Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Minder toeren bij schakelen tussen groot/klein licht.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1018 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #31873 - Minder toeren bij schakelen tussen ...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ruudjevn_MTX_ 8-9-2005 19:13 Print topicpost

Posts: 348
ok ik heb dus een honda mtx en nu merkte ik laatst dat als ik gewoon normaal zonder licht rij dat me brommer net ietsjes onder de 10 duizend toeren blijf hangen...maar als ik dan met groot licht ga rijden is het net of die een beetje los komt ofzo en gaat ie stukje over 10 duizend toeren heen...als ik dus switch tussen groot licht en niet en weer terug enzo voel je gwoon beetje weerstand komen als ik um van het groot licht afhaal... IEMAND ENIG IDEE WAT DIT IS??


edit alwin:
topictitle.

Dit bericht is gewijzigd door Hier_ben_ik op 8-9-2005 om 19:21 uur.
 

christianos 8-9-2005 19:15 Print reply

Posts: 20445
lijkt me stug, in principe staat je onsteking helemaal los van je licht..

weet je het zeker dat ie met grootlicht harder rijd?
maken je draden met klein licht misschien kortsluiting met je onstekingsdraden?
 
Hier_ben_ik - Administrator 8-9-2005 19:16 Print reply

Posts: 8499
Misschien maakt het kabeltje van je normale licht ergens kortsluiting ofzo..
 
Members zijn vervelend :-|
Ruudjevn_MTX_ 8-9-2005 19:17 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
lijkt me stug, in principe staat je onsteking helemaal los van je licht..

weet je het zeker dat ie met grootlicht harder rijd?
maken je draden met klein licht misschien kortsluiting met je onstekingsdraden?


ja me normale ligt(dus niet stadslicht) doet het niej meer...misschien bolletje stuk ofzo...maar hij gaat egt gwoon stukje harder (sgien 5 km/u ofzo) met groot licht

 
christianos 8-9-2005 19:17 Print reply

Posts: 20445
dan zou ik inderdaad even alles doormeten op kortsluiting, lijkt me de enige mogelijkheid eigenlijk.

heb je de ori draadboom nog?
 
Hier_ben_ik - Administrator 8-9-2005 19:17 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
lijkt me stug, in principe staat je onsteking helemaal los van je licht..

weet je het zeker dat ie met grootlicht harder rijd?
maken je draden met klein licht misschien kortsluiting met je onstekingsdraden?



Ontsteking staat wel degelijk in verhouding met wat je van je lichtspoel trekt hoor.
Hoe meer "verbruikers" je op je lichtspoel aansluit, hoe meer weerstand je vliegwiel ondervind bij het ronddraaien, waardoor hij dus minder toeren maakt. Heeft met fluxveranderingen enzo te maken.
 
Members zijn vervelend :-|
Ruudjevn_MTX_ 8-9-2005 19:18 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
Misschien maakt het kabeltje van je normale licht ergens kortsluiting ofzo..


ja zal ik dat is gaan kijken ofzo
 
Hier_ben_ik - Administrator 8-9-2005 19:19 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruudjevn_MTX_
[...]


ja me normale ligt(dus niet stadslicht) doet het niej meer...misschien bolletje stuk ofzo...maar hij gaat egt gwoon stukje harder (sgien 5 km/u ofzo) met groot licht



Of misschien maakt het kabeltje van je normale licht ergens kortsluiting, waardoor het lampje ook niet wil gaan branden

Misschien kun je die 'misschien' wel weglaten zelfs
 
Members zijn vervelend :-|
Ruudjevn_MTX_ 8-9-2005 19:19 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
dan zou ik inderdaad even alles doormeten op kortsluiting, lijkt me de enige mogelijkheid eigenlijk.

heb je de ori draadboom nog?


haha vast niet...tis un zooitje gloof die bedrading...maar ik zal het allemaal wel ff gaan doormeten enzow....iig bedankt

 
mb-gek 8-9-2005 19:20 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
[...]



Ontsteking staat wel degelijk in verhouding met wat je van je lichtspoel trekt hoor.
Hoe meer "verbruikers" je op je lichtspoel aansluit, hoe meer weerstand je vliegwiel ondervind bij het ronddraaien, waardoor hij dus minder toeren maakt. Heeft met fluxveranderingen enzo te maken.


dan zou hij juist langzamer gaan rijden ipv van sneller

en je kan het nooit zo erg merken als je zon minimale belasting extra doet
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
christianos 8-9-2005 19:20 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
[...]



Ontsteking staat wel degelijk in verhouding met wat je van je lichtspoel trekt hoor.
Hoe meer "verbruikers" je op je lichtspoel aansluit, hoe meer weerstand je vliegwiel ondervind bij het ronddraaien, waardoor hij dus minder toeren maakt. Heeft met fluxveranderingen enzo te maken.

dat weet ik, maar als je het topic leest gebeurd hier het tegenovergestelde dus die mogelijkheid heb ik gemaksvriendelijk even weggelaten..

edit: om het een beetje simpel te houden..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 8-9-2005 om 19:20 uur.
 
Hier_ben_ik - Administrator 8-9-2005 19:20 Print reply

Posts: 8499
En dit topic hoort in EF

move TF -> EF
 
Members zijn vervelend :-|
fordescortracing 8-9-2005 19:20 Print reply

Posts: 620
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
[...]



Ontsteking staat wel degelijk in verhouding met wat je van je lichtspoel trekt hoor.
Hoe meer "verbruikers" je op je lichtspoel aansluit, hoe meer weerstand je vliegwiel ondervind bij het ronddraaien, waardoor hij dus minder toeren maakt. Heeft met fluxveranderingen enzo te maken.




Daarom zou je juist zeggen dat hij minder toeren gaat draaien aangezien je een verbruiker inschakelt
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
khpoppema 8-9-2005 19:20 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
[...]



Ontsteking staat wel degelijk in verhouding met wat je van je lichtspoel trekt hoor.
Hoe meer "verbruikers" je op je lichtspoel aansluit, hoe meer weerstand je vliegwiel ondervind bij het ronddraaien, waardoor hij dus minder toeren maakt. Heeft met fluxveranderingen enzo te maken.



maar dan zou eht juist andersom meoten zijn

licht aan meer weerstand

of kan die nu zijn kracht niet kwijt in de vorm van elektrische energie?

ik merk het ook in stationair licht aan heeft ie ff meer kracht nodig
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Ruudjevn_MTX_ 8-9-2005 19:22 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
En dit topic hoort in EF

move TF -> EF


haha ja d8 k net ook al...srry
 
thijs 8-9-2005 19:24 Print reply
Posts: 448
heb ook al zoiets gehad
hij begon te stotteren bij 10000 toeren, bij kleinlicht bij 11000 toeren
nieuwe bougie en het was opgelost

edit: groot licht=meer stroom=meer vermogen nodig van de spoelen toch? als je in een auto zonder toerentalregeling zware elektrische verbruikers aanlegt zakt hij ook in toeren

Dit bericht is gewijzigd door thijs op 8-9-2005 om 19:26 uur.
 

Dit topic is 2020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved