Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger happen uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32093 - zuiger happen uit
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 21-9-2005 16:57 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
[...]


Dan moet toch eerst dat clippie door de cil razen. Uw naaldlager zit ook nog eens over een bus dus da gaat echt niet eruit schieten. Ik zeg dat het een vastloper door slechte smering is geweest. Of metaalschilfers vanuit het karter ergens die langs de spoelpoorten zijn binnengegaan. Zet het maar op slechte smering.

slechte smering en imi zuiger

een dodelijke combinatie
 
Ollie 21-9-2005 17:27 Print reply

Posts: 2468
@Mr. Dreez, bij deze hebk ff comentaar op al gelul
Je lult echt onzin voor het leven...
Als je gewoon 1:50 smeert, ongeacht je setup, kun je never nooit een vastloper krijgen, het staat niet voor niks op de verpakking van een bus olie...
Van teveel olie gaat je cilinder alleen maar dichtroeten en aankoeken, meer smeren doet ie niet, je prestaties gaan als de tering 8eruit en 't kost je alleen maar meer geld...

Dat ie warm/vast is gelopen licht denk ik aan een te kleine sproeier, slecht afgestelde ontsteking (te vroeg is gat in je zuiger of een te lichte tandwielverhouding(veel overtoeren op top)



 
DrDreez 21-9-2005 17:31 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
@Mr. Dreez, bij deze hebk ff comentaar op al gelul
Je lult echt onzin voor het leven...
Als je gewoon 1:50 smeert, ongeacht je setup, kun je never nooit een vastloper krijgen, het staat niet voor niks op de verpakking van een bus olie...
Van teveel olie gaat je cilinder alleen maar dichtroeten en aankoeken, meer smeren doet ie niet, je prestaties gaan als de tering 8eruit en 't kost je alleen maar meer geld...

Dat ie warm/vast is gelopen licht denk ik aan een te kleine sproeier, slecht afgestelde ontsteking (te vroeg is gat in je zuiger of een te lichte tandwielverhouding(veel overtoeren op top)





Mensen wat muilen op forums vind ik echt zielig. Ik heb het nog al gezegt: doe wat je wil!
op het papier BIJ MIJN CIL stond 3%. Das 1 op 33,33...

 
christianos 21-9-2005 17:33 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
[...]


Mensen wat muilen op forums vind ik echt zielig. Ik heb het nog al gezegt: doe wat je wil!
op het papier BIJ MIJN CIL stond 3%. Das 1 op 33,33...


het spijt me

maar ik moet even lachen enzo

het is abslouut zeer onverstandig dan meer op 1:45 te gaan smeren met normale setups

1:40 op extreme setups is ook het maximum


1 op 33

dan zit ie zo vast

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 21-9-2005 om 17:33 uur.
 
DrDreez 21-9-2005 17:36 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

het spijt me

maar ik moet even lachen enzo

het is abslouut zeer onverstandig dan meer op 1:45 te gaan smeren met normale setups

1:40 op extreme setups is ook het maximum


1 op 33

dan zit ie zo vast

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 21-9-2005 om 17:33 uur.


Waarom rij ik dan al 20 000 km EN IK LIEG NIET met 4%?
nooit een vastloper gehad. Onlangs nieuwe piston gestoken en alles was perfect gaaf. nu jij.
 
christianos 21-9-2005 17:36 Print reply

Posts: 20445
wat voor brommer en setup?

hoeveel toeren maakt ie?
 
DrDreez 21-9-2005 17:41 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
wat voor brommer en setup?

hoeveel toeren maakt ie?



wallaroo 50 snel 1-segment airsal (is nog goedkoop ook!)
tecnigas uitlaat, turbokit terugloper en demper
90 sproeier, tnt schuimkelk, bijgewerkt spruitst.
malossi vl 12 membraam
top racing vario, polini plaatje
hebo koppeling, malossi trek en drukveren
malossi kevlar riem
loopt een dikke 75 trekt goed, toerental valt mee

 
DrDreez 21-9-2005 18:02 Print reply
Posts: 94
is het stil ineens...
 
Hidde a.k.a. Mb 21-9-2005 18:25 Print reply

Posts: 602
te kleine sproeier zou kunne ik had er een 76 in en bougie was bruin
en ontsteking stond te vroeg
vertanding 14-45

dus dit zal wel het probleem zijn
 
De Schout 21-9-2005 19:04 Print reply
Posts: 5327
het zou heel goed kunnen dat je kapotte naaldlager die schade heeft veroorzaakt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jupiler 21-9-2005 19:40 Print reply
Posts: 846
je oliepomp smeert bij volgas ook 1/25 1/30 maar da weten de meeste niet maar kapot naaldlager kan makkelijk de schade veroorzaakt hebben , altijd een nieuwe indoen bij wisselen van zuiger, cilinder
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
Ollie 21-9-2005 21:09 Print reply

Posts: 2468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
is het stil ineens...


Jij bent echt opgefokt voor het leven zeg

Rustig maar hoor

Ik geloof best dat jij al 20.000km. rondtufd op een walliewallie met 1:25, maar 't is gewoon niet nodig.
Met een std. Mt'tje kun je zelfs 1:60 rijden zonder problemen.
De nieuwste 2 takten moet je ook 1:60 smeren en dan heb ik het nog wel over crossers! Moet je eens zien hoeveel toeren dat maakt

Verder suc6 met je 1:25, geef jij fijn veel geld uit aan olie en vervuil je fijn extra

Zal dit topic nu niet verder vervuilen.
On-topic
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-9-2005 21:17 Print reply

Posts: 10560
toen een maat van me vorig jaar een nieuwe crosser ophaalde ( 125 kawa) hebben ze hem verteld 3 % te smeren . toen ik mijn crosser kocht is mij verteld ( andere dealer ) dat 1 op 40 een mooie verhouding is en beter kun je er duurdere olie ingooien ( motul 800 ipv van 600 bv ) als meer .

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
DrDreez 21-9-2005 22:24 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
[...]


Jij bent echt opgefokt voor het leven zeg

Rustig maar hoor

Ik geloof best dat jij al 20.000km. rondtufd op een walliewallie met 1:25, maar 't is gewoon niet nodig.
Met een std. Mt'tje kun je zelfs 1:60 rijden zonder problemen.
De nieuwste 2 takten moet je ook 1:60 smeren en dan heb ik het nog wel over crossers! Moet je eens zien hoeveel toeren dat maakt

Verder suc6 met je 1:25, geef jij fijn veel geld uit aan olie en vervuil je fijn extra

Zal dit topic nu niet verder vervuilen.
On-topic



Ben echt een rustig type hoor .
Met mijn vorige walla reed ik altijd 1 op 50. Die was origineel had alleen een ninja replica pijp staan. Resultaat: 2 keer mijn krukaslagers naar de kloten. En ge zag echt het bruin op de krukas waar ie heet liep (hoogstwaarschijnlijk door te slechte smering) Chans dat ik weet hoe een karter te delen en fatsoenlijk lagers te slaan want bij een bromboer betaal je er wel voor. De lagers op zich zijn ook al niet echt goedkoop. Serieus en en dat ding liep 60 hooguit. Heb ik nog een half jaar met dat ding rondgereden met 1 op 30 omdat ie niet zo snel liep, toen is ie gepikt. Nu rij ik met mijn andere walla, ook een tweedehands, gewoon 1 op 25 altijd volle gaas niks geen problemen. Echt man het kan mij niet schelen wat je ervan vind. Ik zet alleen mijn ondervinding en jij zegt dat ik lul. Wie is hier opgefokt?

Dit bericht is gewijzigd door DrDreez op 21-9-2005 om 22:29 uur.
 
Saknet 21-9-2005 22:43 Print reply

Posts: 10355
brommer altijd goed warm gereden?

ik tank altijd mengsmering bij de pomp met me 10500rpm, rijd al weer een klein half jaar zo met 70airsal & 20mm, luhao @ mb
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 3453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved