Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuigerveren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 649 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31979 - Zuigerveren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pegaso 14-9-2005 21:10 Print topicpost

Posts: 347
Ik heb een getunede cilinder van Davetsx (gebanned lid van het forum) icm een homoet en 16 mm mik op m'n tsx, maar het wilt nog niet echt lopen, 90 kmh ongeveer.

De zuiger die ik bij de cil kreeg is kapot gelopen, dus heb ik een nieuwe zuiger gekocht, en het bovenste zuigerveerslotje omgezet, omdat ander het zuigerveerstlotje door de uitlaatpoort ging. op de zuiger die ik er bij kreeg zat maar 1 zuigerveer, alleen de onderste.

Wat kan ik het beste doen? de onderste of bovenste zuigerveer weglaten, of maakt dat niet zoveel uit?

Hij stottert ook als hij warm is, maar ik durf hem niet echt armer af te stellen, de ontstekingspoel geeft een weerstand van 180 ohm ongeveer, kan deze kapot zijn? Heb de grondplaat btw ook ong 2mm uitgeveild, zodat de ontsteking wat vroeger staat, dat scheelde wel een stuk, kwam sneller in de powerband.

graag tips.
 

acer 14-9-2005 21:14 Print reply

Posts: 871
50 of 70cc?
want 90 met 50cc is toch wel aardig
 
Willy Billy
BlackIce4 14-9-2005 21:15 Print reply

Posts: 3654
zuigerveer in de bovenste riggel stampen
 
Pegaso 14-9-2005 21:18 Print reply

Posts: 347
70cc, er zitten nu 2 zuigerveren op, maar ik vraag me af of het slimmer is op met 1 te gaan rijden?
 
Schrabbekerke 14-9-2005 21:20 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso
70cc, er zitten nu 2 zuigerveren op, maar ik vraag me af of het slimmer is op met 1 te gaan rijden?


Compressie is wat minder, ik zou die zuigerveer iig niet weglaten voor de weerstand..
 
richard3 14-9-2005 21:50 Print reply

Posts: 5198
stotteren kan ook te arm zijn h?a dat had ik op mijn nsr dus ook en dan loopt ie idd niet echt lekker

 
op naar de grote brommers
Pegaso 14-9-2005 21:59 Print reply

Posts: 347
te arm is het niet, dat merk ik snel genoeg, bruine bougie, geen choke bij koude start, goed roken
 
richard3 14-9-2005 21:59 Print reply

Posts: 5198
had gekunt :P
 
op naar de grote brommers
Evilmex 14-9-2005 22:55 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso
te arm is het niet, dat merk ik snel genoeg, bruine bougie, geen choke bij koude start, goed roken


Denk je dan nie dat tie te rijk staat?
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
christianos 15-9-2005 11:55 Print reply

Posts: 20445
ik snap niet waarom je niet gewoon een nieuwe zuigerveer koopt ?
 
mental_osx 15-9-2005 20:54 Print reply

Posts: 264
heb je je piston al ingekort? wan,t dat zal wss vrij veel scheelen

wh00t honderdste post

Dit bericht is gewijzigd door mental_osx op 15-9-2005 om 20:55 uur.
 
Pegaso 15-9-2005 23:38 Print reply

Posts: 347
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik snap niet waarom je niet gewoon een nieuwe zuigerveer koopt ?


? ik heb nieuwe zuigerveren bij de nieuwe zuiger gekregen, maar het loopt niet echt goed, dus vraag ik me af of het slim is om de onderste weg te laten, en ik vraag me af of me ontsteking wel goed is.
 
Joostvdw 15-9-2005 23:43 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso
[...]


? ik heb nieuwe zuigerveren bij de nieuwe zuiger gekregen, maar het loopt niet echt goed, dus vraag ik me af of het slim is om de onderste weg te laten, en ik vraag me af of me ontsteking wel goed is.


ik zou die onderste lekker laten zitten, de weerstand is vrij weinig en het moet wel heel bijzonder zijn als hij daardoor gaat stotteren
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Pegaso 15-9-2005 23:46 Print reply

Posts: 347
tjah ok, moet ik het toch bij de ontsteking zoeken, weet iemand hoeveel weerstand zo'n spoel mag hebben?
 
buldogo2 15-9-2005 23:59 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso
tjah ok, moet ik het toch bij de ontsteking zoeken, weet iemand hoeveel weerstand zo'n spoel mag hebben?


Meestal is het bij suzukie als de ontsteking kapot gaat dat i het zo goed als helemaal niet meer doet (mag 60 en na een tijdje helemaal niet meer) dus denk niet dat dat je probleem is (kan wel natuurlijk maar denk het niet) ik zou eerst evan probeeren om er een kleinere sproeier op te zetten en meschine je grontplaat een stukje terug draaien, want als i te vroeg staat kan i ook gaan stoteren geloof ik.

En wat voor lucht filter heb je? want orgineel laat niet erg veel lucht door, daar kan het dan ook nog aan liggen.
 
Born to ride
Pegaso 16-9-2005 21:49 Print reply

Posts: 347
vandaag deed hij het in lage toeren helemaal niet meer, er is een membraamklep doormidden gebroken (carbonfiber), heb je nog betere dan orginele membraam voor tsx?
 

Dit topic is 1201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved