilindertje nooit
 
oud
mb_stefan 22-9-2005 21:07 Print reply

Posts: 320
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

kweet niet hoor maar dit soort dingen gebeuren mischien in professionele 2takt races maar die temperatuur berijkt een eenvoudig brommer cilindertje nooit


en zeker niet na 1km rijden hoop ik

 
tsxj oran 22-9-2005 21:08 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb_stefan
[...]


en zeker niet na 1km rijden hoop ik


neej maar het gaat hier om de lucht die door een kier word gezogen word samengeperst dit zorgt ervoor dat de lucht warm word maar bij een brommer word de lucht nooit zo warm dat je zelf detonatie krijgt

 
oud
Neluhz 22-9-2005 21:10 Print reply

Posts: 4032
kan best ja..nog niet over nagedacht,
je brommer loopt dan te arm, (meer lucht, evenveel benzine), en daar wordt ie idd warmer door ja...
 
tsxj oran 22-9-2005 21:10 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb_stefan
[...]


en zeker niet na 1km rijden hoop ik


en brommers kunnen na 1 km al helemaal op temp zijn hoor

 
oud
Kampersjaak 22-9-2005 21:11 Print reply

Posts: 12285
olie dan?
 
oderint dum metuant
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-9-2005 21:11 Print reply

Posts: 10835
die lucht wordt niet warm omdat hij door een kier geperst wordt, maar bij je ontbranding ontstaat gewoon teveel warmte omdat je een te arm mengsel hebt. door die te grote hoeveelheid lucht dus.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mb_stefan 22-9-2005 21:14 Print reply

Posts: 320
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
die lucht wordt niet warm omdat hij door een kier geperst wordt, maar bij je ontbranding ontstaat gewoon teveel warmte omdat je een te arm mengsel hebt. door die te grote hoeveelheid lucht dus.


dat is zeker niet mijn probleem want heb koffie bruine bougie

 
tsxj oran 22-9-2005 21:17 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
die lucht wordt niet warm omdat hij door een kier geperst wordt, maar bij je ontbranding ontstaat gewoon teveel warmte omdat je een te arm mengsel hebt. door die te grote hoeveelheid lucht dus.

de lucht word egt wel warm omdat het geperst word door een kier en dan nog die warmte krijg je egt neit in een brommer cilindertje

 
oud
Saknet 23-9-2005 5:55 Print reply

Posts: 10355
ik had et met erge valse lucht op een honda mb 50cc ori NL turbosloom maar tzal aan je compressie liggen als je het hebt sinds je deze cil icm kop erop heb en aan valse lucht als et opeens kwam..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-9-2005 om 5:56 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
tsxj oran 23-9-2005 7:26 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
ik had et met erge valse lucht op een honda mb 50cc ori NL turbosloom maar tzal aan je compressie liggen als je het hebt sinds je deze cil icm kop erop heb en aan valse lucht als et opeens kwam..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-9-2005 om 5:56 uur.

gewoon je cilinderkop een stukje vlakken dan is ie weer recht

 
oud

Dit topic is 2437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved