alles wat ik hieronder vertel heb ik uit eigen ervaring opgedaan. het is dus niet zo (wat heel veel mensen op dit forum doen) dat ik iedereen naablaat die maar gewoon wat roepen.
Ik heb zelf een oud model gpr, en hij bevalt me prima. ik heb hem nieuw gekocht (voor 1995 euro) en gewoon netjes onderhouden en heb er gewoon geen problemen mee. hij rijd heerlijk, schakelt super en gaat nog flink hard ook met de setup die ik erop heb. afwerking is ook super, alles sluit perfect op elkaar aan, nergens kieren of lelijke tywraps of draadjes of i.d. kortom, prima brommer.
nieuwste model vind ik erg mooi. afwerking is echt prima. nergens naden of i.d. alleen die 2 tywraps die de topic starter laat zien zijn de - puntjes, en dat is nou echt niet veel. de kappen en alles sluit perfect op elkaar aan enzo, dus @ topicstarter, om nou te roepen dat de afwerking kut is omdat er 2 trekbandjes te zien zijn... nee.
Aprilia RS vind ik zelf ook behoorlijk mooi. zit ook mooi in elkaar en rijd ook goed. ik vind zelf het oude model mooier, maar die heeft helaas een AM5 blok ipv 6.
TZR vind ik kut. vind hem te groot en de afwerking is 3x bagger. tussen het frame en de kappen zit een kier van 3cm, de 2 helften waaruit de achterkap is gemaakt zit ook een lelijke spleet tussen van bijna een cm, er zit geen kap in bij de voorkuip onder je stuur die de draden van je koplamp verbergt en zorgt dat je de weg niet kan zien en zo kan ik nog wel ff doorgaan. hij rijd wel lekker
Motorhispania RX vind ik mooi, alleen is wel erg klein en erg goedkoop. het frame is niet eens een echt box frame, dat is gewoon een stuk plaatstaal waarvan de randjes zijn omgebogen waardoor het lijkt op een boxframe. hij rijd wel best lekker (alleen bevriest de carb in de winter als je 2km gereden hebt ofzo :P)
Rieju RS2 rijd ook lekker, alleen is het wel behoorlijk stom dat de standaard zo dicht bij het schakelpookje zit dat je je voet niet snel onder het schakelpookje kan doen om op te schakelen als je rijd waardoor je niet snel kan schakelen. afwerking is netjes, alleen zit er net zoals bij een tzr geen kap in je kuip onder het stuur die ervoor zorgt dat de draden van je koplamp niet te zien zijn en de weg niet te zien is door je kappen heen. ik vind zelf de achterkant niet zo heel mooi.
waar ik totaal niet tegen kan, en dat zie je hier op dit forum heel erg veel, is van die mensen die elkaar allemaal napraten, 1 iemand noemt een brommer kut, en meteen roept iedereen elkaar na dat ie kut is terwijl ze er geen ervaring mee hebben. zoals bijvoorbeeld mensen die roepen dat derbi blokken kut zijn of am6 kut. er is dus echt niks mis met beide blokken. is allemaal super betrouwbaar en loopt snoeihard.
mijn eigen gpr ben ik trouwens aan het verbouwen, de achterkant ben ik een monoseat aan het maken, waar 2 carbon dempers onder komen en aan de voorkant ben ik een voorkap van een cagiva mito evolution erop aan het maken (is dezelfde voorkant als een ducati 748). hij word rood met wit kontje zoals een ducati als ie klaar is.
foto van achterkant:
voorkap die erop komt
[img_large]http://fotos.marktplaats.nl/fotos/motoren/onderdelen/56490.jpg
[/img_large]
zo, ik heb gesproken