Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi GPR NUDE

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1021 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32031 - Derbi GPR NUDE
Pagina 14 van 16
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jackmasterTZR 19-9-2005 17:05 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
Er zitten koppelingsschoentjes in de koppeling die met trekveertjes naar binnen gehouden worden. Bij stationair toerental maken ze geen contact met de bus eromheen die in verbinding staat met het achterwiel, je motor kan nu vrij draaien. Als je gas geeft worden ze naar buiten geslingerd tegen het koppelingshuis(die bus) aan en wordt er kracht op het achterwiel gebracht. Maar doordat de kracht waarmee de schoentjes op het koppelingshuis er omheen drukken (en dus de weerstand die de motor krijgt) afhangt van het toerental zal de moter dus tijdens het optrekken uit stilstand op een bepaald toerental draaien. Dit toerental kun je regelen met de sterkte van de veertjes. Na een aantal seconden optrekken hebben de schoentjes zich volledig vastgedrukt tegen de bus en neemt de vario de versnelling over, hierdoor hoor je een overgang van het toerental, meestal van laag naar hoog. Behalve dan natuurlijk wanneer je scooter zo goed afgesteld is dat het koppelingstoerental precies gelijk is aan dat van de vario. Dan hoor je de overgang van de koppeling naar de vario niet; hij trekt dan meteen door van 0 km/h tot de topsnelheid.

dus de koppeling zit in een bus, de koppeling zet uit en neemt gelijdelijk aan de bus mee ( achterwiel)

als je nou eens aan die bus een tandwiel last?



stom ei das geen vario, das je centrifugale koppeling...



 
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-9-2005 17:05 Print reply

Posts: 10560
dan geef je gas en rijdt je weg ena als de koppeling heeft aangepakt kun je alleen nog versnellen door meer toeren te maken


wrom denk ik toch dak aan het happen ben en kampersjaak er meer verstand van heeft als ons samen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 19-9-2005 om 17:07 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
cerberus10 19-9-2005 17:06 Print reply

Posts: 2338
idd dat verhaal gaat over skoetah koppeling. En niet over de vario.
 
jackmasterTZR 19-9-2005 17:06 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
dan geef je gas en rijdt je weg ena als de koppeling heeft aangepakt kun je alleen nog versnellen door meer toeren te maken




en ook dat klopt niet....
 
cerberus10 19-9-2005 17:07 Print reply

Posts: 2338
Waar gaat dit eigelijk over wie het meest van scooters afweet? Is dat goed voor je ego ofzo?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-9-2005 17:07 Print reply

Posts: 10560
als je je vario vervangt door een setje tandwielen wel

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
jackmasterTZR 19-9-2005 17:08 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
Waar gaat dit eigelijk over wie het meest van scooters afweet? Is dat goed voor je ego ofzo?



nee dat ik gelijk heb en er niet tegen kan dat iemand over door blijft mekkeren terwijl ik zeker weet dat ik goed zit...


punt
 
AOF 19-9-2005 17:08 Print reply

Posts: 1477
zit er ook aan. dat is het tandwiel van je primaire of secundaire verading. werkt netzoals die kast bij een vespa achterwiel. en bij die derbi op de foto werkt het anders en loopt over dat tandwiel de ketting ja.

precies zullen er maar over kappen we verneuken het hele topic

Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 19-9-2005 om 17:10 uur.
 
Rik 19-9-2005 17:08 Print reply

Posts: 3464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
Er zitten koppelingsschoentjes in de koppeling die met trekveertjes naar binnen gehouden worden. Bij stationair toerental maken ze geen contact met de bus eromheen die in verbinding staat met het achterwiel, je motor kan nu vrij draaien. Als je gas geeft worden ze naar buiten geslingerd tegen het koppelingshuis(die bus) aan en wordt er kracht op het achterwiel gebracht. Maar doordat de kracht waarmee de schoentjes op het koppelingshuis er omheen drukken (en dus de weerstand die de motor krijgt) afhangt van het toerental zal de moter dus tijdens het optrekken uit stilstand op een bepaald toerental draaien. Dit toerental kun je regelen met de sterkte van de veertjes. Na een aantal seconden optrekken hebben de schoentjes zich volledig vastgedrukt tegen de bus en neemt de vario de versnelling over, hierdoor hoor je een overgang van het toerental, meestal van laag naar hoog. Behalve dan natuurlijk wanneer je scooter zo goed afgesteld is dat het koppelingstoerental precies gelijk is aan dat van de vario. Dan hoor je de overgang van de koppeling naar de vario niet; hij trekt dan meteen door van 0 km/h tot de topsnelheid.

dus de koppeling zit in een bus, de koppeling zet uit en neemt gelijdelijk aan de bus mee ( achterwiel)

als je nou eens aan die bus een tandwiel last?


nou en dan? dan heb je het systeem van een puch.... wauw geweldig..

 
jackmasterTZR 19-9-2005 17:08 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
als je je vario vervangt door een setje tandwielen wel



lees de vorige paginas eerst ff door voordat je begint te blaten...
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-9-2005 17:12 Print reply

Posts: 10560
ik heb de vorige pagina's doorgelezen maar hier wordt gesteld dat als je je vario vervangt door ketting en tandwielen dat je hetzelfde effect houdt met alleen een centrufigaal koppeling . het effect wat je dan krijgt is te vergelijk met een scooter die door te lichte rolletjes en een te zware drukkveer de overbrenging niet meer kan veranderen dus de je geeft gas en als je koppeling heeft aangepakt is het enige waar je snelheid nog van afhangt het aantal toeren van je krukas .


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
jackmasterTZR 19-9-2005 17:12 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
ik heb de vorige pagina's doorgelezen maar hier wordt gesteld dat als je je vario vervangt door ketting en tandwielen dat je hetzelfde effect houdt met alleen een centrufigaal koppeling . het effect wat je dan krijgt is te vergelijk met een scooter die door te lichte rolletjes en een te zware drukkveer de overbrenging niet meer kan veranderen dus de je geeft gas en als je koppeling heeft aangepakt is het enige waar je snelheid nog van afhangt het aantal toeren van je krukas .





en wat in feite niet rijbaar is omdat je cil het niet trekt.....

klaar...

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-9-2005 17:14 Print reply

Posts: 10560
nee andersom , je rijdt maar je gaat met volle toeren erg zacht
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Rik 19-9-2005 17:14 Print reply

Posts: 3464
klopt.. wat probeerd kampersjaak duidelijk te maken?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-9-2005 17:15 Print reply

Posts: 10560
ik heb zown id dat hij er veel meer van afweet als dat hij voordoet

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 11005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 14 van 16
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved