mb-gek |
11-9-2005 19:53 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Luuk89
Als je een snelle uitlaat onder je senda legt, moet je dan andere dingen aan je brommer ook veranderen? Of kan je hem er gewoon onder leggen en klaar.
sproeier / afstelling carb
vaak moet die groter welke maat precies zul je moeten uitproberen
er staat wel een faq op het forum over afstellen
Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 11-9-2005 om 19:54 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Oonzen Ad |
11-9-2005 19:58 |
Posts: 3807 |
|
|
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker! |
|
derbi_gpracer |
11-9-2005 20:11 |
Posts: 190 |
als je een snelle uitlaat neemt moet 13/53 meestal wel goed zijn.
|
|
|
|
Luuk89 |
11-9-2005 20:20 |
Posts: 75 |
wat zijn de gevolgen van een andere tandwielverhouding zonder een nieuwe uitlaat, trekt ie dan sneller op of rijd ie harder.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
11-9-2005 20:22 |
Posts: 10835 |
dat ligt eraan of je de tandwielverhouding zwaarder of lichter maakt
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Luuk89 |
11-9-2005 20:25 |
Posts: 75 |
als je wil bereiken dat ie harder trekt en hogere top heeft, wat kan je dan t beste doen
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
11-9-2005 20:30 |
Posts: 10835 |
als je je tandwielverhouding lichter maakt, zal hij harder op gaan trekken en als je je verhouding zwaarder maakt zal hij een hogere top hebben. maar dit kan niet onbeprekt, je moet er wel vermogen voor hebben.
en als je hem harder wil laten trekken en sneller wil laten rijden zal je meer vermogen moeten hebben. dat kan met andere uitlaat of andere cilinder.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Yacko |
14-9-2005 13:00 |
Posts: 157 |
Ik heb ook een vraagje: ik heb een originele cilinder en ik wil er een Conti uitlaat onder leggen (99% zeker) en ik heb nu tandwielverhouding 13-53, dit lijkt me wel goed, of moet ik nog nieuwe tandwielen? Hij moet goed hard trekken, en harder dan 85 hoeft niet per se
|
|
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run |
|
Roedi-Loerbeek |
14-9-2005 13:38 |
Posts: 1492 |
volgens mij bij zo'n senda met 14/52 aan zo'n goeie 90 bij de 10000 toeren, maar als hij het kan trekken kan het natuurlijk ook zwaarder.
|
|
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
14-9-2005 14:46 |
Posts: 13700 |
heb nu hebo uitlaat op senda en heeft weinig kracht onderin heb trouwens slome originele cilinder wat zou hier beter op passen 17.5mm of 19mm carb?
|
|
|
|
mangoo |
14-9-2005 14:58 |
Posts: 743 |
19mm is het best, 17,5 is poep(is ander type ook)
met conti meot je beslist 13mm want bij mij trok die geen worst meer van de tafel met 14(onderin en in de 6 viel ie terug)
Dit bericht is gewijzigd door mangoo op 14-9-2005 om 14:59 uur.
|
|
|
|
bart de scootergek |
14-9-2005 15:01 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mangoo
19mm is het best, 17,5 is poep(is ander type ook)
met conti meot je beslist 13mm want bij mij trok die geen worst meer van de tafel met 14(onderin en in de 6 viel ie terug)
Dit bericht is gewijzigd door mangoo op 14-9-2005 om 14:59 uur.
ik ben het ook met je eens, al heb ik ervaring op een scooter. maar vind iig ook dat de 17,5 maar weinig vooruitgang is tov de ori carb, daarentegen merkte ik wel veel verschil toen ik er een 19mm op had gezet.
|
|
Honda RC-33 |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
14-9-2005 15:09 |
Posts: 13700 |
maar is dat niet overkill op sloom model cilinder derbi met hebo uitlaat?
|
|
|
|
Hollander |
14-9-2005 15:19 |
Posts: 33 |
maar ik heb net oowk een giannelli onder die van mij hea,... alleen ik heb morini blok en dus SHA carburateur (tomos carburateur dus). Die kan je alleen sproeier verwisselen, maar ik heb nu 66 erin daarloopt die het beste op. Ik voel eerst dat hij egt los wil gaan maar dan houd die nog in. Als ik em dan in zen toeren jaag zeg maar ongeveer 9000 dan gaat die daarna flink los. Maar als k er sproeier 69 indoe dan loopt die minder goed, en over nog grotere sproeiers,...... laat maar. Wie kan mij zeggen wat k nu moet doen.
kleinere sproeier???? kleiner dan orgineel?? k hoor ut wel
|
|
Crossroads 4 life |
|
mblover |
14-9-2005 15:25 |
Posts: 5391 |
Draai je bougie eruit, die moet koffie-met-melk bruin zijn.
Is hij wit, eventueel met kleine barstjes: Te arme afstelling dus teveel lucht of te weinig benzine, dus grotere sproeier nodig.
Is hij zwart/vettig: Te rijke afstelling, teveel benzine of te weinig lucht, ander luchtfilter of kleinere sproeier nodig.
Echter lijkt het me sterk dat je geen luchtstelschroef en stationair schroef hebt?
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-9-2005 om 15:26 uur.
|
|
|
|