Allereerst zal ik maar even vertellen dat ik al 15 puchies compleet heb opgeknapt, ik heb dus nog wel wat ervaring met brommers. Dit is me eerste schakelbrommer en ik heb er problemen mee. Ik weet nog erg weinig van deze brommer en er zijn een aantal dingen waar ik antwoord op wil hebben.
Mijn excuses voor de lap tekst maar ik wil het probleem zo nauwkeurig mogelijk beschrijven.
Bij aankoop reed de brommer nog wel. De verkoper heeft er een lange afstand mee gereden vlak voor de verkoop (dat weet ik zeker omdat ik hem vaag ken). Dus hij deed het toen nog gewoon, hij had hem ook verzekerd.
Hij vertelde erbij dat hij niet goed stationair liep als hij flink warm was (uurtje rijden) en erg hoog stationair liep als hij hem koud startte. Toen ik ermee wegreed pruttelde hij, ook toen hij nog warm was aan het eind van een versnelling (niet op top).
Maar ik heb hem dus gekocht...
2 dagen later kon ik hem niet meer startend krijgen en na veel proberen is er soms een dag dat hij wel even start, maar daarna gelijk wegvalt, of je nou gas geeft of niet.
Wat ik allemaal al heb geprobeerd:
- Nieuwe benzine
- Carburateur schoonmaken
- Luchtfilter schoonmaken
- Bougiedop verwisseld
- Bougie verwisseld
- Kijken of hij vonkt (gaf een mooie, aardige blauwe vonk)
- Beetje benzine direct in de cilinder stoppen
- Shoke aan/uit
- Luchtfilter erop/eraf
- Sproeier 82 (zo werd hij afgeleverd) en 70 (nog even geen andere geprobeerd)
- Gasnaald 2e stand van boven.
- Aankicken/aanlopen (in zijn 2)
- Natuurlijk wil ik kijken hoe de bougie eruit ziet nadat ik hem op top uit heb gezet, maar dat kan niet aangezien ik er niet mee kan rijden. Hij is nu telkens erg vet en zwart(omdat ik kick en hij niet start). Maak hem wel telkens schoon. Elektrode staat op goede afstand.
Setup:
70 fast arrow
70 kop
16 mikuni
std luchtfilter
onbekende uitlaat
sproeier 82
gasnaald op 2e stand van boven
Hier nog een paar foto's met vragen:
Is dit membraan nog goed of kunnen jullie dat niet zo beoordelen? Hoe kan ik zien of hij nog goed is?
Zuiger ziet er slecht uit maar voelt helemaal glad en netjes aan. Kan dit het zijn of de zuigerveren?
Wat voor een uitlaat is dit? Ziet er flink zelfgebeund uit! Zou hier een probleem in kunnen zitten? Hij is verder niet verstopt en is best stil. Er zit overigens een Yasuni Z demper op.
Waar is dit slangetje voor die nu is afgesloten? Hij rijdt overigens op mengsmering. Was dit voor de olie?
Ik heb nog de meeste twijfels bij de carburateur. Op een exploded view kan je zien dat tussen de inlaat van de cilinder en de carburateur drie onderdelen zitten (16 en 17, insulating spacer en gasket). Er zat alleen maar 1 pakking tussen.
De gasnaald pas er alleen in als je hem een beetje verbuigd en komt niet direct recht voor het gat als je hem monteert. De gasnaald moet dan even gebogen worden.
En is de sproeier en stand van de gasnaald ongeveer goed denken jullie?
Ik hoop echt dat jullie me met bovenstaande vragen kunnen helpen. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen behalve de ontsteking en daar begin ik nog even niet aan. Heb nog geen poulietrekker en verstand daarvan. (Het lukte me wel met puch om de ontsteking juist te krijgen). Als ik nu aan het vliegwiel draai hoor ik heel veel klikken overigens. Dit kan toch niet juist zijn?
Dit bericht is gewijzigd door Bounzz11 op 18-9-2005 om 15:31 uur.