Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Zijn alle carbs. uitwisselbaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 789 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32114 - Zijn alle carbs. uitwisselbaar
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jsze-MT5 21-9-2005 18:48 Print topicpost

Posts: 619
BVB als ik een puch cab van 17 mm
op een honda mt5 cabateur met 17mm spruitstuk???

ff de topictitel veranderd en zonder hoofdletters

Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 21-9-2005 om 18:50 uur.
 
goeie moggel

Neluhz 21-9-2005 18:49 Print reply

Posts: 4032
ja moet lukken, misschien nieuw spruitje maken
edit: snel topictitel veranderen he


Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 21-9-2005 om 18:50 uur.
 
KaWaReZ 21-9-2005 18:50 Print reply

Posts: 20582
nee

en let op je hoofdlettergebruik.. wordt afgestraft.

je hebt 2soorten carbs, 2bouts en opschuif.

zijn et allebei 17mm spruitstukjes (allebei opschuif of allebei 2bouts) dan past et wel... (in theorie )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Jsze-MT5 21-9-2005 18:51 Print reply

Posts: 619
hmm cool
ah een honda spruit stuk met een puch cab pas tog wel
 
goeie moggel
khpoppema 21-9-2005 18:51 Print reply

Posts: 3199
opzich zijn alle rond 50 cc 2 takt (en 4takt) carbs uitwisselbaar,

alleen als je elektronische choke heb moet je ff kijken of dat aangesloten kan worden

verder meot je aanpassende spruitstukjes maken
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Jsze-MT5 21-9-2005 18:53 Print reply

Posts: 619
hmm ja daar hebt ik het niet over ik heb het over als het past
 
goeie moggel
khpoppema 21-9-2005 18:55 Print reply

Posts: 3199
puch is opschuif carben dat past neit op 2 bouts aansluiting moet je dus ander spruitstuk regelen
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
bart de scootergek 21-9-2005 19:19 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
nee

en let op je hoofdlettergebruik.. wordt afgestraft.

je hebt 2soorten carbs, 2bouts en opschuif.

zijn et allebei 17mm spruitstukjes (allebei opschuif of allebei 2bouts) dan past et wel... (in theorie )



je vergeet inschuif .

in principe is er geen carb voor een bepaald type ontwikkeld, kijk maar naar dellorto, die carbjes kun je voor veel modellen krijgen.
 
Honda RC-33
Aard 21-9-2005 19:30 Print reply

Posts: 710
Je moet wel een passend spruitstuk kopen (of maken) om een bepaalde carburateur op je brommer te zetten, niet alles past direct.
 
mcdronkz 21-9-2005 19:32 Print reply

Posts: 32777
wat is het verschil tussen een tweetakt en een viertakt carburateur, even ter aanvulling voor dit topic ?

dat ze geen olieslangetje hebben lijkt me duidelijk, maar verder ?
 
bart de scootergek 21-9-2005 19:37 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
wat is het verschil tussen een tweetakt en een viertakt carburateur, even ter aanvulling voor dit topic ?

dat ze geen olieslangetje hebben lijkt me duidelijk, maar verder ?



jetting zou anders zijn.

en ligt er aan, je hebt sommige 4-takt carbs, en dan staat de vlotter onder een hoek met de venturi, zijn soort van valstroom carbs.
 
Honda RC-33
mcdronkz 21-9-2005 19:39 Print reply

Posts: 32777
maar als ik nou een standaard keihin carbje van een oud honda 50'je pak, wat zijn dan de wezenlijke verschillen ?
 
Almer 21-9-2005 20:27 Print reply

Posts: 3325
Je bevestiging zou anders kunnen zijn, verder moet het wel werken, ik weet niet of het voor de prestaties uitmaakt?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mulder 21-9-2005 20:39 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
wat is het verschil tussen een tweetakt en een viertakt carburateur, even ter aanvulling voor dit topic ?

dat ze geen olieslangetje hebben lijkt me duidelijk, maar verder ?


zit geen verschil tussen
 
skoeddies 21-9-2005 20:44 Print reply
Posts: 237
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

jetting zou anders zijn.

en ligt er aan, je hebt sommige 4-takt carbs, en dan staat de vlotter onder een hoek met de venturi, zijn soort van valstroom carbs.



volgens mij heeft een oude encarwi carburateur (op oude tomosjes) ook zo'n hoek t.o.v. de vlotter.. en deze zijn dus ook 2 takt..

(ik zou het natuurlijk fout kunnen hebben )

Dit bericht is gewijzigd door skoeddies op 21-9-2005 om 20:45 uur.
 
bart de scootergek 21-9-2005 20:51 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skoeddies
[...]



volgens mij heeft een oude encarwi carburateur (op oude tomosjes) ook zo'n hoek t.o.v. de vlotter.. en deze zijn dus ook 2 takt..

(ik zou het natuurlijk fout kunnen hebben )

Dit bericht is gewijzigd door skoeddies op 21-9-2005 om 20:45 uur.



naja ik bedoel dus een ander soort hoek, straks misschien ff plaatje zoeken, komt er iig op neer dat die carbs wat moeilijker werken op 2-taktjes.


edit: en ja, heb zelf tomosjes gehad, en weet welke carb je bedoelt. is sowieso maar raar soort carb, en was eerste carb die ik zag .

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 21-9-2005 om 20:52 uur.
 
Honda RC-33

Dit topic is 1562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved