Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bus linker krukas lager

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32020 - bus linker krukas lager
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1180 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 16-9-2005 23:35 Print topicpost

Posts: 10385
ik hoor hier op het forum soms voorbij komen dat wanneer je linker krukas lager holte uitgesleten is dat je er een bus in kan laten persen.

Bij wat voor bedrijf kun je dat laten doen? ik heb namelijk geen idee waar ik dat zou kunnen laten doen.

nu gaat hij er namelijk zonder verhitten in en had ik hem vastgezet met loctide

maar nu me blok weer kapot is gelopen ( door een leuk circlipje) heeft hij weer speling en neem ik het blok compleet onderhanden

en als er dan zon bus in zit kun je het lager er dan nog zonder al teveel kracht in zetten wann je het verhit?


het gaat over een mb blok

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Lemmuh 16-9-2005 23:47 Print reply

Posts: 314
Ik heb er toendertijd loctide voor cilindrische bevestigingen voor gebruikt en om die los te krijgen moet je toch wel een beetje moeite doen... Werkte iig perfect alleen is die loctide zow verrekkes duur
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
mb-gek 17-9-2005 0:01 Print reply

Posts: 10385
ik ga het niet weer met loctide vast zetten want dat is eigenlijk een beun manier en die locitde heb ik ook gebruikt de laatste keer idd

hij moet dit keer echt goed want hij is nou al 3 keer gereviseerd en een paar maanden

zit een beetje heel tegen de laatste tijd namelijk


er moet gewoon een bus in en ik wil graag weten waar

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 17-9-2005 om 0:01 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
SpeedY_the_Devil 17-9-2005 0:58 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
ik ga het niet weer met loctide vast zetten want dat is eigenlijk een beun manier en die locitde heb ik ook gebruikt de laatste keer idd

hij moet dit keer echt goed want hij is nou al 3 keer gereviseerd en een paar maanden

zit een beetje heel tegen de laatste tijd namelijk


er moet gewoon een bus in en ik wil graag weten waar

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 17-9-2005 om 0:01 uur.



Miss dat een goed metaalbewerkingsbedrijf voor kleine onderdelen dat wel wilt maken voor jou als je niks ken vinden
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
dirktimmer 17-9-2005 1:03 Print reply

Posts: 1737
als je je blok in een paar maanden 3x moet reviseren doe je toch echt zekf iets niet goed denk ik. of je hebt slechte kwaliteit lagers.
 
khpoppema 17-9-2005 3:12 Print reply

Posts: 3199
ge gaat naar metaalbewerkingsbedrijf

vraagt of ze het f willen uitdraaien
en dan newe bus erin

lijkt me neit zo heel moeilijk

kosten weet ik niet
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mb-gek 17-9-2005 8:50 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
als je je blok in een paar maanden 3x moet reviseren doe je toch echt zekf iets niet goed denk ik. of je hebt slechte kwaliteit lagers.

de eerste keer was de kruk krom en had ik hem zelf niet gereviseerd en dacht dat die gast het verkeerd had gedaan

de 2de keer had ik het zelf gedaan maar liep het kapot omdat die kruk dus echt krom bleek te zijn ( kwam ik toen dus pas achter)

de 3de keer was hij perfect totdat me cyl vast naaide

dus heeft niks met mijn kwaliteit vana reviseren te maken

en ik gebruik echt geen troep voor in me blok
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mb-gek 17-9-2005 8:52 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
ge gaat naar metaalbewerkingsbedrijf

vraagt of ze het f willen uitdraaien
en dan newe bus erin

lijkt me neit zo heel moeilijk

kosten weet ik niet

zal dan maar eens gaan proberen maar hebben die dan wel de spullen om dat nauwkeurig te doen?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
khpoppema 17-9-2005 9:01 Print reply

Posts: 3199
als je een goed bedrijf heb wel ja
je moet wel duidelijk instrusties geven dan he (miss tekekingen)
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
PRO TUNING 17-9-2005 9:38 Print reply

Posts: 4000
Het gat moet eerst enkele milimeters uitgekotterd worden.
Dan moet er een overmaat bus gedraaid worden.
Deze bus moet dan in het carter worden gekrompen.

Reken maar minimaal op 125.00 euro.
 
MT70-nolimit 17-9-2005 9:52 Print reply

Posts: 4322
Het gaat idd rond de 125 euro kosten, maar wat je er mee wint is ook wel wat waard. Je lagers houden veel langer vol bij zwaardere setups. Die oplossing met loctide is half werk.

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 17-9-2005 om 9:53 uur.
 
gaat lang goed
khpoppema 17-9-2005 9:55 Print reply

Posts: 3199
newe carters is dat geen oplossing of is deze bus zowieso veel beter?

@rens kunnen jullie ook rond een uur of 5 komen
dan kan ike r zelf ook bij zijn
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
MT70-nolimit 17-9-2005 9:57 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
newe carters is dat geen oplossing of is deze bus zowieso veel beter?

@rens kunnen jullie ook rond een uur of 5 komen
dan kan ike r zelf ook bij zijn


Carters worden niet meer gemaakt voor honda. Voor aprillia enzo zou het een oplossing zijn. De bussen van aprillia zijn trouwns ook zwakker heb iik me laten vertellen. Honda carters zijn van gietijzer, apri carters van alu
 
gaat lang goed
khpoppema 17-9-2005 9:58 Print reply

Posts: 3199
goeiei 2e handse dna he

maar ik denk wel dat die bussen beter zijn, als je dan van c45 doet ofzo das zeer goed spul daarvoor.

en als je al zoveelkeer in de maand meot reviseren dan is het die 125 e wel waard denk ik (vooral bij zwaar opgevoerde brommertjes)

Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 17-9-2005 om 10:00 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Gilera Gsm 17-9-2005 11:08 Print reply

Posts: 2376
Bij vhs tuning doen ze het volgens mij voor 50 euro per carter inclusief lager.
 
mr.honda 17-9-2005 13:02 Print reply
Posts: 323
ja die 125 euro lijkt me ook wel een beetje veel. hier bij hofstede in staphorst kost het 75 euro per carter.
 

Dit topic is 1180 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved