christianos |
8-9-2005 19:15 |
Posts: 20445 |
lijkt me stug, in principe staat je onsteking helemaal los van je licht..
weet je het zeker dat ie met grootlicht harder rijd?
maken je draden met klein licht misschien kortsluiting met je onstekingsdraden?
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
8-9-2005 19:16 |
Posts: 8499 |
Misschien maakt het kabeltje van je normale licht ergens kortsluiting ofzo..
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Ruudjevn_MTX_ |
8-9-2005 19:17 |
Posts: 348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
lijkt me stug, in principe staat je onsteking helemaal los van je licht..
weet je het zeker dat ie met grootlicht harder rijd?
maken je draden met klein licht misschien kortsluiting met je onstekingsdraden?
ja me normale ligt(dus niet stadslicht) doet het niej meer...misschien bolletje stuk ofzo...maar hij gaat egt gwoon stukje harder (sgien 5 km/u ofzo) met groot licht
|
|
|
|
christianos |
8-9-2005 19:17 |
Posts: 20445 |
dan zou ik inderdaad even alles doormeten op kortsluiting, lijkt me de enige mogelijkheid eigenlijk.
heb je de ori draadboom nog?
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
8-9-2005 19:17 |
Posts: 8499 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
lijkt me stug, in principe staat je onsteking helemaal los van je licht..
weet je het zeker dat ie met grootlicht harder rijd?
maken je draden met klein licht misschien kortsluiting met je onstekingsdraden?
Ontsteking staat wel degelijk in verhouding met wat je van je lichtspoel trekt hoor.
Hoe meer "verbruikers" je op je lichtspoel aansluit, hoe meer weerstand je vliegwiel ondervind bij het ronddraaien, waardoor hij dus minder toeren maakt. Heeft met fluxveranderingen enzo te maken.
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Ruudjevn_MTX_ |
8-9-2005 19:18 |
Posts: 348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
Misschien maakt het kabeltje van je normale licht ergens kortsluiting ofzo..
ja zal ik dat is gaan kijken ofzo
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
8-9-2005 19:19 |
Posts: 8499 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruudjevn_MTX_
[...]
ja me normale ligt(dus niet stadslicht) doet het niej meer...misschien bolletje stuk ofzo...maar hij gaat egt gwoon stukje harder (sgien 5 km/u ofzo) met groot licht
Of misschien maakt het kabeltje van je normale licht ergens kortsluiting, waardoor het lampje ook niet wil gaan branden
Misschien kun je die 'misschien' wel weglaten zelfs
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Ruudjevn_MTX_ |
8-9-2005 19:19 |
Posts: 348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
dan zou ik inderdaad even alles doormeten op kortsluiting, lijkt me de enige mogelijkheid eigenlijk.
heb je de ori draadboom nog?
haha vast niet...tis un zooitje gloof die bedrading...maar ik zal het allemaal wel ff gaan doormeten enzow....iig bedankt
|
|
|
|
mb-gek |
8-9-2005 19:20 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
[...]
Ontsteking staat wel degelijk in verhouding met wat je van je lichtspoel trekt hoor.
Hoe meer "verbruikers" je op je lichtspoel aansluit, hoe meer weerstand je vliegwiel ondervind bij het ronddraaien, waardoor hij dus minder toeren maakt. Heeft met fluxveranderingen enzo te maken.
dan zou hij juist langzamer gaan rijden ipv van sneller
en je kan het nooit zo erg merken als je zon minimale belasting extra doet
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
christianos |
8-9-2005 19:20 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
[...]
Ontsteking staat wel degelijk in verhouding met wat je van je lichtspoel trekt hoor.
Hoe meer "verbruikers" je op je lichtspoel aansluit, hoe meer weerstand je vliegwiel ondervind bij het ronddraaien, waardoor hij dus minder toeren maakt. Heeft met fluxveranderingen enzo te maken.
dat weet ik, maar als je het topic leest gebeurd hier het tegenovergestelde dus die mogelijkheid heb ik gemaksvriendelijk even weggelaten..
edit: om het een beetje simpel te houden..
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 8-9-2005 om 19:20 uur.
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
8-9-2005 19:20 |
Posts: 8499 |
En dit topic hoort in EF
move TF -> EF
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
fordescortracing |
8-9-2005 19:20 |
Posts: 620 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
[...]
Ontsteking staat wel degelijk in verhouding met wat je van je lichtspoel trekt hoor.
Hoe meer "verbruikers" je op je lichtspoel aansluit, hoe meer weerstand je vliegwiel ondervind bij het ronddraaien, waardoor hij dus minder toeren maakt. Heeft met fluxveranderingen enzo te maken.
Daarom zou je juist zeggen dat hij minder toeren gaat draaien aangezien je een verbruiker inschakelt
|
|
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!! |
|
khpoppema |
8-9-2005 19:20 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
[...]
Ontsteking staat wel degelijk in verhouding met wat je van je lichtspoel trekt hoor.
Hoe meer "verbruikers" je op je lichtspoel aansluit, hoe meer weerstand je vliegwiel ondervind bij het ronddraaien, waardoor hij dus minder toeren maakt. Heeft met fluxveranderingen enzo te maken.
maar dan zou eht juist andersom meoten zijn
licht aan meer weerstand
of kan die nu zijn kracht niet kwijt in de vorm van elektrische energie?
ik merk het ook in stationair licht aan heeft ie ff meer kracht nodig
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Ruudjevn_MTX_ |
8-9-2005 19:22 |
Posts: 348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
En dit topic hoort in EF
move TF -> EF
haha ja d8 k net ook al...srry
|
|
|
|
thijs |
8-9-2005 19:24 |
Posts: 448 |
heb ook al zoiets gehad
hij begon te stotteren bij 10000 toeren, bij kleinlicht bij 11000 toeren
nieuwe bougie en het was opgelost
edit: groot licht=meer stroom=meer vermogen nodig van de spoelen toch? als je in een auto zonder toerentalregeling zware elektrische verbruikers aanlegt zakt hij ook in toeren
Dit bericht is gewijzigd door thijs op 8-9-2005 om 19:26 uur.
|
|
|
|