Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 750 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31919 - uitlaat senda
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Luuk89 11-9-2005 19:53 Print topicpost
Posts: 75
Als je een snelle uitlaat onder je senda legt, moet je dan andere dingen aan je brommer ook veranderen? Of kan je hem er gewoon onder leggen en klaar.
 

mb-gek 11-9-2005 19:53 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luuk89
Als je een snelle uitlaat onder je senda legt, moet je dan andere dingen aan je brommer ook veranderen? Of kan je hem er gewoon onder leggen en klaar.

sproeier / afstelling carb
vaak moet die groter welke maat precies zul je moeten uitproberen

er staat wel een faq op het forum over afstellen

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 11-9-2005 om 19:54 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Oonzen Ad 11-9-2005 19:58 Print reply

Posts: 3807
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48

en zwaardere tandwielverhouding
 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!
derbi_gpracer 11-9-2005 20:11 Print reply
Posts: 190
als je een snelle uitlaat neemt moet 13/53 meestal wel goed zijn.
 
Luuk89 11-9-2005 20:20 Print reply
Posts: 75
wat zijn de gevolgen van een andere tandwielverhouding zonder een nieuwe uitlaat, trekt ie dan sneller op of rijd ie harder.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-9-2005 20:22 Print reply

Posts: 10835
dat ligt eraan of je de tandwielverhouding zwaarder of lichter maakt
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Luuk89 11-9-2005 20:25 Print reply
Posts: 75
als je wil bereiken dat ie harder trekt en hogere top heeft, wat kan je dan t beste doen
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-9-2005 20:30 Print reply

Posts: 10835
als je je tandwielverhouding lichter maakt, zal hij harder op gaan trekken en als je je verhouding zwaarder maakt zal hij een hogere top hebben. maar dit kan niet onbeprekt, je moet er wel vermogen voor hebben.

en als je hem harder wil laten trekken en sneller wil laten rijden zal je meer vermogen moeten hebben. dat kan met andere uitlaat of andere cilinder.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Yacko 14-9-2005 13:00 Print reply

Posts: 157
Ik heb ook een vraagje: ik heb een originele cilinder en ik wil er een Conti uitlaat onder leggen (99% zeker) en ik heb nu tandwielverhouding 13-53, dit lijkt me wel goed, of moet ik nog nieuwe tandwielen? Hij moet goed hard trekken, en harder dan 85 hoeft niet per se
 
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run
Roedi-Loerbeek 14-9-2005 13:38 Print reply

Posts: 1492
volgens mij bij zo'n senda met 14/52 aan zo'n goeie 90 bij de 10000 toeren, maar als hij het kan trekken kan het natuurlijk ook zwaarder.

 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-9-2005 14:46 Print reply

Posts: 13700
heb nu hebo uitlaat op senda en heeft weinig kracht onderin heb trouwens slome originele cilinder wat zou hier beter op passen 17.5mm of 19mm carb?
 
mangoo 14-9-2005 14:58 Print reply

Posts: 743
19mm is het best, 17,5 is poep(is ander type ook)
met conti meot je beslist 13mm want bij mij trok die geen worst meer van de tafel met 14(onderin en in de 6 viel ie terug)

Dit bericht is gewijzigd door mangoo op 14-9-2005 om 14:59 uur.
 
bart de scootergek 14-9-2005 15:01 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mangoo
19mm is het best, 17,5 is poep(is ander type ook)
met conti meot je beslist 13mm want bij mij trok die geen worst meer van de tafel met 14(onderin en in de 6 viel ie terug)

Dit bericht is gewijzigd door mangoo op 14-9-2005 om 14:59 uur.



ik ben het ook met je eens, al heb ik ervaring op een scooter. maar vind iig ook dat de 17,5 maar weinig vooruitgang is tov de ori carb, daarentegen merkte ik wel veel verschil toen ik er een 19mm op had gezet.
 
Honda RC-33
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-9-2005 15:09 Print reply

Posts: 13700
maar is dat niet overkill op sloom model cilinder derbi met hebo uitlaat?
 
Hollander 14-9-2005 15:19 Print reply
Posts: 33
maar ik heb net oowk een giannelli onder die van mij hea,... alleen ik heb morini blok en dus SHA carburateur (tomos carburateur dus). Die kan je alleen sproeier verwisselen, maar ik heb nu 66 erin daarloopt die het beste op. Ik voel eerst dat hij egt los wil gaan maar dan houd die nog in. Als ik em dan in zen toeren jaag zeg maar ongeveer 9000 dan gaat die daarna flink los. Maar als k er sproeier 69 indoe dan loopt die minder goed, en over nog grotere sproeiers,...... laat maar. Wie kan mij zeggen wat k nu moet doen.
kleinere sproeier???? kleiner dan orgineel?? k hoor ut wel
 
Crossroads 4 life
mblover 14-9-2005 15:25 Print reply

Posts: 5391
Draai je bougie eruit, die moet koffie-met-melk bruin zijn.

Is hij wit, eventueel met kleine barstjes: Te arme afstelling dus teveel lucht of te weinig benzine, dus grotere sproeier nodig.

Is hij zwart/vettig: Te rijke afstelling, teveel benzine of te weinig lucht, ander luchtfilter of kleinere sproeier nodig.

Echter lijkt het me sterk dat je geen luchtstelschroef en stationair schroef hebt?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-9-2005 om 15:26 uur.
 

Dit topic is 1252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved