Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Begrenzer slecht voor je brom?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #31864 - Begrenzer slecht voor je brom?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_driver 8-9-2005 16:59 Print reply

Posts: 1574
ligt eraan hoe vaak je 'm gebruikt
 
arie333 8-9-2005 17:00 Print reply

Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_driver
ligt eraan hoe vaak je 'm gebruikt


stel je hebt een begrenzer die begrenzt op b.v 60 km/h en je rijd 90 en zet hem dan aan wat gebeurt er dan
 
Okeay that's it talking poo is where I draw the line. Screw you guys i'm going home.
Honda_driver 8-9-2005 17:01 Print reply

Posts: 1574
Probeer maar eens uit
 
arie333 8-9-2005 17:01 Print reply

Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_driver
Probeer maar eens uit


gaat ie dan kapot ofzow
 
Okeay that's it talking poo is where I draw the line. Screw you guys i'm going home.
Joostvdw 8-9-2005 17:02 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie333
[...]


stel je hebt een begrenzer die begrenzt op b.v 60 km/h en je rijd 90 en zet hem dan aan wat gebeurt er dan


dan valt je brommer dood tot je uitgerold bent tot 60km/u en dan paktie weer op

maar tis niet de beste manier
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
arie333 8-9-2005 17:03 Print reply

Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


dan valt je brommer dood tot je uitgerold bent tot 60km/u en dan paktie weer op

maar tis niet de beste manier


k thnx
 
Okeay that's it talking poo is where I draw the line. Screw you guys i'm going home.
MichiMess 8-9-2005 17:14 Print reply

Posts: 1348
jup,

en waarom het slecht voor je ontsteking is, dat hij letterlijk een soort van kortsluiting maakt.
en dat vind nix fijn.
 
Honda_driver 8-9-2005 17:15 Print reply

Posts: 1574
juist
 
Schrabbekerke 8-9-2005 17:29 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


dan valt je brommer dood tot je uitgerold bent tot 60km/u en dan paktie weer op

maar tis niet de beste manier


Die ervaring heb ik dus niet, dat hij "dood" valt, meer dat hij langzaam in toeren terug kruipt..
 
Saknet 8-9-2005 17:46 Print reply

Posts: 10355
als je je brommer begrenst dmv kortsluiting maken in de spoel weet ik niet waar je mee bezig bent, maar ik heb dus een zelfgemaakte eelco begrenzer die af en toe wel eens ff aanstaat als oom agent in de buurt is, rijd er een jaar mee en nog geen spoel of cdi stuk gehad hoor.

je begrenzer zet je tussen de ontsteking en cdi in, dat houd in dat de stroom vanaf de ontsteking opgevangen word en daarna vertraagd door gestuurd naar de cdi. ik zie niet in hoe dat kortsluiting in de ontsteking kan veroorzaken, wel in de cdi
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
JCG 2-10-2005 15:50 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
als je je brommer begrenst dmv kortsluiting maken in de spoel weet ik niet waar je mee bezig bent, maar ik heb dus een zelfgemaakte eelco begrenzer die af en toe wel eens ff aanstaat als oom agent in de buurt is, rijd er een jaar mee en nog geen spoel of cdi stuk gehad hoor.

je begrenzer zet je tussen de ontsteking en cdi in, dat houd in dat de stroom vanaf de ontsteking opgevangen word en daarna vertraagd door gestuurd naar de cdi. ik zie niet in hoe dat kortsluiting in de ontsteking kan veroorzaken, wel in de cdi


Condensator (elco dus) een hele leuke eigenschap, als er een hoge frequentie opkomt kunnen ze die hoge frequentie geleiden. Dus als je een condensator tussen de ontstekings spoel en de massa doet zal je onstekingen spoel boven een bepaalde frequantie kortgesloten worden. Geen vonk dus.

Ik ben nu bezig er een begrenzer te maken die met een solid state realy werkt, zodat je geen last heb van het grootste probleem van een condensator begrenzer, hij gaat niet aan/uit maar gaat steeds meer geleiden naarmate de frequentie (toerental) hoger wordt.

edit: hij komt dan op de contact draad van mijn mtx, ik neem aan dat die cdi er wel tegen kan. Die draad wordt immers ook kort gesloten om de motor uit te zetten

Dit bericht is gewijzigd door JCG op 2-10-2005 om 15:52 uur.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Dit topic is 1729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved