Jozeff - Forum en Sales Moderator |
13-9-2005 21:11 |
Posts: 10835 |
vonkt niet op tijd of krijgt teveel benzine.
heeft hij een tijd stil gestaan ofzo? anders eens verse benzine erin doen.
en aanduwen, dat helpt meestal ook wel
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
-Dennis- |
13-9-2005 21:14 |
Posts: 919 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
vonkt niet op tijd of krijgt teveel benzine.
heeft hij een tijd stil gestaan ofzo? anders eens verse benzine erin doen.
en aanduwen, dat helpt meestal ook wel
hij heeft idd een tijd stil gestaan. en je kan er de hele straat mee rondrennen maar hij geeft geen teken van leven.
|
|
nee, dat mag niet |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
13-9-2005 21:16 |
Posts: 10835 |
ja, ik weet niet of je er een beetje ervaring mee hebt, maar als je aan de benzine ruikt weet je meteen of dat hij nog niet 'bedorven'is.
ik zou er gewoon een nieuw bougietje in doen en de tank leeg halen en opnieuw vullen met mengsmering.
als hij voor dat hij stil stond nog liep dan moet hij nu ook lopen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Jekko |
13-9-2005 21:17 |
Posts: 827 |
Benzine kraan dicht, bougie eruit/schoonmaken en in zijn 2 even een stukje lopen.
Bougie erindoen, cabr/ vlotterkamer schoonmaken en sproeier even schoonblazen.
Netjes luchtdicht er weer opzetten en weer proberen.
Teminste..Als hij daarvoor wel goed liep?
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
-Dennis- |
13-9-2005 21:21 |
Posts: 919 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
Benzine kraan dicht, bougie eruit/schoonmaken en in zijn 2 even een stukje lopen.
Bougie erindoen, cabr/ vlotterkamer schoonmaken en sproeier even schoonblazen.
Netjes luchtdicht er weer opzetten en weer proberen.
Teminste..Als hij daarvoor wel goed liep?
men vriend heeft een nieuwe boegie gehaald. alleen het probleem is dus dat gedeelte over luchtdicht. de carb zit niet netjes vast.
we hebben al geprobeerd aan te lopen idd in zen 2 maar hij geeft geen reactie. hoe zou je dat moeten ruiken dan? van die oude benzine?
|
|
nee, dat mag niet |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
13-9-2005 21:23 |
Posts: 10835 |
ja, die ruikt gewoon anders, dat kan ik zo ook niet beschrijven.
maar probeer eerst maar eens je carb goed vast te zetten, met valse lucht is het logisch dat hij niet loopt
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Frysk |
13-9-2005 21:23 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dennis_b
[...]
men vriend heeft een nieuwe boegie gehaald. alleen het probleem is dus dat gedeelte over luchtdicht. de carb zit niet netjes vast.
we hebben al geprobeerd aan te lopen idd in zen 2 maar hij geeft geen reactie. hoe zou je dat moeten ruiken dan? van die oude benzine?
gewoon leeghalen en beetje andere benzine in proppen dan moet ie het wel doen als het aan de benzine ligt
anders staan de contactpuntjes niet op tijd ?
|
|
giggitybyte |
|
Jekko |
13-9-2005 21:23 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dennis_b
[...]
men vriend heeft een nieuwe boegie gehaald. alleen het probleem is dus dat gedeelte over luchtdicht. de carb zit niet netjes vast.
we hebben al geprobeerd aan te lopen idd in zen 2 maar hij geeft geen reactie. hoe zou je dat moeten ruiken dan? van die oude benzine?
Ga lezen?
Aanlopen ZONDER bougie en benzine kraan dicht...Maja
Ga gewoon eerst alles gewoon luchtdicht maken...Van cabr tot spruitstuk tot cilinder en ga dan maar verder zeuren als die niet loopt...
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
-Dennis- |
13-9-2005 21:25 |
Posts: 919 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]
Ga lezen?
Aanlopen ZONDER bougie en benzine kraan dicht...Maja
Ga gewoon eerst alles gewoon luchtdicht maken...Van cabr tot spruitstuk tot cilinder en ga dan maar verder zeuren als die niet loopt...
ok we gaan het proberen, bedankt
|
|
nee, dat mag niet |
|
Almer |
13-9-2005 21:56 |
Posts: 3325 |
maak je vlotter schoon waarschijnlijk wordt je bougie te nat doordat de vlotter niet afsluit, en staalborstel je bougie even dan is die ook weer schoon voor n optimale vonk
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
christianos |
14-9-2005 11:49 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
maak je vlotter schoon waarschijnlijk wordt je bougie te nat doordat de vlotter niet afsluit, en staalborstel je bougie even dan is die ook weer schoon voor n optimale vonk
heel mischien hoor, zal die lopen als de varb er doodgewoon fatsoenlijk op zit.. is maar een idee...
hoe weet je nau of ze vlotter bijft hangen?
|
|
|
|
bereheer |
14-9-2005 12:20 |
Posts: 1901 |
hoe is die vonk, gewoon goed blauw of zo'n flauwe gele...
verder maak idd de carb even goed schoon en gooi er verse mengsmering in
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
dirktimmer |
14-9-2005 13:14 |
Posts: 1737 |
koop een busje startpiloot, spuit op je luchfilter of direct in de carb.. meestal is dit de snelte(niet al t ebeste manier om iets testaren als het al jaren stilstaan
|
|
|
|
-Dennis- |
22-9-2005 16:07 |
Posts: 919 |
Yey, nou weer gezeik hoor met dat ding.
Hij geeft nu een mooie vonk, want de contactpunten,condensator en bobine zijn vervangen. Carb is ook schoongemaakt, niet heel goed, moeten we nog een keertje doen.
hij loopt af en toe (met de nadruk op af en toe)als je em aanloopt in z'n 2. Maar het vreemde is dat je eerst iets van 10 minuten moet rennen ermee, en dan ploft hij meestal een paar keer, dat hij dan niet aanslaat. (ja ok, is 3 keer gebeurd na anderhalf uur rennen)
Het vreemde is ook dat hij vaak alleen ploft als je koppeling weer inknijpt
Nog suggesties?
|
|
nee, dat mag niet |
|
-Dennis- |
25-9-2005 0:10 |
Posts: 919 |
Ooh, hij doet het nu
lag toch aan de carb en we hebben onsteking even wat beter gezet.
Bedankt voor alle hulp
|
|
nee, dat mag niet |
|