christianos |
21-9-2005 16:57 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
[...]
Dan moet toch eerst dat clippie door de cil razen. Uw naaldlager zit ook nog eens over een bus dus da gaat echt niet eruit schieten. Ik zeg dat het een vastloper door slechte smering is geweest. Of metaalschilfers vanuit het karter ergens die langs de spoelpoorten zijn binnengegaan. Zet het maar op slechte smering.
slechte smering en imi zuiger
een dodelijke combinatie
|
|
|
|
Ollie |
21-9-2005 17:27 |
Posts: 2468 |
@Mr. Dreez, bij deze hebk ff comentaar op al gelul
Je lult echt onzin voor het leven...
Als je gewoon 1:50 smeert, ongeacht je setup, kun je never nooit een vastloper krijgen, het staat niet voor niks op de verpakking van een bus olie...
Van teveel olie gaat je cilinder alleen maar dichtroeten en aankoeken, meer smeren doet ie niet, je prestaties gaan als de tering 8eruit en 't kost je alleen maar meer geld...
Dat ie warm/vast is gelopen licht denk ik aan een te kleine sproeier, slecht afgestelde ontsteking (te vroeg is gat in je zuiger of een te lichte tandwielverhouding(veel overtoeren op top)
|
|
|
|
DrDreez |
21-9-2005 17:31 |
Posts: 94 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ollie
@Mr. Dreez, bij deze hebk ff comentaar op al gelul
Je lult echt onzin voor het leven...
Als je gewoon 1:50 smeert, ongeacht je setup, kun je never nooit een vastloper krijgen, het staat niet voor niks op de verpakking van een bus olie...
Van teveel olie gaat je cilinder alleen maar dichtroeten en aankoeken, meer smeren doet ie niet, je prestaties gaan als de tering 8eruit en 't kost je alleen maar meer geld...
Dat ie warm/vast is gelopen licht denk ik aan een te kleine sproeier, slecht afgestelde ontsteking (te vroeg is gat in je zuiger of een te lichte tandwielverhouding(veel overtoeren op top)
Mensen wat muilen op forums vind ik echt zielig. Ik heb het nog al gezegt: doe wat je wil!
op het papier BIJ MIJN CIL stond 3%. Das 1 op 33,33...
|
|
|
|
christianos |
21-9-2005 17:33 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
[...]
Mensen wat muilen op forums vind ik echt zielig. Ik heb het nog al gezegt: doe wat je wil!
op het papier BIJ MIJN CIL stond 3%. Das 1 op 33,33...
het spijt me
maar ik moet even lachen enzo
het is abslouut zeer onverstandig dan meer op 1:45 te gaan smeren met normale setups
1:40 op extreme setups is ook het maximum
1 op 33
dan zit ie zo vast
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 21-9-2005 om 17:33 uur.
|
|
|
|
DrDreez |
21-9-2005 17:36 |
Posts: 94 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
het spijt me
maar ik moet even lachen enzo
het is abslouut zeer onverstandig dan meer op 1:45 te gaan smeren met normale setups
1:40 op extreme setups is ook het maximum
1 op 33
dan zit ie zo vast
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 21-9-2005 om 17:33 uur.
Waarom rij ik dan al 20 000 km EN IK LIEG NIET met 4%?
nooit een vastloper gehad. Onlangs nieuwe piston gestoken en alles was perfect gaaf. nu jij.
|
|
|
|
christianos |
21-9-2005 17:36 |
Posts: 20445 |
wat voor brommer en setup?
hoeveel toeren maakt ie?
|
|
|
|
DrDreez |
21-9-2005 17:41 |
Posts: 94 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
wat voor brommer en setup?
hoeveel toeren maakt ie?
wallaroo 50 snel 1-segment airsal (is nog goedkoop ook!)
tecnigas uitlaat, turbokit terugloper en demper
90 sproeier, tnt schuimkelk, bijgewerkt spruitst.
malossi vl 12 membraam
top racing vario, polini plaatje
hebo koppeling, malossi trek en drukveren
malossi kevlar riem
loopt een dikke 75 trekt goed, toerental valt mee
|
|
|
|
DrDreez |
21-9-2005 18:02 |
Posts: 94 |
is het stil ineens...
|
|
|
|
Hidde a.k.a. Mb |
21-9-2005 18:25 |
Posts: 602 |
te kleine sproeier zou kunne ik had er een 76 in en bougie was bruin
en ontsteking stond te vroeg
vertanding 14-45
dus dit zal wel het probleem zijn
|
|
|
|
De Schout |
21-9-2005 19:04 |
Posts: 5327 |
het zou heel goed kunnen dat je kapotte naaldlager die schade heeft veroorzaakt.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
jupiler |
21-9-2005 19:40 |
Posts: 846 |
je oliepomp smeert bij volgas ook 1/25 1/30 maar da weten de meeste niet maar kapot naaldlager kan makkelijk de schade veroorzaakt hebben , altijd een nieuwe indoen bij wisselen van zuiger, cilinder
|
|
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk |
|
Ollie |
21-9-2005 21:09 |
Posts: 2468 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
is het stil ineens...
Jij bent echt opgefokt voor het leven zeg
Rustig maar hoor
Ik geloof best dat jij al 20.000km. rondtufd op een walliewallie met 1:25, maar 't is gewoon niet nodig.
Met een std. Mt'tje kun je zelfs 1:60 rijden zonder problemen.
De nieuwste 2 takten moet je ook 1:60 smeren en dan heb ik het nog wel over crossers! Moet je eens zien hoeveel toeren dat maakt
Verder suc6 met je 1:25, geef jij fijn veel geld uit aan olie en vervuil je fijn extra
Zal dit topic nu niet verder vervuilen.
On-topic
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-9-2005 21:17 |
Posts: 10560 |
toen een maat van me vorig jaar een nieuwe crosser ophaalde ( 125 kawa) hebben ze hem verteld 3 % te smeren . toen ik mijn crosser kocht is mij verteld ( andere dealer ) dat 1 op 40 een mooie verhouding is en beter kun je er duurdere olie ingooien ( motul 800 ipv van 600 bv ) als meer .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
DrDreez |
21-9-2005 22:24 |
|
Saknet |
21-9-2005 22:43 |
Posts: 10355 |
brommer altijd goed warm gereden?
ik tank altijd mengsmering bij de pomp met me 10500rpm, rijd al weer een klein half jaar zo met 70airsal & 20mm, luhao @ mb
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|