Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - andere optie dan inrijden?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31828 - andere optie dan inrijden?!
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3265 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shinigami 6-9-2005 15:59 Print topicpost

Posts: 797
hey,
is er ook iets anders voor inrijden, ik had ooit iets gehoord van een trukje met het gas en dan in ze vrij enzo?
als iemand een ander alternatief heeft voor inrijden dan graag.
en wat is eigenlijk het nut van inrijden?
 
...

vinnie 6-9-2005 16:00 Print reply

Posts: 3505
ja een paar uur lang stationair draaien, en steeds klein beetje meer gas..
maar het is toch niet hetzelfde, je kunt beter gwoon rijden

edit: en het nut van inrijden is dat de zuiger en de cilinderwand goed op elkaar inslijten en beter langs elkaar glijden, anders kan het in elkaar gaan happen (vastloper)

Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 6-9-2005 om 16:01 uur.
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
-Tom- 6-9-2005 16:00 Print reply

Posts: 4151
Dat de boel een beetje op elkaar inslijt
 
FTS Member
[RRT] Lost-P 6-9-2005 16:03 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vinnie
ja een paar uur lang stationair draaien, en steeds klein beetje meer gas..
maar het is toch niet hetzelfde, je kunt beter gwoon rijden

edit: en het nut van inrijden is dat de zuiger en de cilinderwand goed op elkaar inslijten en beter langs elkaar glijden, anders kan het in elkaar gaan happen (vastloper)

Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 6-9-2005 om 16:01 uur.



een 2takt onbelast maar toeren laten draaien is niet echt bevorderlijk voor het materiaal... ...

Dus het beste is gewoon om normaal in te rijden...
 
Chille Tune shit dan
vinnie 6-9-2005 16:03 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



een 2takt onbelast maar toeren laten draaien is niet echt bevorderlijk voor het materiaal... ...

Dus het beste is gewoon om normaal in te rijden...


ja dat zeg ik toch ook..
maar het KAN wel op die manier
(ik weet niet hoe erg ie op ze spullen gesteld is)
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
mcdronkz 6-9-2005 16:04 Print reply

Posts: 32777
overigens, met moderne auto's hoef je helemaal niet meer in te rijden, je kunt direct volgas, schijnt dat de materialen van dus danig goede kwaliteit zijn dat dit niet nodig is, oid

kan iemand hier meer over vertellen ? en ook of dit toepasbaar is in 2t techniek ?

even voor de duidelijkheid, m'n neef heeft een nieuwe v70 D5, dus een diesel, en hiermee hoeft hij niet in te rijden

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 6-9-2005 om 16:05 uur.
 
Frysk 6-9-2005 16:04 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vinnie
ja een paar uur lang stationair draaien, en steeds klein beetje meer gas..
maar het is toch niet hetzelfde, je kunt beter gwoon rijden

edit: en het nut van inrijden is dat de zuiger en de cilinderwand goed op elkaar inslijten en beter langs elkaar glijden, anders kan het in elkaar gaan happen (vastloper)

Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 6-9-2005 om 16:01 uur.



krijg je toch geen rijwind koeling ? en een paar uren :-S
 
giggitybyte
[RRT] Lost-P 6-9-2005 16:05 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
overigens, met moderne auto's hoef je helemaal niet meer in te rijden, je kunt direct volgas, schijnt dat de materialen van dus danig goede kwaliteit zijn dat dit niet nodig is, oid

kan iemand hier meer over vertellen ? en ook of dit toepasbaar is in 2t techniek ?



met 2takt (omdat alles ietwat kleiner is) zet alles stuk meer uit als het op temperatuur komt, dus is het een stuk gevoeliger voor goed in en warm rijden.


 
Chille Tune shit dan
arie333 6-9-2005 16:05 Print reply

Posts: 693
je kan idd gewoon het beste inrijden weet je zeker dat je geen gekloot krijt
 
Okeay that's it talking poo is where I draw the line. Screw you guys i'm going home.
mb-gek 6-9-2005 16:05 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GoesKoes
hey,
is er ook iets anders voor inrijden, ik had ooit iets gehoord van een trukje met het gas en dan in ze vrij enzo?
als iemand een ander alternatief heeft voor inrijden dan graag.
en wat is eigenlijk het nut van inrijden?

je kan je cyl door een goede tuner laten afwerken en zo maar ong 75 km rustig aan te hoeven doen

maar er is verder geen trucje oid voor

inrijden doe je omdat de zuiger/veer / cilinder combinatie goed opelkaar meot inwerken / inslijten

ga je dit niet doen bij een nieuw setje dan heb je kan op een warm of vastloper


hoe je moet inrijden weet je vast wel maar voro de zekerheid

probeer je brom zo goed mogelijk afgesteld hebben staan liever iets te grote sproeier dan te klein
gooi iets meer oli bij je brandstof smeer rond de 1 op 35/40
en maak weinig toeren en als hij goed warm is en je al 50 km ong heb gereden hem soms even door te trekken maar niet op volle toeren blijven door rijden
eigenlijk moet je dus voor de powerband gaan schakelen en af en toe door trekken


dit kan je volgens sommige mensen 250km doen maar zelf doe ik het liever 500 km

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
vinnie 6-9-2005 16:06 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
overigens, met moderne auto's hoef je helemaal niet meer in te rijden, je kunt direct volgas, schijnt dat de materialen van dus danig goede kwaliteit zijn dat dit niet nodig is, oid

kan iemand hier meer over vertellen ? en ook of dit toepasbaar is in 2t techniek ?

even voor de duidelijkheid, m'n neef heeft een nieuwe v70 D5, dus een diesel, en hiermee hoeft hij niet in te rijden

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 6-9-2005 om 16:05 uur.

die nieuwe blokken worden eerst in de fabriek een bepaalde tijd op bepaalde toeren gejaagd zodat er ckerweten niks mis mee is, omdat ze dan al zolang hebben gedraaid hoef je nie echt in te rijden
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
mb-gek 6-9-2005 16:07 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vinnie
ja een paar uur lang stationair draaien, en steeds klein beetje meer gas..
maar het is toch niet hetzelfde, je kunt beter gwoon rijden

edit: en het nut van inrijden is dat de zuiger en de cilinderwand goed op elkaar inslijten en beter langs elkaar glijden, anders kan het in elkaar gaan happen (vastloper)

Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 6-9-2005 om 16:01 uur.

mag je er wel ff een giga ventilator voor zetten anders krijg je amper koeling
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mcdronkz 6-9-2005 16:08 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vinnie
[...]

die nieuwe blokken worden eerst in de fabriek een bepaalde tijd op bepaalde toeren gejaagd zodat er ckerweten niks mis mee is, omdat ze dan al zolang hebben gedraaid hoef je nie echt in te rijden


ja, oke, maar volgens m'n neef had het vooral met het materiaal te maken wat van dusdanig goede kwaliteit is, ik zal eens wat meer informatie vragen
 
Kampersjaak 6-9-2005 16:08 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

mag je er wel ff een giga ventilator voor zetten anders krijg je amper koeling


met scooterrace gaat het anders, wel ongeveer het zlefde.

laten ze de scooters gewoon warmlopen zonder koelwater.
dan af laten koelen. en dan blazen
 
oderint dum metuant
Gideon 6-9-2005 16:09 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speeder
[...]



krijg je toch geen rijwind koeling ? en een paar uren :-S


Ja idd, dat dacht ik dus ook al, zou dat dan ook het enige probleem zijn m.b.t. het stationair laten "inlopen" van je cilinder/zuiger? Zoja dan kan je toch wel iets van koeling ervoor pleuren?
 
SSTjoener
Joostvdw 6-9-2005 16:11 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


ja, oke, maar volgens m'n neef had het vooral met het materiaal te maken wat van dusdanig goede kwaliteit is, ik zal eens wat meer informatie vragen


bij nieuwere auto's zeggen ze dat het niet hoeft, maar zo'n blok gaat wel beter/soepeler lopen na bijv 2000km, dus blijkbaar moet er toch wel iets een beetje inslijten

maar het is minder kritisch dan vroeger

al met al, zou ik ff poosje rustig rijden met me nieuwe D5
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 3265 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved