Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinderkop vlakken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32132 - Cilinderkop vlakken
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Tom- 22-9-2005 19:39 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

het is geen slecht id en je krijg als je het goed doet egt wel goede prestatie's


Want?
 
FTS Member
PRO TUNING 22-9-2005 20:03 Print reply

Posts: 4000
Reken je MSV uit - dan weet je hoever je kunt gaan met je compressieverhouding.

Bij een juiste kopvorm wel tot 16.5 : 1 met 98 ongelood.
 
westcoastnewbie 22-9-2005 20:04 Print reply

Posts: 284
Wat kan je tunen met een draaibank ,daar werk ik soms mee op school .
 
PRO TUNING 22-9-2005 20:07 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Wat kan je tunen met een draaibank ,daar werk ik soms mee op school .



Met een draaibank kun je de juiste vorm in je cilinderkop draaien.
 
westcoastnewbie 22-9-2005 20:23 Print reply

Posts: 284
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Met een draaibank kun je de juiste vorm in je cilinderkop draaien.

Wat bedoel je dan met de JUISTE vorm?
 
MT70-nolimit 22-9-2005 20:24 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
[...]

Wat bedoel je dan met de JUISTE vorm?


je kunt niet zomaar wat raak draaien, die verbrandingskamer moet wel de goede vorm hebben
 
gaat lang goed
bigguuuh 22-9-2005 21:04 Print reply
Posts: 123
oke ff tussen door

ik heb volgens polini een comprssie verhouding van 10.9:1
ik heb mijn kop ook afgevlakt(1mm) en hij pingeld

gewoon 98 tanken dan maar

ps mijn lagers zijn nog geod
 
DrDreez 23-9-2005 23:29 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Reken je MSV uit - dan weet je hoever je kunt gaan met je compressieverhouding.

Bij een juiste kopvorm wel tot 16.5 : 1 met 98 ongelood.



Je mag echt niet over de 12 op 1 gaan geloof me. Type of wat dan ook maakt helemaal niet uit het is gewoon het max. Dit ligt gewoon vast bij een hogere druk ontsteekt het mengsel! Met een auto op gas zei de leraar da ge wel tot 14 op 1 kunt gaan.

 
Hans F 24-9-2005 2:28 Print reply
Posts: 4326
ik rijd prima met een verhouding van 1:15
verhouding zegt niet zoveel bij een tweetakt
 
PRO TUNING 24-9-2005 9:51 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
[...]



Je mag echt niet over de 12 op 1 gaan geloof me. Type of wat dan ook maakt helemaal niet uit het is gewoon het max. Dit ligt gewoon vast bij een hogere druk ontsteekt het mengsel! Met een auto op gas zei de leraar da ge wel tot 14 op 1 kunt gaan.




Als je deze wijsheid van je leraar hebt, zeg hem dan maar dat hij minimaal 25 jaar achter loopt in de techniek.
 
DrDreez 24-9-2005 12:10 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Als je deze wijsheid van je leraar hebt, zeg hem dan maar dat hij minimaal 25 jaar achter loopt in de techniek.



maar je moet weten dat mijn walla blokkie ook niet hypermodern is, integendeel is maar een simpel 2takt blokkie, neem een random scooter en het blok is al moderner. Ik heb toch altijd gedacht dat het zo is tenzij je het mengsel mss kunt koelen als een gek maar bij zo'n compressie wordt het mengsel sowieso toch zo heet dat het ontsteekt, of leg me eens uit wat je bedoelt. Je kan best gelijk hebben, maar ben toch benieuwd.

 
PRO TUNING 24-9-2005 13:45 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
[...]



maar je moet weten dat mijn walla blokkie ook niet hypermodern is, integendeel is maar een simpel 2takt blokkie, neem een random scooter en het blok is al moderner. Ik heb toch altijd gedacht dat het zo is tenzij je het mengsel mss kunt koelen als een gek maar bij zo'n compressie wordt het mengsel sowieso toch zo heet dat het ontsteekt, of leg me eens uit wat je bedoelt. Je kan best gelijk hebben, maar ben toch benieuwd.




Het hoeft helemaal geen hypermodern blok te zijn, dit werkt ook op een 35 jaar oude Kreidler b.v.

Maar vraag je leraar maar eens dat hij jullie uitlegt hoe je je MSV (Maximum Squish Velocity) uitrekent, dan weet je direct of hij achterblijft in de tijd.
 
richard3 24-9-2005 14:17 Print reply

Posts: 5198
leuke discusie hiero :S

maar vindt het toch raar dat er zo veel verschillende dingen over gezegt worden :S
 
op naar de grote brommers
-Tom- 24-9-2005 14:56 Print reply

Posts: 4151
Geloof mij maar dat je Pro Tuning moet geloven
 
FTS Member
DrDreez 25-9-2005 13:33 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Het hoeft helemaal geen hypermodern blok te zijn, dit werkt ook op een 35 jaar oude Kreidler b.v.

Maar vraag je leraar maar eens dat hij jullie uitlegt hoe je je MSV (Maximum Squish Velocity) uitrekent, dan weet je direct of hij achterblijft in de tijd.


okeej ga ik doen! Heb gister in de manual van een kameraad zijn polini scooterino gekeken en die rijd ook met 14.1 op 1.
 

Dit topic is 5596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved