Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Crossbrommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31881 - Crossbrommer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RVT 9-9-2005 9:53 Print topicpost
Posts: 2
Hoi,

Ik wil graag een crossbromme rnaast mijn gewone 50cc school brommer, om lekker op te crossen. Ik zat aan een suzuki tsx 70cc te denken, maar dan moet die wel echt hard gaan. Kunnen jullie mij wat advies geven? En vliegt zo'n ding een beetje op zijn achterwiel?

Mvg, Robin.
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 9-9-2005 9:57 Print reply

Posts: 10560
of een brommer op zijn achterwiel wil ligt van wil dingen af , bv : merk cilinder , staat vd cilinder , goeie carburateur , goeie vertanding , goede uitlaat , afstelling enzo. dit is allemaal veel belangrijker als wat voor merk brommer je hebt .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
RVT 9-9-2005 10:06 Print reply
Posts: 2
zat te denken aan een 70 eurkitje, 16 of 20mm carb en proma uitlaatje, dan moet dat tog wel flink hard optrekken of niet en op zijn achterwiel? want ik weet niet zo goed wat ik er kan van verwachten. Heb nog nooi teen 70cc crosbrommer gezien laa tstaan op gereeden, maja.

Mvg, Robin.
 
Honda_driver 9-9-2005 10:26 Print reply

Posts: 1574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RVT
zat te denken aan een 70 eurkitje, 16 of 20mm carb en proma uitlaatje, dan moet dat tog wel flink hard optrekken of niet en op zijn achterwiel? want ik weet niet zo goed wat ik er kan van verwachten. Heb nog nooi teen 70cc crosbrommer gezien laa tstaan op gereeden, maja.

Mvg, Robin.


Zoals al eerder gezegd, op z'nacgterwiel trekken ligt aan je twv. Wil je die brommer hebben om over een akker te crossen, dan moet je zorgen dat die flink trekt zou ik zeggen. Dan heb je weinig aan hard lopen.

 
mulder 9-9-2005 10:28 Print reply

Posts: 13701
MTX met 80 blok en 125 euro
 
sjaak trekhaak 9-9-2005 10:43 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RVT
zat te denken aan een 70 eurkitje, 16 of 20mm carb en proma uitlaatje, dan moet dat tog wel flink hard optrekken of niet en op zijn achterwiel? want ik weet niet zo goed wat ik er kan van verwachten. Heb nog nooi teen 70cc crosbrommer gezien laa tstaan op gereeden, maja.

Mvg, Robin.

tsx, 70cc eurokut licht getuned, 20mm, binnerotor, en lichtvertanden wil wel op het achterwiel.
 
Jarco 9-9-2005 11:57 Print reply

Posts: 4520
k denk dat je beter een mtx met 80 cc kunt neme.
 
christianos 9-9-2005 12:07 Print reply

Posts: 20445
ik zou zowiezo als je wil gaan crossen een crossmoter nemen, die dingen kunnen er beter tegen en ik denk dat als je een brommer neemt het op een gegeven moment tegen gaat vallen met wat ze allemaal kunnen,
crossen doe je beter met een moter die ervoor gebouwd is, het kost misschien wat meer, maar ik denk dat je er uiteindelijk veel meer plezier van zult hebben..
 
Junkie XR 9-9-2005 12:09 Print reply

Posts: 5753
Paar mogelijkheden:

-crossmotor kopen (als je gepakt word ben je even hard de lul)
-mt'tje nemen met een goeie setup, niet verhogen, daar verlies je elk laatste beetje stevigheid mee, gaat best op het achterwiel willen...
-MTX of TSX met 80cc of meer kopen, is misschien wat meer een tussenweg tussen crossmotor en brommertje, voordeel van iets als een MT'tje is dat zo'n ding superlicht en wendbaar is en een MTX/TSX ietsje logger
 
Honda_driver 9-9-2005 12:12 Print reply

Posts: 1574
En een MT'tje is goedkoop
 
christianos 9-9-2005 12:13 Print reply

Posts: 20445
ik heb al genoeg mt'tjs gezien war bij het crossen de voorvork het begaf, dus zowiezo niet ophogen..
het andere waar ik twijfels bij heb met MT is de koeling..
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-9-2005 12:32 Print reply

Posts: 10835
crossen gaat goed met een mt'tje

desnoods mtx vorkje erin

koeling heb ik nooit problemen mee gehad
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
christianos 9-9-2005 12:36 Print reply

Posts: 20445
ik zou dan een mtx - ot nemen, die lijken me tog iets robuuster en je kan ze best wel goedkoop krijgen met een 80 blok
 
Brute terror 9-9-2005 14:00 Print reply
Posts: 18
Robin,

Als ik jou was mooi tsx'je kopen met een 70 eronder.
Echt crossen is het niet maar de fun-fact0r ligt zeker wel hoog
80 blokje kun je wel aan beginnen maar is meteen weer een stuk duurder.
Mt is idd goed te doen, maar niet echt stevig.
Tsx en mtx daarentegen zijn veel steviger.
Ik zou mooi voor een tsx gaan, maar dat komt omdat ik niet zo'n honda fan ben.

Groeten, Brute Terror a.k.a. Brutus:p

Dit bericht is gewijzigd door Brute terror op 9-9-2005 om 14:01 uur.
 
25cc Tomosje Bomberjack, 25cc en alle woute worde gek
mangoo 9-9-2005 14:08 Print reply

Posts: 743
ik zou een luchtgekoelde mtx ot met 80 blok kopen en daar 125 cc op doen, echt crossen kan je d'r niet mee doen maar je kan ongeloofelijk kloten met zo'n ding en als het kapot gaat ben je beter af met een honda want daar zijn gewoon meer onderdelen enzo voor te koop
 
T_S_X_ 9-9-2005 14:50 Print reply

Posts: 1214
ik zou eerder een 250 cc of zo kopen.. ik zelf heb 70 cc eurokit onder me tsx met 20 mm carb en proma uitlaat, maar je zult toch egt wat aan je tandwielverhouding moeten doen wil je um makkelijk op z'n achterwiel krijge. en toch blijf ik erbij dat als je gaat crossen een 250 leuker is
 

Dit topic is 1495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved