Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT rijdend maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1033 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31965 - Yamaha DT rijdend maken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Dennis- 13-9-2005 21:08 Print topicpost

Posts: 919
Hey,

een vriend van mij heeft een Yamaha DT50MX gekocht, alleen hij loopt niet.

hij vonkt wel, hij heeft compressie en de bougie wordt wel nat, maar hij loopt nog niet.

wat kan dit voor een probleem zijn?
 
nee, dat mag niet

Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2005 21:11 Print reply

Posts: 10835
vonkt niet op tijd of krijgt teveel benzine.

heeft hij een tijd stil gestaan ofzo? anders eens verse benzine erin doen.
en aanduwen, dat helpt meestal ook wel
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-Dennis- 13-9-2005 21:14 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
vonkt niet op tijd of krijgt teveel benzine.

heeft hij een tijd stil gestaan ofzo? anders eens verse benzine erin doen.
en aanduwen, dat helpt meestal ook wel


hij heeft idd een tijd stil gestaan. en je kan er de hele straat mee rondrennen maar hij geeft geen teken van leven.
 
nee, dat mag niet
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2005 21:16 Print reply

Posts: 10835
ja, ik weet niet of je er een beetje ervaring mee hebt, maar als je aan de benzine ruikt weet je meteen of dat hij nog niet 'bedorven'is.

ik zou er gewoon een nieuw bougietje in doen en de tank leeg halen en opnieuw vullen met mengsmering.

als hij voor dat hij stil stond nog liep dan moet hij nu ook lopen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Jekko 13-9-2005 21:17 Print reply

Posts: 827
Benzine kraan dicht, bougie eruit/schoonmaken en in zijn 2 even een stukje lopen.
Bougie erindoen, cabr/ vlotterkamer schoonmaken en sproeier even schoonblazen.

Netjes luchtdicht er weer opzetten en weer proberen.


Teminste..Als hij daarvoor wel goed liep?
 
Waiting for the wor`s to come
-Dennis- 13-9-2005 21:21 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
Benzine kraan dicht, bougie eruit/schoonmaken en in zijn 2 even een stukje lopen.
Bougie erindoen, cabr/ vlotterkamer schoonmaken en sproeier even schoonblazen.

Netjes luchtdicht er weer opzetten en weer proberen.


Teminste..Als hij daarvoor wel goed liep?


men vriend heeft een nieuwe boegie gehaald. alleen het probleem is dus dat gedeelte over luchtdicht. de carb zit niet netjes vast.
we hebben al geprobeerd aan te lopen idd in zen 2 maar hij geeft geen reactie. hoe zou je dat moeten ruiken dan? van die oude benzine?
 
nee, dat mag niet
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2005 21:23 Print reply

Posts: 10835
ja, die ruikt gewoon anders, dat kan ik zo ook niet beschrijven.

maar probeer eerst maar eens je carb goed vast te zetten, met valse lucht is het logisch dat hij niet loopt
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Frysk 13-9-2005 21:23 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennis_b
[...]


men vriend heeft een nieuwe boegie gehaald. alleen het probleem is dus dat gedeelte over luchtdicht. de carb zit niet netjes vast.
we hebben al geprobeerd aan te lopen idd in zen 2 maar hij geeft geen reactie. hoe zou je dat moeten ruiken dan? van die oude benzine?

gewoon leeghalen en beetje andere benzine in proppen dan moet ie het wel doen als het aan de benzine ligt
anders staan de contactpuntjes niet op tijd ?
 
giggitybyte
Jekko 13-9-2005 21:23 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennis_b
[...]


men vriend heeft een nieuwe boegie gehaald. alleen het probleem is dus dat gedeelte over luchtdicht. de carb zit niet netjes vast.
we hebben al geprobeerd aan te lopen idd in zen 2 maar hij geeft geen reactie. hoe zou je dat moeten ruiken dan? van die oude benzine?



Ga lezen?

Aanlopen ZONDER bougie en benzine kraan dicht...Maja

Ga gewoon eerst alles gewoon luchtdicht maken...Van cabr tot spruitstuk tot cilinder en ga dan maar verder zeuren als die niet loopt...
 
Waiting for the wor`s to come
-Dennis- 13-9-2005 21:25 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]



Ga lezen?

Aanlopen ZONDER bougie en benzine kraan dicht...Maja

Ga gewoon eerst alles gewoon luchtdicht maken...Van cabr tot spruitstuk tot cilinder en ga dan maar verder zeuren als die niet loopt...

ok we gaan het proberen, bedankt
 
nee, dat mag niet
Almer 13-9-2005 21:56 Print reply

Posts: 3325
maak je vlotter schoon waarschijnlijk wordt je bougie te nat doordat de vlotter niet afsluit, en staalborstel je bougie even dan is die ook weer schoon voor n optimale vonk
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
christianos 14-9-2005 11:49 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
maak je vlotter schoon waarschijnlijk wordt je bougie te nat doordat de vlotter niet afsluit, en staalborstel je bougie even dan is die ook weer schoon voor n optimale vonk

heel mischien hoor, zal die lopen als de varb er doodgewoon fatsoenlijk op zit.. is maar een idee...
hoe weet je nau of ze vlotter bijft hangen?
 
bereheer 14-9-2005 12:20 Print reply

Posts: 1901
hoe is die vonk, gewoon goed blauw of zo'n flauwe gele...

verder maak idd de carb even goed schoon en gooi er verse mengsmering in
 
bloaze manne, meej diene woage!
dirktimmer 14-9-2005 13:14 Print reply

Posts: 1737
koop een busje startpiloot, spuit op je luchfilter of direct in de carb.. meestal is dit de snelte(niet al t ebeste manier om iets testaren als het al jaren stilstaan
 
-Dennis- 22-9-2005 16:07 Print reply

Posts: 919
Yey, nou weer gezeik hoor met dat ding.
Hij geeft nu een mooie vonk, want de contactpunten,condensator en bobine zijn vervangen. Carb is ook schoongemaakt, niet heel goed, moeten we nog een keertje doen.

hij loopt af en toe (met de nadruk op af en toe)als je em aanloopt in z'n 2. Maar het vreemde is dat je eerst iets van 10 minuten moet rennen ermee, en dan ploft hij meestal een paar keer, dat hij dan niet aanslaat. (ja ok, is 3 keer gebeurd na anderhalf uur rennen)

Het vreemde is ook dat hij vaak alleen ploft als je koppeling weer inknijpt

Nog suggesties?
 
nee, dat mag niet
-Dennis- 25-9-2005 0:10 Print reply

Posts: 919
Ooh, hij doet het nu
lag toch aan de carb en we hebben onsteking even wat beter gezet.

Bedankt voor alle hulp
 
nee, dat mag niet

Dit topic is 1629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved