Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi GPR NUDE

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32031 - Derbi GPR NUDE
Pagina 13 van 16
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 19-9-2005 16:47 Print reply

Posts: 32777
god god god

1988 zeg je.. 17 ? je komt op mij over als 13.

je vervangt je poelies door tandwielen, en je gooit er een ketting op.

dat is dus mogelijk
 
Kampersjaak 19-9-2005 16:48 Print reply

Posts: 12285
owkee,

als de snaar van een scooter vervangen wordt door een ketting.
blijft het een scooter.

en niet een automatische versnellings bak oid.

het gaat er gewoon om dat het met een ketting ook kan.
die polie's kun je vervangen door tandwielen. en het mechanisme blijft gewoon
 
oderint dum metuant
jackmasterTZR 19-9-2005 16:48 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]



zucht,

kk jullie snappen echt niks h?



of jij snapt het niet, kijk een tandwiel kun je niet variabel maken omdat je zit met een bepaalde tand afstand zodat je ketting past. wil je nu hebben dat de diameter van je tandwiel groter wordt dan zouden je tanden verder uit elkaar gaan staan en past je ketting niet meer...


en je kunt niet zomaar ff een paar tanden erbij toveren...



@ kampersjaak zn vorige reply

het vario gebeuren zijn najuist de poulies, die zorgen ervoor dat je de "vertanding" verzwaard wordt en dat je harder gaat...

Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 19-9-2005 om 16:50 uur.
 
AOF 19-9-2005 16:50 Print reply

Posts: 1477
een tandwiel blijt een tandwiel en word niet groter of kleiner 8-)
en als je het nog over die ene scooter heb met ketting volgnes mij zit die overbrengening met v-snaar bij het blok ergesn en dan aan de poelie as gewoon een ketting gemaakt.
 
jackmasterTZR 19-9-2005 16:52 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
een tandwiel blijt een tandwiel en word niet groter of kleiner 8-)
en als je het nog over die ene scooter heb met ketting volgnes mij zit die overbrengening met v-snaar bij het blok ergesn en dan aan de poelie as gewoon een ketting gemaakt.




in die derbi zit volgens mij geen vario in. die werkt met hetzelfde principe als een puch...

althans dat denk ik, anders is het echt leip gemaakt...
 
arie333 19-9-2005 16:54 Print reply

Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]




en je kunt niet zomaar ff een paar tanden erbij toveren...



Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 19-9-2005 om 16:50 uur.


harry potter wel duh...
 
Okeay that's it talking poo is where I draw the line. Screw you guys i'm going home.
cerberus10 19-9-2005 16:55 Print reply

Posts: 2338
Tada en nu niet meer gaan zeuren over die overbrenging.
http://www.derbi.nl/2005/GP1/2/26_GP_a1.jpg
en deze foto voor geheel.
http://www.derbi.nl/2005/GP1/1/06_GP_a1.jpg
Dit maakt denk ik heel wat duidelijk.


Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 19-9-2005 om 16:57 uur.
 
Kampersjaak 19-9-2005 16:58 Print reply

Posts: 12285
de vsnaar blijft altijd even strak h??

is een vraag waarop je moet beantwoorden

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 19-9-2005 om 17:00 uur.
 
oderint dum metuant
AOF 19-9-2005 17:00 Print reply

Posts: 1477
haaa toch gelijk


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
de vsnaar blijft altijd even strak h??



ja

Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 19-9-2005 om 17:01 uur.
 
cerberus10 19-9-2005 17:00 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
de vsnaar blijft altijd even strak h??

Hu waar heb jij het over?
 
jackmasterTZR 19-9-2005 17:00 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
de vsnaar blijft altijd even strak h??


nee...
 
Kampersjaak 19-9-2005 17:00 Print reply

Posts: 12285
die gaat van los naar vast?
 
oderint dum metuant
jackmasterTZR 19-9-2005 17:01 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
die gaat van los naar vast?


nee
 
AOF 19-9-2005 17:02 Print reply

Posts: 1477
nee die gaat onder verder omhoog op zoeen kegel zeg maar en daardoor word ie achter dieper tussen een diabolo vormig iets in getorkken. (2 poeliehelften)
 
Kampersjaak 19-9-2005 17:03 Print reply

Posts: 12285
Er zitten koppelingsschoentjes in de koppeling die met trekveertjes naar binnen gehouden worden. Bij stationair toerental maken ze geen contact met de bus eromheen die in verbinding staat met het achterwiel, je motor kan nu vrij draaien. Als je gas geeft worden ze naar buiten geslingerd tegen het koppelingshuis(die bus) aan en wordt er kracht op het achterwiel gebracht. Maar doordat de kracht waarmee de schoentjes op het koppelingshuis er omheen drukken (en dus de weerstand die de motor krijgt) afhangt van het toerental zal de moter dus tijdens het optrekken uit stilstand op een bepaald toerental draaien. Dit toerental kun je regelen met de sterkte van de veertjes. Na een aantal seconden optrekken hebben de schoentjes zich volledig vastgedrukt tegen de bus en neemt de vario de versnelling over, hierdoor hoor je een overgang van het toerental, meestal van laag naar hoog. Behalve dan natuurlijk wanneer je scooter zo goed afgesteld is dat het koppelingstoerental precies gelijk is aan dat van de vario. Dan hoor je de overgang van de koppeling naar de vario niet; hij trekt dan meteen door van 0 km/h tot de topsnelheid.

dus de koppeling zit in een bus, de koppeling zet uit en neemt gelijdelijk aan de bus mee ( achterwiel)

als je nou eens aan die bus een tandwiel last?
 
oderint dum metuant

Dit topic is 11007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 16
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved