Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Pix 80cc IS getuned

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3210 - Pix 80cc IS getuned
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2079 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dick1 16-3-02?10:43 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: frank.arnhem?->honda

Die top licht er ook vooral aan of je zelf bruut hard op wilt trekken of dat je gewoon zo hard mogelijk wilt en minder optreken.




ja dat bedoel ik, je moet nog wel fatsoenlijk optrekken.
 
Sneks 16-3-02?12:13 Print reply
Posts: 2499
flow zullen ze wel verbeterd hebben en druk verhoogt met vloeibaar allu, en zeker niet gepolijst.

Maar het ziet er echt heel netjes uit :n
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Woeter 16-3-02?14:33 Print reply

Posts: 2832
het blok zit nu weer aardig in elkaar, maar ik snap er geen ass van, ik heb de versnellingsbak precies zo in elkaar gezet als in het boek (wel handleiding van een 5 bak) maar dat stomme ding schakelt nog steeds verkeerd om :< maar das opzich wel rielex met opschakelen, naar beneden trappen is makkelijker als omhoog.

Ik zal eens ff op een rijtje zetten wat dit allemaal gekost heeft.

Cilinder+ zuiger en kop tunen: 175,- gulden
O-ring in de cilinderkop draaien: 15,- gulden
verzendkosten 1 keer: 15,- gulden
Karters tunen: 35 euro
Krukas helemaal gereviceerd met nu 14 pens drijfstang: 48 Euro
PROX crosmotor zuiger: 56 Euro

Dus dat is bij elkaar: 495 gulden!!! :n :n
Fuck daar schrik ik best wel van!! maarja die krukas moest toch gebeuren, dat was slijtage dus dat kan je niet bij het tunen rekenen eigenlijk...

[This message is edited by Woeter TS80x on 16-3-02 14:42]
 
Blukaap 16-3-02?15:01 Print reply

Posts: 10006
Om eerlijk te zijn vind ik dat nog niet zo extreem duur.
Je zult flink harder gaan dan een 70polini denk ik en die kost al 360 gulden.
 
Bastila is lief
Woeter 16-3-02?15:18 Print reply

Posts: 2832
Ja das waar maar ik had natuurlijk geen nieuwe cilinder nodig he
het tunen was dan bij elkaar: 75,- karters en 175- tunen dus 250 piek ja dat valt opzich wel mee, maar ik ben benieuw hoe hard het gaat lopen...
 
Joost 16-3-02?16:02 Print reply
Posts: 1108
Mare, wat voor uitlaat ga je nu dan gebruiken? Toch niet dat ding dat je tijdens de meeting (proma??). Anders is het een beetje zonde van je geld.

Laat wel ff snel de specs weten als ie het doet.
 
It is going to be a Endless summer...
Pertijn 16-3-02?19:31 Print reply
Posts: 846
500hfl is nix man..
Ben al bijna zoveel euro's kwijt aan m'n machine.
Zuiger, rukas en 2ehands hpi en dan ben ik er al overheen.
Moet je voor een scoot eens leuk gaan shoppen..
Cilinder 600, vario+koppeling 300, raceontsteking 500, uitlaat 500, carbje 300 a 500 en dan nog filter en afstel zooi en dan is dit nog niet eens alles.
RS24 veren van malossi, 2e radiateur erbij, rpm temp kmp meters enz enz.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Woeter 16-3-02?19:52 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

Mare, wat voor uitlaat ga je nu dan gebruiken? Toch niet dat ding dat je tijdens de meeting (proma??). Anders is het een beetje zonde van je geld.

Laat wel ff snel de specs weten als ie het doet.

Huh ik heb nooit een proma gehad. de uitlaat die er toen op zat was een oude verroeste 50 giannelli, nu heb ik een nieuwe 80cc giannelli, naja hijs nu al niet nieuw meer...
 
Martijn 17-3-02?01:55 Print reply
Posts: 10000
ja, da bin nen skon piep
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ronald 27-3-02?20:51 Print reply
Posts: 956
heb je je cilinder al een beetje ingereden? ik wil namelijk mijn 100cc polini ook meteen laten tunen, waarschijnlijk bij is-tuning, maar bevalt de cilinder goed en heeft het tunen veel geholpen?

kan ik trouwens beter mijn blok meteen reviseren, want de brommerboer hier zei dat de originele lagers het beste waren, maar ik heb geen zin om straks met een vastloper te zitten, er kan toch ook onnodige speling op de lagers zitten die je bijna niet voelt en die met hogere toerentallen alsmaar groter wordt?
welke lagers kan ik dan het beste nemen?
skf c3?
 
Woeter 27-3-02?21:03 Print reply

Posts: 2832
Ja ik heb hem ingereden nu. Vandaag heb ik hem aardig open getrokken en ik reed precies 100 km/h. Hij trekt wel veel harder. Alleen het probleem is dat de twv te licht is. Hij trekt vanaf 2500 rpm in de 6 zo door tot top. Ivo heeft ook rekenign gehouden met lage toeren en hij trekt nog steeds prima met in de lage toeren en das lekker rijden. Verder heb ik nog steeds de std 20mm carb en std filter erop maar daar komt verandering in. Ook zag ik dat het gat vh membraan niet recht op het gat vh spruitstuk zit dus dat is nog niet optimaal.
 
Ronald 27-3-02?21:16 Print reply
Posts: 956
hij kan dus ook rekening houden met de powerband enzow, is wel relaxt als die lekker breed is.
ik rijdt nu nog met een 24 mm rond, maar ik denk dat dat straks toch een beetje krap aan wordt met hpi en getunede 100cc polini cilinder of zou dat toch wel goed werken? anders koop ik gewoon een 28mm, 32 mm vind ik iets te leip, zuipt volgens mij als een gek
 
Woeter 27-3-02?21:23 Print reply

Posts: 2832
Wat me trouwens wel opviel is dat ie nog steeds vrij weinig zuipt. Ik heb nu al 115 km gereden op 1 tank en ik zie nog steed vrij veel benzine zitten... de eerste 75 km heb ik natuurlijk niet echt geblazen maar toch...
Wat voor HPI heb jij dan? echt een voor een DT-r ?? en zonder lichtspoel?
 
Ronald 27-3-02?21:29 Print reply
Posts: 956
ga ik bij 50cc bestellen, is voor een dt80 blok, zoeen heb ik, maar is idd zonder lichtspoel en kan ik er volgens mij ook niet zo opzetten dus daar moet ik nog effe wat op verzinnen, die van mij zuipt nu met ori 80cc cilinder 1 op 15 ofzo, maar staat nog niet goed afgesteld 24mm
en rijdt nu al over de 100 en laatst moest ik overschakelen op reserve en toen trok hij net daarvoor bijna op 't achterwiel, waarschijnlijk omdat hij effe wat minder benzine kreeg, toen naaide hij er echt effe uit
 
Woeter 27-3-02?21:36 Print reply

Posts: 2832
Eh zijn er echt HPI's voor DT80 ?? vet, dan moet je wel ff een plaatje hier neer zetten dan kan ik die ff bekijken ofie ook passend te maken is voor mijne. ALs het echt een HPI is kan je er wel een 40 watt lichtspoel voor kopen voor 100 piek. Wat kost die HPI dan
 

Dit topic is 2079 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved