mental_osx |
22-9-2005 18:34 |
Posts: 264 |
bwa ik denk dat het wel te halen is.
btw over wat voor cil. hebben we het hier (cilinder inhoud, merk etc.) en is het de ori cilinder kop?
|
|
|
|
tsxj oran |
22-9-2005 18:39 |
Posts: 6498 |
tsja bij brommers ligt het anders dan bij auto's als je bij een brommer te ver af veilt werkt een brommer net zoals een diesel
|
|
oud |
|
DrDreez |
22-9-2005 18:39 |
Posts: 94 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mental_osx
bwa ik denk dat het wel te halen is.
btw over wat voor cil. hebben we het hier (cilinder inhoud, merk etc.) en is het de ori cilinder kop?
Het is een 50 snel van Airsal maar dat maakt niet uit, het zijn alleen de volumes wat tellen. slagvolume en compresvolume. de spoelpoorten en uitlaatpoort zijn bij de compresslag toch 'gesloten'.
En ie gaat alleen 'werken als een diesel' of pingelen zoals iedereen da kent gebeurt pas bij 12op1.
Dit bericht is gewijzigd door DrDreez op 22-9-2005 om 18:41 uur.
|
|
|
|
tsxj oran |
22-9-2005 18:42 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
[...]
Het is een 50 snel van Airsal maar dat maakt niet uit, het zijn alleen de volumes wat tellen. slagvolume en compresvolume. de spoelpoorten en uitlaatpoort zijn bij de compresslag toch 'gesloten'.
En ie gaat alleen 'werken als een diesel' of pingelen zoals iedereen da kent gebeurt pas bij 12op1.
Dit bericht is gewijzigd door DrDreez op 22-9-2005 om 18:41 uur.
maar let op cilinderkop vlakken zorgt wel voor meer slijtage van je zuigerveren omdat die meer te voorduren krijgen!!
|
|
oud |
|
DrDreez |
22-9-2005 18:47 |
Posts: 94 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
maar let op cilinderkop vlakken zorgt wel voor meer slijtage van je zuigerveren omdat die meer te voorduren krijgen!!
Ja eigenlijk is het grotendeels de piston wat slijt, die is alu en segmenten zijn staal. Maar ergens heb je gelijk. Daarom iemand wat een sluitend antwoord kan geven. Is dit ok voor je brommer?
edit: meer slijtage denk ik dat je sowieso hebt maar ach. Ik gebruik hem alleen nog in de weekends.
Dit bericht is gewijzigd door DrDreez op 22-9-2005 om 18:48 uur.
|
|
|
|
tsxj oran |
22-9-2005 18:50 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
[...]
Ja eigenlijk is het grotendeels de piston wat slijt, die is alu en segmenten zijn staal. Maar ergens heb je gelijk. Daarom iemand wat een sluitend antwoord kan geven. Is dit ok voor je brommer?
het is wel okeej maar je moet niet te ver gaan
je moet eigenlijk je cilinderkop af moeten veilen stukje rijden stukje afveile stukje rijden totdat je het gewenste effect hebt(het heeft niet super veel nut een kop afvlakken) maar totdat je zuiger te dicht bij je cilinderkop komt ken je hem afveile das een behoorlijk eind meestal
ik zal iig de uitsparing in je cilinderkop gaan wegveile oid gewoon totdat je zuiger tot het maximum met je kop zit
|
|
oud |
|
DrDreez |
22-9-2005 18:53 |
Posts: 94 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
het is wel okeej maar je moet niet te ver gaan
je moet eigenlijk je cilinderkop af moeten veilen stukje rijden stukje afveile stukje rijden totdat je het gewenste effect hebt(het heeft niet super veel nut een kop afvlakken) maar totdat je zuiger te dicht bij je cilinderkop komt ken je hem afveile das een behoorlijk eind meestal
ik zal iig de uitsparing in je cilinderkop gaan wegveile oid gewoon totdat je zuiger tot het maximum met je kop zit
neeje denk ik niet dat goed is dan gaat ie zeker pingelen.
Materiaal genoeg op school dus piston afvlakken van de piston gaat ook nog.
Ik zit op kot dus het moet van de eerste keer juist zijn.
Dit bericht is gewijzigd door DrDreez op 22-9-2005 om 18:53 uur.
|
|
|
|
tsxj oran |
22-9-2005 18:54 |
Posts: 6498 |
als je eerst je zuiger afveilt totdat hij vlak is dan ken je je kop alweer een stuk verder afveilen dat is voor als je egte serieuze prestatie's wilt dmv compressie
|
|
oud |
|
-Tom- |
22-9-2005 18:56 |
Posts: 4151 |
1:9 moet te doen zijn, ik ken (nouja, ken, heb gelezen) dat er wat straatbrommers zijn die met compressieverhouding 1:12 rijden, dit zijn wel snelle machines..
|
|
FTS Member |
|
DrDreez |
22-9-2005 18:56 |
Posts: 94 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
als je eerst je zuiger afveilt totdat hij vlak is dan ken je je kop alweer een stuk verder afveilen dat is voor als je egte serieuze prestatie's wilt dmv compressie
is waar. Eens bekijken als ik thuis ben. Ga hem dan wel gewoon vlakken en mss een fractie van een millimeter afdoen. Wil ook niet te veel druk op mijn segment zetten. Is een 1-segment piston.
|
|
|
|
tsxj oran |
22-9-2005 18:57 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
1:9 moet te doen zijn, ik ken (nouja, ken, heb gelezen) dat er wat straatbrommers zijn die met compressieverhouding 1:12 rijden, dit zijn wel snelle machines..
maar die zijn ervoor gemaakt en hebben speciale cilinders/koppen/zuigers/bougies ervoor en dat heeft niet iedereen oftewel hou het op 1:8-max 1:10 maar egt niet verder
|
|
oud |
|
DrDreez |
22-9-2005 18:57 |
Posts: 94 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
1:9 moet te doen zijn, ik ken (nouja, ken, heb gelezen) dat er wat straatbrommers zijn die met compressieverhouding 1:12 rijden, dit zijn wel snelle machines..
normaal gaat ie al pingelen of 'detoneren' dan.
|
|
|
|
-Tom- |
22-9-2005 18:58 |
Posts: 4151 |
Ik dacht dat de zuiger ook een bepaalde bolling moest hebben? Net zoals de verbrandings kamer? Zodat je een betere verbranding krijgt?
Ik zou eerst eens kijken of je cilinder wel de goede hoogte is als je hem rigoreus wilt vlakken. Soms wil 't wel eens voorkomen dat je cilinder te hoog is. Als voorbeeld de nieuwere Kreidler cilinders (moderne vierkante cilinders) die zijn 2 soms zelfs 3mm te hoog, dit om het opvoeren in nld tegen te gaan. Als je die afdraait tot de goede hoogte, lopen de originele cilinders een dikke 60/65 km/h
|
|
FTS Member |
|
DrDreez |
22-9-2005 18:58 |
Posts: 94 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
maar die zijn ervoor gemaakt en hebben speciale cilinders/koppen/zuigers/bougies ervoor en dat heeft niet iedereen oftewel hou het op 1:8-max 1:10 maar egt niet verder
Ik ga het ook op 8 op 1 houden
|
|
|
|
tsxj oran |
22-9-2005 18:59 |
Posts: 6498 |
ja oook goed':P
|
|
oud |
|