Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - TSX vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 762 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32043 - TSX vragen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bounzz11 18-9-2005 15:26 Print topicpost

Posts: 3
Allereerst zal ik maar even vertellen dat ik al 15 puchies compleet heb opgeknapt, ik heb dus nog wel wat ervaring met brommers. Dit is me eerste schakelbrommer en ik heb er problemen mee. Ik weet nog erg weinig van deze brommer en er zijn een aantal dingen waar ik antwoord op wil hebben.

Mijn excuses voor de lap tekst maar ik wil het probleem zo nauwkeurig mogelijk beschrijven.

Bij aankoop reed de brommer nog wel. De verkoper heeft er een lange afstand mee gereden vlak voor de verkoop (dat weet ik zeker omdat ik hem vaag ken). Dus hij deed het toen nog gewoon, hij had hem ook verzekerd.
Hij vertelde erbij dat hij niet goed stationair liep als hij flink warm was (uurtje rijden) en erg hoog stationair liep als hij hem koud startte. Toen ik ermee wegreed pruttelde hij, ook toen hij nog warm was aan het eind van een versnelling (niet op top).

Maar ik heb hem dus gekocht...

2 dagen later kon ik hem niet meer startend krijgen en na veel proberen is er soms een dag dat hij wel even start, maar daarna gelijk wegvalt, of je nou gas geeft of niet.

Wat ik allemaal al heb geprobeerd:
- Nieuwe benzine
- Carburateur schoonmaken
- Luchtfilter schoonmaken
- Bougiedop verwisseld
- Bougie verwisseld
- Kijken of hij vonkt (gaf een mooie, aardige blauwe vonk)
- Beetje benzine direct in de cilinder stoppen
- Shoke aan/uit
- Luchtfilter erop/eraf
- Sproeier 82 (zo werd hij afgeleverd) en 70 (nog even geen andere geprobeerd)
- Gasnaald 2e stand van boven.
- Aankicken/aanlopen (in zijn 2)
- Natuurlijk wil ik kijken hoe de bougie eruit ziet nadat ik hem op top uit heb gezet, maar dat kan niet aangezien ik er niet mee kan rijden. Hij is nu telkens erg vet en zwart(omdat ik kick en hij niet start). Maak hem wel telkens schoon. Elektrode staat op goede afstand.

Setup:
70 fast arrow
70 kop
16 mikuni
std luchtfilter
onbekende uitlaat
sproeier 82
gasnaald op 2e stand van boven

Hier nog een paar foto's met vragen:



Is dit membraan nog goed of kunnen jullie dat niet zo beoordelen? Hoe kan ik zien of hij nog goed is?






Zuiger ziet er slecht uit maar voelt helemaal glad en netjes aan. Kan dit het zijn of de zuigerveren?




Wat voor een uitlaat is dit? Ziet er flink zelfgebeund uit! Zou hier een probleem in kunnen zitten? Hij is verder niet verstopt en is best stil. Er zit overigens een Yasuni Z demper op.


Waar is dit slangetje voor die nu is afgesloten? Hij rijdt overigens op mengsmering. Was dit voor de olie?


Ik heb nog de meeste twijfels bij de carburateur. Op een exploded view kan je zien dat tussen de inlaat van de cilinder en de carburateur drie onderdelen zitten (16 en 17, insulating spacer en gasket). Er zat alleen maar 1 pakking tussen.
De gasnaald pas er alleen in als je hem een beetje verbuigd en komt niet direct recht voor het gat als je hem monteert. De gasnaald moet dan even gebogen worden.
En is de sproeier en stand van de gasnaald ongeveer goed denken jullie?

Ik hoop echt dat jullie me met bovenstaande vragen kunnen helpen. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen behalve de ontsteking en daar begin ik nog even niet aan. Heb nog geen poulietrekker en verstand daarvan. (Het lukte me wel met puch om de ontsteking juist te krijgen). Als ik nu aan het vliegwiel draai hoor ik heel veel klikken overigens. Dit kan toch niet juist zijn?


Dit bericht is gewijzigd door Bounzz11 op 18-9-2005 om 15:31 uur.
 

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 18-9-2005 15:30 Print reply

Posts: 13700
denk dat die een warmloper heeft gehad, zitten er veel krassen in cilinder? want zuiger kan weg
 
christianos 18-9-2005 15:30 Print reply

Posts: 20445
die zuiger ziet er gewoon overleden uit

en je membraan, tjam moet je ff kijken of er licht doord e klepjes heen komt..

die uitlaat lijkt me gewoon normaal alleen is de demper op een andere plek gehangen

dat slangetje op je cilinder is normaal de aansluiting van je oliepomop
 
Harm 18-9-2005 15:31 Print reply

Posts: 3032
Je moet je ontstekingsspoel ff doormeten en kijken wat de weerstand daarvan is. Dat ding gaat bij Tsx nog wel eens kapot. Moet rond de 160 ohm zitten.

Membraan ziet er nog goed uit

Zuigerveren kun je eventueel vervangen als je het niet zeker weet, maar meet eerst die spoel maar door.

Olieslangetje is ervoor als je een oliepompje hebt. Dit moet je dicht laten anders trekt die valse lucht.
 
http://www.durtikkers.tk
christianos 18-9-2005 15:32 Print reply

Posts: 20445
naja nieuw zuigertje erin, en kijken hoe de cilinder er aan toe is, wat voor cilinder is het?

trouwens, postte maar meer mensen zoals jij met lekker veel fotows en goeie uitleg
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 18-9-2005 15:33 Print reply

Posts: 13700
is 70cc gast arrow maar zitten als krasjes in als je kijkt op foto
 
Harm 18-9-2005 15:33 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
naja nieuw zuigertje erin, en kijken hoe de cilinder er aan toe is, wat voor cilinder is het?

trouwens, postte maar meer mensen zoals jij met lekker veel fotows en goeie uitleg

70cc FA, maar je moet ongeveer rond sproeier 80/85 zitten, en die carb zou ik ook ff goed schoon maken enzo. Die 16m is sowieso al een klote ding mja.
 
http://www.durtikkers.tk
Kawasaa 18-9-2005 15:47 Print reply

Posts: 778
Membraan:

zoek op beschadigingen
blaas er een keer door heen moet als het goed is een toetergeluid maken, doet i dat niet--> schroefjes aandraaien
voor de rest lijkt hij nog wel aardig goed

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 18-9-2005 om 15:48 uur.
 
Bounzz11 18-9-2005 15:50 Print reply

Posts: 3
bedankt voor de replies... De cilinder ziet er nog erg netjes uit, afgezien van de zuiger. Ik had daar ook inderdaad me twijfels bij. Denk even nieuw zuigertje erin.

Ik heb ook net ontdekt dat de bobine een beetje kuttig is gemonteerd, aangezien de kabel direct tegen het frame aankomt en dus erg gebogen zit. Er zit een scheurtje in en heel misschien dat dit wel contact heeft gemaakt met mijn frame. Even kijken dus.
Ik meet ook die ontstekingsspoel wel even door. Goede tip.

Heeft iemand nog antwoord op andere vragen of is het niet eens met een van bovenstaande reacties?
 
Kawasaa 18-9-2005 15:54 Print reply

Posts: 778
die scheur in de bobinekabel hoeft nu nog geen problemen te geven maar als het vochtig weer is of het regent dan zou ik wel op passen
koop een nieuwe kabel of de beunmanier plak de scheur goed af met tape

edit: het blok zit er trouwens wel mooi uit

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 18-9-2005 om 15:55 uur.
 
Schrabbekerke 18-9-2005 15:56 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
die scheur in de bobinekabel hoeft nu nog geen problemen te geven maar als het vochtig weer is of het regent dan zou ik wel op passen
koop een nieuwe kabel of de beunmanier plak de scheur goed af met tape

edit: het blok zit er trouwens wel mooi uit

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 18-9-2005 om 15:55 uur.


Beter koop je gewoon een nieuw stuk kabel..
 
Kawasaa 18-9-2005 16:03 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Beter koop je gewoon een nieuw stuk kabel..


ja idd


dat slangetje was waarschijnlijk voor de olie ja bij mij zat dat op het spuitstuk, zorg er wel voor dat die slangetje goed afgesloten blijft anders krijg je last van vals lucht en als je pech heb komt er zo zelfs troep in
 
Lykantroop 18-9-2005 17:41 Print reply

Posts: 4754
volgens mij heb je een verbouwde proma uitlaat ofzo, en dat slangetje was idd voor de olie
 
Harm 18-9-2005 17:43 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
volgens mij heb je een verbouwde proma uitlaat ofzo, en dat slangetje was idd voor de olie

Nee proma uitlaat is anders. En de meeste Tsx uitlaten hebben zon clipje op de uitlaat om je tankkap aan vast te maken.
 
http://www.durtikkers.tk
Lykantroop 18-9-2005 18:01 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]

Nee proma uitlaat is anders. En de meeste Tsx uitlaten hebben zon clipje op de uitlaat om je tankkap aan vast te maken.



gianelli dan? ik vind hem toch wel veel op een proma lijken vooral die voorbocht, of misschien een 80 proma? hij is wel vrij dik
 
The Catfish 18-9-2005 18:16 Print reply

Posts: 1337
80cc gianelli.
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..

Dit topic is 809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved