[RRT] Lost-P |
6-9-2005 16:11 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]
Ja idd, dat dacht ik dus ook al, zou dat dan ook het enige probleem zijn m.b.t. het stationair laten "inlopen" van je cilinder/zuiger? Zoja dan kan je toch wel iets van koeling ervoor pleuren?
Zoals ik al zei, dat is niet het enige... de koeling is heel simpel te regelen...
Maar het is heel erg slecht voor je blok (2takt vooral) om het onbelast een zooi toeren te laten draaien voor een langere tijd.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
mcdronkz |
6-9-2005 16:11 |
Posts: 32777 |
geforceerde koeling ?
|
|
|
|
Kampersjaak |
6-9-2005 16:13 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
Zoals ik al zei, dat is niet het enige... de koeling is heel simpel te regelen...
Maar het is heel erg slecht voor je blok (2takt vooral) om het onbelast een zooi toeren te laten draaien voor een langere tijd.
mijn brommer had ik een 15 min laten staan buiten stationair.
gekeken of die goed warm was.
uit gezet.
af laten koelen. en toen mee gaan rijden.
ding loopt nu nog steeds, na een jaar.
|
|
oderint dum metuant |
|
[RRT] Lost-P |
6-9-2005 16:15 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
mijn brommer had ik een 15 min laten staan buiten stationair.
gekeken of die goed warm was.
uit gezet.
af laten koelen. en toen mee gaan rijden.
ding loopt nu nog steeds, na een jaar.
stationair is niet zo heel erg nee, dat zeg ik ook niet
Maar al laat jij je blok met een 6/7k lopen (wel met afdoende koeling) dan is het niet zo bevordelijk
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Kampersjaak |
6-9-2005 16:16 |
Posts: 12285 |
lijkt mij ook niet zo best
|
|
oderint dum metuant |
|
Gideon |
6-9-2005 16:39 |
Posts: 6855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
Zoals ik al zei, dat is niet het enige... de koeling is heel simpel te regelen...
Maar het is heel erg slecht voor je blok (2takt vooral) om het onbelast een zooi toeren te laten draaien voor een langere tijd.
Dat heb ik al eerder begrepen, maar waarom is het dan zo slecht? Te weinig weerstand draait te snel en loopt naar de klote ofzo?
|
|
SSTjoener |
|
Joostvdw |
6-9-2005 16:48 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]
Dat heb ik al eerder begrepen, maar waarom is het dan zo slecht? Te weinig weerstand draait te snel en loopt naar de klote ofzo?
jij loopt toch ook niet graag op een loopband zonder weerstand?
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
KaWaReZ |
6-9-2005 16:50 |
Posts: 20582 |
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
[RRT] Lost-P |
6-9-2005 16:53 |
Posts: 4578 |
|
|
Chille Tune shit dan |
|
KaWaReZ |
6-9-2005 16:55 |
Posts: 20582 |
of je legt er zware gewichten op, en varierend gasgeven (ruitewissermotor opt gas oid )
zon cil sloop je ook door dr de hele tijd in 1 ent zelfde toerental te blijven rijden... asje inrijdt
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Gideon |
6-9-2005 16:57 |
Posts: 6855 |
Ok, dan kan het zichzelf dus naar de tering draaien in feite?
|
|
SSTjoener |
|
Palava |
6-9-2005 17:03 |
Posts: 2866 |
mijn buurjongen deed met de kart de cilinder niet echt inrijde, hij moest alleen wel gas houden zegmaar want als je dan steeds stoten gas deed liep hij veel zonderolie/koeling en dan leip hij jusit vast.
maar die zuigers gingen in zijn klasse ook maar een paar uur mee
|
|
|
|
ADHD-Kutkind |
6-9-2005 17:11 |
Posts: 1049 |
dat stationair is tog ok nit goed voor de prestaties vanwege die stootrand die er kan ontstaan? en je moet tog ook af en toe je cil laten werken anders krijg je tog zeg maar ook een "slome" silinder
|
|
|
|
Joostvdw |
6-9-2005 17:15 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
dat stationair is tog ok nit goed voor de prestaties vanwege die stootrand die er kan ontstaan? en je moet tog ook af en toe je cil laten werken anders krijg je tog zeg maar ook een "slome" silinder
hoe stel jij je een slome cilinder voor? tis niet alsof de poorten opeens kleiner worden ofzo
enige wat kan gebeuren is dat je een te grote stootrand maakt, zuigers zetten namelijk ietsie uit als je meer toeren maakt, draai je een cilinder in met heeel weinig toeren, komt die stootrand te laag, geef je dan 1x goed gas, zal hij of vastlopen door de te lage stootrand, of niet meer toeren willen maken omdattie tegen die rand aanloopt
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
AOF |
6-9-2005 17:17 |
Posts: 1477 |
dus gewoon lekker ridjen zoals je altijd rijd en je temperatuur meter gewoon beetje in de gaten houden
niet de beste manier maar als je net zoeen hekel hebt aan inrijden als mij kan ik dat best begrijpen
Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 6-9-2005 om 17:18 uur.
|
|
|
|