Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - andere optie dan inrijden?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1033 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31828 - andere optie dan inrijden?!
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

M.O. 6-9-2005 17:19 Print reply

Posts: 1289
vind in rijden dik onzin tegen woordig bij al die cilinders met nicasil je rijd em warm doet eerst 5 km gewoon relaxt en dan trek je em dik open
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
senda80cc 6-9-2005 17:32 Print reply

Posts: 3434
jah dat is ok een beetje overdreven maar bij mijn malossi mhr cilinder (ok met nico)stond dat je em een uur niet boven de 6k uit moest trekken en daarna moest je op gaan bouwen (ok moest je 15min rijden ff af laten koelen 15min rijden ff af laten koelen en dan een half uur rijden) daarna kon je langzaam helemaal opentrekken dus ik had em ok zo ingereden 1 middagje rijden, kunt het dan ok vergelijken met ongeveer 100km ofzo
 
Keep on rockin' in a free world
[RRT] Lost-P 6-9-2005 17:38 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
kunt het dan ok vergelijken met ongeveer 100km ofzo


is met nica wandje idd wel genoeg ja

Met gietijzer toch een ietwat langere periode aanhouden... 250 oid

 
Chille Tune shit dan
Snackpens 6-9-2005 17:39 Print reply

Posts: 361
Wat is een 70cc eurokit (tsx) voor een materiaal dan? Hoelang moet je die inrijden?
 
Suzuki pwr!
Joostvdw 6-9-2005 18:13 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Snackpens
Wat is een 70cc eurokit (tsx) voor een materiaal dan? Hoelang moet je die inrijden?


als je het niet weet, zou ik safe spelen en gewoon 250 inrijden, kan geen kwaad

als je je cilinder in je hand hebt, kan je het ook heel makkelijk zien/merken

is hij licht? -> alu cilinder -> als je je cilinder inkijkt, zie je een rand bovenaan? -> ja? er zit een gietijzeren bus in
-> nee? er zit een nica of chroomwand in

is hij zwaar -> gietijzer cilinder, 9/10 gietijzeren cilinders zijn ori en/of sloom en zullen geen nica of chroom wand hebben
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
senda80cc 6-9-2005 18:22 Print reply

Posts: 3434
volgens mij is eurokit ok chroom (anders nicosil wand is zekerzz geen gietijzer
 
Keep on rockin' in a free world
Sypie_Honda 6-9-2005 19:17 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


als je het niet weet, zou ik safe spelen en gewoon 250 inrijden, kan geen kwaad

als je je cilinder in je hand hebt, kan je het ook heel makkelijk zien/merken

is hij licht? -> alu cilinder -> als je je cilinder inkijkt, zie je een rand bovenaan? -> ja? er zit een gietijzeren bus in
-> nee? er zit een nica of chroomwand in

is hij zwaar -> gietijzer cilinder, 9/10 gietijzeren cilinders zijn ori en/of sloom en zullen geen nica of chroom wand hebben


oir puch cil heeft wel chroom wand
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
[RRT] Lost-P 6-9-2005 19:17 Print reply
Posts: 4578

 
Chille Tune shit dan
Joscross 6-9-2005 19:32 Print reply

Posts: 12501
Ik heb sowiezo het idee dat inrijden een beetje overschat wordt. Volgens mij kan het met een goede afstelling, kwaliteit spullen en goed warm rijden al heel snel toe.


En ontgrensen van nieuwe brommers pas nadat ze zijn ingereden, in het buitenland rijden ze immers toch direct al zo?
 
mb-gek 6-9-2005 19:35 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Ik heb sowiezo het idee dat inrijden een beetje overschat wordt. Volgens mij kan het met een goede afstelling, kwaliteit spullen en goed warm rijden al heel snel toe.


En ontgrensen van nieuwe brommers pas nadat ze zijn ingereden, in het buitenland rijden ze immers toch direct al zo?

vind dat ook een beetje onzin

me collega's rs is eerst ontgrenst en zo ingereden en die brommer loopt echt perfect gewoon
dus inrijden voor het ontgrensen is een beetje onzin

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
senda80cc 6-9-2005 19:36 Print reply

Posts: 3434
jah dat is ok kwats pas na het inrijden ontgrensen naar mijn idee is het alleen maar slechter slijt hij toch niet op het vermogen waar je daarna mee gaat rijden
 
Keep on rockin' in a free world
Yanos 6-9-2005 19:44 Print reply

Posts: 596
het is toch juist beter om hem onbegrensd in te rijden want dan hoeft hij minder toeren te maken voor meer vaart.
 
briand.nl
Joscross 6-9-2005 19:46 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yanos
het is toch juist beter om hem onbegrensd in te rijden want dan hoeft hij minder toeren te maken voor meer vaart.

Als je je tandwielen niet aanpast zijn die toeren exact hetzelfde.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-9-2005 19:51 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
overigens, met moderne auto's hoef je helemaal niet meer in te rijden, je kunt direct volgas, schijnt dat de materialen van dus danig goede kwaliteit zijn dat dit niet nodig is, oid

kan iemand hier meer over vertellen ? en ook of dit toepasbaar is in 2t techniek ?

even voor de duidelijkheid, m'n neef heeft een nieuwe v70 D5, dus een diesel, en hiermee hoeft hij niet in te rijden

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 6-9-2005 om 16:05 uur.


ding maakt wss net 6000 toeren je brommertje meer dan t dubbele
 
Joostvdw 6-9-2005 19:57 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
[...]


ding maakt wss net 6000 toeren je brommertje meer dan t dubbele


dat maakt niet uit, mijn vespa draait ook 6000 rpm (6300 om precies te zijn) en die moest ik toch echt wel inrijden

dus gaat om de kwaliteit van de gebruikte materialen en ik denk, dat de materialen in hedendaagse auto's van zo'n hoge kwaliteit zijn, dat inrijden niet meer van zo'n belang is.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 3266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved