christianos |
8-9-2005 21:23 |
Posts: 20445 |
idd heb ik met me bromhoer over gehad
scheelt je hoogstens 5 km/h
en heel wat ongemak erbij
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
8-9-2005 21:26 |
Posts: 10835 |
daar haal je de 5km/h echt niet mee hoor
laat maar lekker zitten die rommel
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Stegehuis |
8-9-2005 22:00 |
Posts: 1150 |
ik heb ook een mtx sh, maar ik vind hem echt verschrikkelijk langzaam. Hij rijdt misschien wel met wind mee 65, maar voordat je daar bent ben je 1 min verder. Het lijkt ook of die slagen mist, maar bougi is mooi koffiebruin. Is gewoon helemaal origineel op uitlaat na.
|
|
|
|
Rens |
9-9-2005 12:42 |
Posts: 6863 |
bij mtx sh kan je de slang van de airbox onder je zadel weghalen, een andere slang van airbox naar de carb erop zetten. Een ander demper erop. Dan goed afstellen en je haalt wind mee al 70 km per uur op je teller.
Ik was ook helemaal blij toen ik dat had gehaald toen ik net me sh had 8 jaar geleden.
Een andere optie is een ZETA cilinder ergens vandaan halen, dat is de snelste 70cc te koop voor mtx sh (als je er nog ergens 1 kan vinden). een ander cditje en ik had een 16mm carb. Haalde 95 op de teller (brommer was verhoogd en met noppenbanden).
Met een eurocilindro of athena haal je die snelheden niet.
Dit bericht is gewijzigd door Rens op 9-9-2005 om 12:45 uur.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
christianos |
9-9-2005 12:45 |
Posts: 20445 |
membraan-klepstoppers ietsje openbuigen scheelt ook een slok op een borrel
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
9-9-2005 12:58 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rens
bij mtx sh kan je de slang van de airbox onder je zadel weghalen, een andere slang van airbox naar de carb erop zetten. Een ander demper erop. Dan goed afstellen en je haalt wind mee al 70 km per uur op je teller.
Ik was ook helemaal blij toen ik dat had gehaald toen ik net me sh had 8 jaar geleden.
Een andere optie is een ZETA cilinder ergens vandaan halen, dat is de snelste 70cc te koop voor mtx sh (als je er nog ergens 1 kan vinden). een ander cditje en ik had een 16mm carb. Haalde 95 op de teller (brommer was verhoogd en met noppenbanden).
Met een eurocilindro of athena haal je die snelheden niet.
Dit bericht is gewijzigd door Rens op 9-9-2005 om 12:45 uur.
ja die heet parmakit tegenwoordig en is er wel voor mtx-sh dacht ik
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Honda_driver |
9-9-2005 13:02 |
Posts: 1574 |
Parma is er voor sh ja!
|
|
|
|
christianos |
9-9-2005 13:06 |
Posts: 20445 |
zeta is inderdaad tegenwoordig verkwijgbaar onder de naam parmakit, zijn exact dezelfde cilinders.
ik reed er 105 mee met een extreem zware vertanding, maar als je ze normaal vertand rijd je idd 95..
|
|
|
|
Honda_driver |
9-9-2005 13:07 |
Posts: 1574 |
Is het niet zo dat parma's vaak kapot lopen op de poorten?
|
|
|
|
christianos |
9-9-2005 13:19 |
Posts: 20445 |
alleen de uitlaat poort is een bekend probleem
maar ik heb het idee dat het bij mij de zuiger was (meteoor)
dus ik ga hem ff bijvijlen en een goeie zuiger erin flikkeren..
|
|
|
|
Rens |
9-9-2005 13:52 |
Posts: 6863 |
Voor dat je die cilinder ingebruik neemt moet je ff met een schuurpapiertje/freesje de randen van de poorten afronden. Het is inderdaaad zo dat deze cilinders wel eens vastlopen op de uitlaatpoort waardoor er stukken chrome wand uitslaan.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
mangoo |
9-9-2005 14:11 |
Posts: 743 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
zeta is inderdaad tegenwoordig verkwijgbaar onder de naam parmakit, zijn exact dezelfde cilinders.
ik reed er 105 mee met een extreem zware vertanding, maar als je ze normaal vertand rijd je idd 95..
gaan die cilinders ?cht zo hard of was dat op je teller ik reed met malossi 70, proma pijp en 20mik ook zo'n 95 op m'n teller alleen kwam ik er later achter dat die 95@ teller, alleen later kwam ik erachter dat de onbegrensde aerox van een vriend n?t iets zachter liep dan m'n mtx sh.
|
|
|
|
Kampersjaak |
9-9-2005 14:20 |
Posts: 12285 |
ik had me ori cilinder van me sh aangepast.
liep 80
|
|
oderint dum metuant |
|
Rens |
9-9-2005 14:45 |
Posts: 6863 |
Dan was er waarschijnlijk wat mis met je teller. Die 95 op mijn teller was ook echt 95 Op de teller van de scooter van me broertje reed ik 115 en op de teller van een suzuki swift net iets boven de 95.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
BlackIce4 |
9-9-2005 14:57 |
Posts: 3654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
ik had me ori cilinder van me sh aangepast.
liep 80
Dat moet wel kunnen. Ik ken ook wel iemand die dat had gedaan en die liep ook 80.
|
|
|
|