Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - profielwerkstuk spartamet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #31840 - profielwerkstuk spartamet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

J-master 6-9-2005 22:38 Print topicpost

Posts: 1158
Wij moeten een profiel werkstuk over een spartamet maken. Nou hadden wij het idee om het vermogen te meten bij verschillende soorten benzine en olieverhoudingen? Dus bijvoorbeeld euro 95 en 98 en dan met de verhoudingen 1:80, 1:100 en 1:120.

Is dit mogelijk? Zal er een verschil tussen de vermogens zijn? We wouden dan een km teller nemen en de grootste wielafstand gebruike. (dus nauwkeuriger) en op dan op een stuk gras of een heuvel de topsnelheid temeten (ivm weerstand)
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen

MT5-honda_pwnz 6-9-2005 22:40 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
Wij moeten een profiel werkstuk over een spartamet maken. Nou hadden wij het idee om het vermogen te meten bij verschillende soorten benzine en olieverhoudingen? Dus bijvoorbeeld euro 95 en 98 en dan met de verhoudingen 1:80, 1:100 en 1:120.

Is dit mogelijk? Zal er een verschil tussen de vermogens zijn? We wouden dan een km teller nemen en de grootste wielafstand gebruike. (dus nauwkeuriger) en op dan op een stuk gras of een heuvel de topsnelheid temeten (ivm weerstand)

lol, dat gaat dus niet opschieten.
 
Joscross 6-9-2005 22:40 Print reply

Posts: 12501
Die verschillen zijn zo klein (als ze er al zijn) dat ze zijn te verwaarlozen. Zo goed als onmogelijk voor jullie om te meten.

Dit bericht is gewijzigd door Joscross op 6-9-2005 om 22:40 uur.
 
spinechiller 6-9-2005 22:40 Print reply

Posts: 509
als je een andere verhouding neemt wordt het vermogen ook groter...
 
honda cr project...
wietplant 6-9-2005 22:42 Print reply

Posts: 2092
ik doe ong hetzelfde met een puchblok alleen dan met echt verschillende brandstoffen. zoals nitro terpetine enz.

dus als we meschien gegevens kunne uitwisselen zouden we elkaar meschien kunnne helpen

Dit bericht is gewijzigd door wietplant op 6-9-2005 om 22:42 uur.
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Hannes 6-9-2005 22:42 Print reply

Posts: 4530
wat wil je ermee bewijzen, gaat dit 2x 40uur verantwoorden etc?
 
Supermotard, seperates the men from the boys
g4mer 6-9-2005 22:43 Print reply

Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
Wij moeten een profiel werkstuk over een spartamet maken. Nou hadden wij het idee om het vermogen te meten bij verschillende soorten benzine en olieverhoudingen? Dus bijvoorbeeld euro 95 en 98 en dan met de verhoudingen 1:80, 1:100 en 1:120.

Is dit mogelijk? Zal er een verschil tussen de vermogens zijn? We wouden dan een km teller nemen en de grootste wielafstand gebruike. (dus nauwkeuriger) en op dan op een stuk gras of een heuvel de topsnelheid temeten (ivm weerstand)

kwa vermogen is het minimaal en zo als al gezegt word te verwaarlozen.
maar miss een idee om de uitlaat gassen te meten/testen en zo achter te komen welke milieu vriendelijker is
 
kreidler rs 6-9-2005 22:45 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: g4mer
[...]

kwa vermogen is het minimaal en zo als al gezegt word te verwaarlozen.
maar miss een idee om de uitlaat gassen te meten/testen en zo achter te komen welke milieu vriendelijker is

denk niet dat ze over zulk apparatuur beschikken
 
bier drinken en kut roepen
J-master 6-9-2005 22:45 Print reply

Posts: 1158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: g4mer
[...]

kwa vermogen is het minimaal en zo als al gezegt word te verwaarlozen.
maar miss een idee om de uitlaat gassen te meten/testen en zo achter te komen welke milieu vriendelijker is


we moesten van de leraar dit uitproberen, maar wij dachten op het eerste moment ook dat het onmogelijk is. Daarom vraag ik het hier ook even ipv het uit te proberen.

Het idee van uitlaatgassen hadden wij ook al voor gesteld, maar dat is volgens de leraar nauwelijks temeten. Hoe wil je dat meten?
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
MT5-honda_pwnz 6-9-2005 22:48 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
[...]


we moesten van de leraar dit uitproberen, maar wij dachten op het eerste moment ook dat het onmogelijk is. Daarom vraag ik het hier ook even ipv het uit te proberen.

Het idee van uitlaatgassen hadden wij ook al voor gesteld, maar dat is volgens de leraar nauwelijks temeten. Hoe wil je dat meten?

daar wist ik ooit iets dik makkelijks voor maarja nu niet meer :P,
misschien 1 of andere manier een fles water .
dan komt gas boven in ofzo.
 
g4mer 6-9-2005 22:51 Print reply

Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
[...]


we moesten van de leraar dit uitproberen, maar wij dachten op het eerste moment ook dat het onmogelijk is. Daarom vraag ik het hier ook even ipv het uit te proberen.

Het idee van uitlaatgassen hadden wij ook al voor gesteld, maar dat is volgens de leraar nauwelijks temeten. Hoe wil je dat meten?

hoe te meten tja.... dat weet ik niet precies maar der is d8 toch wel meet apparatuur voor.
als je echte verschillen in prestatie wilt.
gebruik dan iets sterks zo als nitro of ander spul en kijk welke sterker is zijn namelijk meerder stoffen die als nitro werken.
en kijke ook met uitlaat enzo bijv.
zonder uitlaat/zonder demper etc. etc.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-9-2005 22:56 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hannes
wat wil je ermee bewijzen, gaat dit 2x 40uur verantwoorden etc?



dat gaat meestal wel, zo nauw kwam het iig niet bij ons profielwerkstuk.

ik had de snelheid van een luchtbukskogel gemeten
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BIET 6-9-2005 22:59 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



dat gaat meestal wel, zo nauw kwam het iig niet bij ons profielwerkstuk.

ik had de snelheid van een luchtbukskogel gemeten

Tsja daar kan je hoop op varie?ren he, niet elk wapen heeft zelfde snelheid, en je hebt verschillende luchtdruk kogels he.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
J-master 6-9-2005 23:06 Print reply

Posts: 1158
is dat tedoen met stoffen zoals nitro? en hoe gaat dat in zun werk? waar kun je dat krijgen?
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
jackmasterTZR 6-9-2005 23:18 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
is dat tedoen met stoffen zoals nitro? en hoe gaat dat in zun werk? waar kun je dat krijgen?



dalijk maar een inboxje naar nick sturen, om patent op mn naam aant te vragen
 
honda_for_life.com 6-9-2005 23:22 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
is dat tedoen met stoffen zoals nitro? en hoe gaat dat in zun werk? waar kun je dat krijgen?


bedoel je nitrogliserine

dat is te maken (al is dat gevaarlijk en dus alleen als je doodswens hebt)

bedoel je nitrous oxide(nitro oxide oftewel lach gas)

moet je bij autotuner vragen of uit het ziekenhuis jatte
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?

Dit topic is 2611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved