Remco RS |
13-9-2005 20:54 |
Posts: 11463 |
dat halve maantje zorgt ervoor dat er sneller mengsmering door de inlaat kan komen.. als je die dieper maakt zal het dus nog eerder kunnen
het zit dus bij de inlaatkant
|
|
|
|
flo |
13-9-2005 20:58 |
Posts: 3570 |
maar je moet wel zorgen dat je aan de ander kant ook wat weg haalt, anders wordtie onstabiel
|
|
|
|
70cc tsx |
13-9-2005 20:58 |
Posts: 1015 |
ok en moet ik ook uitreken waar ie komt of kan ik die gwoon goed in het midden zetten en klaar?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
dat halve maantje zorgt ervoor dat er sneller mengsmering door de inlaat kan komen.. als je die dieper maakt zal het dus nog eerder kunnen
het zit dus bij de inlaatkant
|
|
|
|
70cc tsx |
13-9-2005 20:59 |
Posts: 1015 |
jah doe ik ook heb al stuk van me zuiger hemd afgehaalt en aan de andre kant net zoveel
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flo
maar je moet wel zorgen dat je aan de ander kant ook wat weg haalt, anders wordtie onstabiel
|
|
|
|
Remco RS |
13-9-2005 21:00 |
Posts: 11463 |
wat flo zegt, het moet wel precies gebeuren
|
|
|
|
Jekko |
14-9-2005 16:58 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flo
maar je moet wel zorgen dat je aan de ander kant ook wat weg haalt, anders wordtie onstabiel
Hoeft niet....
Neem aan dat je het over tsx hebt?
Ik heb uit je profiel dat je charmo cilinder hebt.
Dan heb je aan de inlaatkant een 2tal inlaatpoortjes zitten.
Ga niet bovenop de zuiger kutten en ook niet in het midden ergens bij de inlaat kant kutten.
Ga naar de onderkant van de inlaatkant.
Steek je zuiger zonder zuigerveren in de cilinder en kijk dan onderaan de cilinder tot je je 2inlaatpoortjes ziet.
En ga zo groot als de inlaatpoorten breed zijn dat even zwarttekenen(met stift) onderop de zuiger als die erin zit.
Laat hem dan eruit
en dan zie je aan de inlaatkant uiteraard 2 zwarte streepjes zitten.
ga nu met een dremel die 2 streepjes 3mm naar boven werken en zorg dat je een 2 halve maantjes dus naast elkaar onderop de zuiger krijgt.
Verder niets doen.
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
70cc tsx |
14-9-2005 17:51 |
Posts: 1015 |
srry dat ik het er niet ij heb gezet het gaat om een tomos met puch monza 50 cilinder Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]
Hoeft niet....
Neem aan dat je het over tsx hebt?
Ik heb uit je profiel dat je charmo cilinder hebt.
Dan heb je aan de inlaatkant een 2tal inlaatpoortjes zitten.
Ga niet bovenop de zuiger kutten en ook niet in het midden ergens bij de inlaat kant kutten.
Ga naar de onderkant van de inlaatkant.
Steek je zuiger zonder zuigerveren in de cilinder en kijk dan onderaan de cilinder tot je je 2inlaatpoortjes ziet.
En ga zo groot als de inlaatpoorten breed zijn dat even zwarttekenen(met stift) onderop de zuiger als die erin zit.
Laat hem dan eruit
en dan zie je aan de inlaatkant uiteraard 2 zwarte streepjes zitten.
ga nu met een dremel die 2 streepjes 3mm naar boven werken en zorg dat je een 2 halve maantjes dus naast elkaar onderop de zuiger krijgt.
Verder niets doen.
|
|
|
|
Jekko |
14-9-2005 19:13 |
Posts: 827 |
laat dan het hele verhaal maar zitten
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
Henk-88 |
14-9-2005 19:28 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70cc tsx
hey ik ben met me zugier bezig enne nu ga ik dus 2 gaten aan de inlaat kant maken maakt het ook uit waar ze komen en hoe groot ze worden? enz. en nu hoorde ik van het halve maantje groter maken wat word hiermee bedoeld? alvast bedankt
Bedoel je twee gaten bovenin in je zuiger maken, en dan aan de inlaatkant? En dan gleufjes in je cilinder maken? (Boost ports/xtra spoelpoorten of wat voor naam dan ook)
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 14-9-2005 om 19:57 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Joostvdw |
14-9-2005 19:55 |
Posts: 4789 |
die gaten in je zuiger aan de inlaatkant, zijn om je small end te smeren, daar ga je geen spat harder van
halve maantjes aan de inlaatkant kunnen wel nut hebben als je inlaat niet volledig opent met je zuiger wel op BDP
maar effect is niet zo grandioos
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Jekko |
14-9-2005 19:57 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
die gaten in je zuiger aan de inlaatkant, zijn om je small end te smeren, daar ga je geen spat harder van
halve maantjes aan de inlaatkant kunnen wel nut hebben als je inlaat niet volledig opent met je zuiger wel op BDP
maar effect is niet zo grandioos
Wel als je half zuigergestuurd half membraangestuurde cilinder hebt zoals tsx...
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
Johnny B |
14-9-2005 20:04 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
die gaten in je zuiger aan de inlaatkant, zijn om je small end te smeren, daar ga je geen spat harder van
halve maantjes aan de inlaatkant kunnen wel nut hebben als je inlaat niet volledig opent met je zuiger wel op BDP
maar effect is niet zo grandioos
in theorie ga je wel sneller met die gaten aan de inlaat kant hoor
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
Joostvdw |
14-9-2005 20:08 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]
in theorie ga je wel sneller met die gaten aan de inlaat kant hoor
jaja, in theorie, maar 9/10 zal je er vrij weinig van merken, mss iets rustiger toerenverloop ofzo, maar verwacht geen drastische vermogenstoenamen
dan kan je beter je cilinder zelf aanpassen
Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 14-9-2005 om 20:26 uur.
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
tsxj oran |
14-9-2005 20:48 |
Posts: 6498 |
je kan gewoon een halve cm van de onderkant van je zuiger weghalen maar laat wel de hoekjes over en zorge dat hij gelijk loopt!!
|
|
oud |
|
Johnny B |
14-9-2005 20:53 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
jaja, in theorie, maar 9/10 zal je er vrij weinig van merken, mss iets rustiger toerenverloop ofzo, maar verwacht geen drastische vermogenstoenamen
dan kan je beter je cilinder zelf aanpassen
Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 14-9-2005 om 20:26 uur.
in praktijk had je gelijk ma theorie niet ma ik heb wel bewondering voor je theorie
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|