Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - werking autokrik

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #31955 - werking autokrik
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riejupower 13-9-2005 16:59 Print topicpost

Posts: 61
het gaat miss wel nie over brommers, maar ik dacht er zal iemand hier gerust wel een beetje verstand hebben van een autokrik. op de autokrik zitten 2 stelschroeven. eentje is voor de terugloop en er zit er nog een boven op. kan iemand miss uitleggen waar voor dat is, is namelijk voor school.
alvast bedankt
 
rieju an the TOP!

Scarface 13-9-2005 17:00 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejupower
het gaat miss wel nie over brommers, maar ik dacht er zal iemand hier gerust wel een beetje verstand hebben van een autokrik. op de autokrik zitten 2 stelschroeven. eentje is voor de terugloop en er zit er nog een boven op. kan iemand miss uitleggen waar voor dat is, is namelijk voor school.
alvast bedankt


Over wat voor een krik heb je 't? hydraulisch?
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
riejupower 13-9-2005 17:01 Print reply

Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]


Over wat voor een krik heb je 't? hydraulisch?


ja hydraulisch
 
rieju an the TOP!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2005 17:02 Print reply

Posts: 10835
wat is terugloop bij een krik. een schaarkrik zal het wel niet zijn iig.

heb je een foto?"of foto van gelijksoortig model, dan leg ik het wel uit
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jackmasterTZR 13-9-2005 17:04 Print reply

Posts: 3062
wij hebben 2 soorten....

eentje daar zet je een slingel op en dan begin je gewoon te draaien, die werkt met transport draad...

en dan hebben we er nog eentje, moet je een buis in een hefboompje steken en dan ga je op en neer met de buis en dan gaat hij omhoog.
naast het hefboompje zit een kraantje dat je open kunt draaien om de cilinder weer te laten zakken....


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2005 17:06 Print reply

Posts: 10835
ja, maar die eerste is dus niet hydraulisch

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jackmasterTZR 13-9-2005 17:06 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ja, maar die eerste is dus niet hydraulisch




staat er toch ook.......
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2005 17:10 Print reply

Posts: 10835
ja, maar ik bedoel meer dat de topicstarter dan ook niks heeft aan die informatie
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
riejupower 13-9-2005 17:12 Print reply

Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
wij hebben 2 soorten....

eentje daar zet je een slingel op en dan begin je gewoon te draaien, die werkt met transport draad...

en dan hebben we er nog eentje, moet je een buis in een hefboompje steken en dan ga je op en neer met de buis en dan gaat hij omhoog.
naast het hefboompje zit een kraantje dat je open kunt draaien om de cilinder weer te laten zakken....




die 2de is het denk ik, die je bedoel en bovenop zit ook zon kraantje
 
rieju an the TOP!
mblover 13-9-2005 18:02 Print reply

Posts: 5391
Naast dat ding waar je de hefboom in stopt zit de terugloop om hem te laten zakken.

Bovenop zit niet egt een schroef. Ze bedoelen denk ik dat je de krik uit kan draaien zodat ie hoger is voordat je begint te krikken. Dat gebeurt met schroefdraad enzo maar het is niet zichtbaar als een aparte schroef.

Dat laatste is bij modernere krikken niet meer zo, daar word hij gewoon hoger gepompt. Echter bij de wat oudere moest je de bovenkant van de krik (waar de auto op rust) uit draaien zodat de krik zo hoog was dat hij net onder het chassis/de as kan. Daarna begin je te pompen. Als je hem niet uitdraait kom je vaak niet hoog genoeg.

//Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt...
 
Luc 13-9-2005 18:50 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ja, maar ik bedoel meer dat de topicstarter dan ook niks heeft aan die informatie


Beter teveel als te weinig informatie (mits het onoverzichtelijk of verwarrend word)

 

Dit topic is 2800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved