M.O. |
6-9-2005 17:19 |
Posts: 1289 |
vind in rijden dik onzin tegen woordig bij al die cilinders met nicasil je rijd em warm doet eerst 5 km gewoon relaxt en dan trek je em dik open
|
|
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW |
|
senda80cc |
6-9-2005 17:32 |
Posts: 3434 |
jah dat is ok een beetje overdreven maar bij mijn malossi mhr cilinder (ok met nico)stond dat je em een uur niet boven de 6k uit moest trekken en daarna moest je op gaan bouwen (ok moest je 15min rijden ff af laten koelen 15min rijden ff af laten koelen en dan een half uur rijden) daarna kon je langzaam helemaal opentrekken dus ik had em ok zo ingereden 1 middagje rijden, kunt het dan ok vergelijken met ongeveer 100km ofzo
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
[RRT] Lost-P |
6-9-2005 17:38 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
kunt het dan ok vergelijken met ongeveer 100km ofzo
is met nica wandje idd wel genoeg ja
Met gietijzer toch een ietwat langere periode aanhouden... 250 oid
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Snackpens |
6-9-2005 17:39 |
Posts: 361 |
Wat is een 70cc eurokit (tsx) voor een materiaal dan? Hoelang moet je die inrijden?
|
|
Suzuki pwr! |
|
Joostvdw |
6-9-2005 18:13 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Snackpens
Wat is een 70cc eurokit (tsx) voor een materiaal dan? Hoelang moet je die inrijden?
als je het niet weet, zou ik safe spelen en gewoon 250 inrijden, kan geen kwaad
als je je cilinder in je hand hebt, kan je het ook heel makkelijk zien/merken
is hij licht? -> alu cilinder -> als je je cilinder inkijkt, zie je een rand bovenaan? -> ja? er zit een gietijzeren bus in
-> nee? er zit een nica of chroomwand in
is hij zwaar -> gietijzer cilinder, 9/10 gietijzeren cilinders zijn ori en/of sloom en zullen geen nica of chroom wand hebben
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
senda80cc |
6-9-2005 18:22 |
Posts: 3434 |
volgens mij is eurokit ok chroom (anders nicosil wand is zekerzz geen gietijzer
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
Sypie_Honda |
6-9-2005 19:17 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
als je het niet weet, zou ik safe spelen en gewoon 250 inrijden, kan geen kwaad
als je je cilinder in je hand hebt, kan je het ook heel makkelijk zien/merken
is hij licht? -> alu cilinder -> als je je cilinder inkijkt, zie je een rand bovenaan? -> ja? er zit een gietijzeren bus in
-> nee? er zit een nica of chroomwand in
is hij zwaar -> gietijzer cilinder, 9/10 gietijzeren cilinders zijn ori en/of sloom en zullen geen nica of chroom wand hebben
oir puch cil heeft wel chroom wand
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
[RRT] Lost-P |
6-9-2005 19:17 |
Posts: 4578 |
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Joscross |
6-9-2005 19:32 |
Posts: 12501 |
Ik heb sowiezo het idee dat inrijden een beetje overschat wordt. Volgens mij kan het met een goede afstelling, kwaliteit spullen en goed warm rijden al heel snel toe.
En ontgrensen van nieuwe brommers pas nadat ze zijn ingereden, in het buitenland rijden ze immers toch direct al zo?
|
|
|
|
mb-gek |
6-9-2005 19:35 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Ik heb sowiezo het idee dat inrijden een beetje overschat wordt. Volgens mij kan het met een goede afstelling, kwaliteit spullen en goed warm rijden al heel snel toe.
En ontgrensen van nieuwe brommers pas nadat ze zijn ingereden, in het buitenland rijden ze immers toch direct al zo?
vind dat ook een beetje onzin
me collega's rs is eerst ontgrenst en zo ingereden en die brommer loopt echt perfect gewoon
dus inrijden voor het ontgrensen is een beetje onzin
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
senda80cc |
6-9-2005 19:36 |
Posts: 3434 |
jah dat is ok kwats pas na het inrijden ontgrensen naar mijn idee is het alleen maar slechter slijt hij toch niet op het vermogen waar je daarna mee gaat rijden
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
Yanos |
6-9-2005 19:44 |
Posts: 596 |
het is toch juist beter om hem onbegrensd in te rijden want dan hoeft hij minder toeren te maken voor meer vaart.
|
|
briand.nl |
|
Joscross |
6-9-2005 19:46 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yanos
het is toch juist beter om hem onbegrensd in te rijden want dan hoeft hij minder toeren te maken voor meer vaart.
Als je je tandwielen niet aanpast zijn die toeren exact hetzelfde.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-9-2005 19:51 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
overigens, met moderne auto's hoef je helemaal niet meer in te rijden, je kunt direct volgas, schijnt dat de materialen van dus danig goede kwaliteit zijn dat dit niet nodig is, oid
kan iemand hier meer over vertellen ? en ook of dit toepasbaar is in 2t techniek ?
even voor de duidelijkheid, m'n neef heeft een nieuwe v70 D5, dus een diesel, en hiermee hoeft hij niet in te rijden
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 6-9-2005 om 16:05 uur.
ding maakt wss net 6000 toeren je brommertje meer dan t dubbele
|
|
|
|
Joostvdw |
6-9-2005 19:57 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
[...]
ding maakt wss net 6000 toeren je brommertje meer dan t dubbele
dat maakt niet uit, mijn vespa draait ook 6000 rpm (6300 om precies te zijn) en die moest ik toch echt wel inrijden
dus gaat om de kwaliteit van de gebruikte materialen en ik denk, dat de materialen in hedendaagse auto's van zo'n hoge kwaliteit zijn, dat inrijden niet meer van zo'n belang is.
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|