Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - andere optie dan inrijden?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31828 - andere optie dan inrijden?!
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 6-9-2005 16:11 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]


Ja idd, dat dacht ik dus ook al, zou dat dan ook het enige probleem zijn m.b.t. het stationair laten "inlopen" van je cilinder/zuiger? Zoja dan kan je toch wel iets van koeling ervoor pleuren?



Zoals ik al zei, dat is niet het enige... de koeling is heel simpel te regelen...

Maar het is heel erg slecht voor je blok (2takt vooral) om het onbelast een zooi toeren te laten draaien voor een langere tijd.
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 6-9-2005 16:11 Print reply

Posts: 32777
geforceerde koeling ?
 
Kampersjaak 6-9-2005 16:13 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



Zoals ik al zei, dat is niet het enige... de koeling is heel simpel te regelen...

Maar het is heel erg slecht voor je blok (2takt vooral) om het onbelast een zooi toeren te laten draaien voor een langere tijd.


mijn brommer had ik een 15 min laten staan buiten stationair.

gekeken of die goed warm was.
uit gezet.

af laten koelen. en toen mee gaan rijden.

ding loopt nu nog steeds, na een jaar.
 
oderint dum metuant
[RRT] Lost-P 6-9-2005 16:15 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


mijn brommer had ik een 15 min laten staan buiten stationair.

gekeken of die goed warm was.
uit gezet.

af laten koelen. en toen mee gaan rijden.

ding loopt nu nog steeds, na een jaar.



stationair is niet zo heel erg nee, dat zeg ik ook niet
Maar al laat jij je blok met een 6/7k lopen (wel met afdoende koeling) dan is het niet zo bevordelijk
 
Chille Tune shit dan
Kampersjaak 6-9-2005 16:16 Print reply

Posts: 12285
lijkt mij ook niet zo best
 
oderint dum metuant
Gideon 6-9-2005 16:39 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



Zoals ik al zei, dat is niet het enige... de koeling is heel simpel te regelen...

Maar het is heel erg slecht voor je blok (2takt vooral) om het onbelast een zooi toeren te laten draaien voor een langere tijd.



Dat heb ik al eerder begrepen, maar waarom is het dan zo slecht? Te weinig weerstand draait te snel en loopt naar de klote ofzo?
 
SSTjoener
Joostvdw 6-9-2005 16:48 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]



Dat heb ik al eerder begrepen, maar waarom is het dan zo slecht? Te weinig weerstand draait te snel en loopt naar de klote ofzo?


jij loopt toch ook niet graag op een loopband zonder weerstand?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
KaWaReZ 6-9-2005 16:50 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


jij loopt toch ook niet graag op een loopband zonder weerstand?




iig de beste vergelijking

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 6-9-2005 om 16:51 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
[RRT] Lost-P 6-9-2005 16:53 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]




iig de beste vergelijking

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 6-9-2005 om 16:51 uur.



idd, is zo'n beetje het makkelijkst gezegd ja
 
Chille Tune shit dan
KaWaReZ 6-9-2005 16:55 Print reply

Posts: 20582
of je legt er zware gewichten op, en varierend gasgeven (ruitewissermotor opt gas oid )

zon cil sloop je ook door dr de hele tijd in 1 ent zelfde toerental te blijven rijden... asje inrijdt
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Gideon 6-9-2005 16:57 Print reply

Posts: 6855
Ok, dan kan het zichzelf dus naar de tering draaien in feite?
 
SSTjoener
Palava 6-9-2005 17:03 Print reply

Posts: 2866
mijn buurjongen deed met de kart de cilinder niet echt inrijde, hij moest alleen wel gas houden zegmaar want als je dan steeds stoten gas deed liep hij veel zonderolie/koeling en dan leip hij jusit vast.

maar die zuigers gingen in zijn klasse ook maar een paar uur mee
 
ADHD-Kutkind 6-9-2005 17:11 Print reply

Posts: 1049
dat stationair is tog ok nit goed voor de prestaties vanwege die stootrand die er kan ontstaan? en je moet tog ook af en toe je cil laten werken anders krijg je tog zeg maar ook een "slome" silinder
 
Joostvdw 6-9-2005 17:15 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
dat stationair is tog ok nit goed voor de prestaties vanwege die stootrand die er kan ontstaan? en je moet tog ook af en toe je cil laten werken anders krijg je tog zeg maar ook een "slome" silinder


hoe stel jij je een slome cilinder voor? tis niet alsof de poorten opeens kleiner worden ofzo

enige wat kan gebeuren is dat je een te grote stootrand maakt, zuigers zetten namelijk ietsie uit als je meer toeren maakt, draai je een cilinder in met heeel weinig toeren, komt die stootrand te laag, geef je dan 1x goed gas, zal hij of vastlopen door de te lage stootrand, of niet meer toeren willen maken omdattie tegen die rand aanloopt
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
AOF 6-9-2005 17:17 Print reply

Posts: 1477
dus gewoon lekker ridjen zoals je altijd rijd en je temperatuur meter gewoon beetje in de gaten houden
niet de beste manier maar als je net zoeen hekel hebt aan inrijden als mij kan ik dat best begrijpen

Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 6-9-2005 om 17:18 uur.
 

Dit topic is 3267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved