Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - wheely

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31817 - wheely
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7293 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sven 6-9-2005 16:53 Print reply
Posts: 25
mij lukt het wel met me MT 50cc imi 13mm technopijpje 13/45
niet achtelijk lange wheelys maar ik ben wel beetje aant oefenen.
het is alleen heel mooilijk om op je achterwiel te blijven.
en nu die vastgelope is is het helemaal moeilijk
 
renoeius 6-9-2005 16:56 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi_gpracer
afbeelding
afbeelding

helemaal achterop gaan zitten, voeten op de steunen houden rechtervoet bij rem houden, toeren maken en koppeling snel slippend op laten komen en aan stuur trekken. Dan zou je een wheely moeten maken.
Als je achterover drijgt te slaan koppeling en achterrem in houden. Als je van schrik je voeten van de stepjes gooit als je zo ver achterover gaat moet je de koppeling in drukken en proberen stabiel op de grond te gaan staan en je brommer rustig neer leggen. Als je je koppeling niet in houd en je hangt aan je brommer dan geeft hij steeds meer gas omdat je aan het stuur hangt (ik spreek uit ervaring haha). Ik had toen aantal meter over achterkapje gereden brommer 12oclock terwijl ik erachter hing


dat laatste verhaal komt mij ook bekent voor . beetje jammer als je doorschiet, maar ik kon mijn brommer nog houden en veilig terug op aarde zetten .

maar koppeling laten schieten is niet echt relax. koppelingsplaten enzo gaan ervan naar de klote en ik vind het een stuk minder gecontroleerd. ik klap een stuk sneller door dan een "powerweely" (of hoe je het ook wilt noemen).
 
KaWaReZ 6-9-2005 16:57 Print reply

Posts: 20582
gasgeven en evt ruk aan je stuur... genoeg om voorwiel van de grond af te krijgen
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
renoeius 6-9-2005 17:01 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
gasgeven en evt ruk aan je stuur... genoeg om voorwiel van de grond af te krijgen


mijn voorvork is nu nog een beetje te soepel en een ns-1 voorwiel is ook niet echt licht. ik krijg echt met moeite het voorwiel van de grond
 
John Huijben 6-9-2005 17:37 Print reply

Posts: 2433
mij lukt het met een orginele mtx-sh ook gewoon hoor, gewoon hard aan het stuur snukken, moeje beetje gevoel voor hebben.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
ikuh kant owk met mn originele AR ofuh eigenlijk kon want nus de band een klein beetje gladder geworden en spintie eerst ff voordie opt achterwiel gaat en valtie bijna direct weer terug op de grond maar als je een beetje verstand hebt van je brom zouw je ff stukje van inlaatkant van zuiger kunnen afvijlen of je (als je dat nog niet hebt gedaan) haalt je uitlaat begrenzing duruit en ik dacht dat bij derbi owk nog een filter begrenzing zat



ben je gek geworden
derbi heeft geen inlaatpoort op de cilinder, derbi heeft membraan op carter. stukje afvijlen is dus alleen maar kut bij zon ding, heb je niks aan. loopt alleen maar sneller kapot zonder dat het sneller is.

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
-Dennis- 7-9-2005 19:57 Print reply

Posts: 919
Ik heb gewoon veel geoefend op de fiets wil ook wel helpen, dan heb je tenminste het evenwicht een beetje (ja ik weet dat een brommer en een fiets heel veel verschillen)
Voor de rest moet je er gewoon een beetje timing en gevoel voor hebben.

En gewoon aanhouden wat Derbi_gpr racer zegt
 
nee, dat mag niet
SpeedY_the_Devil 7-9-2005 20:17 Print reply

Posts: 2711
toen wij een mt'tje ana de praat kregne ging hij maar 30.. en je kon nog geen gas geven.. maar als je hemn hoog afstelde kon je alsnog wheelie bouwen...

conclusi - mwet elke schakel ken je wheelie bouwen...
alleen als je t wil leren ist makkelijker als hij ontgrenst is en beetje opgevoert.. dan gaat hij veel makkelijker
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
-Tom- 7-9-2005 20:22 Print reply

Posts: 4151
Jongen die ik kan heeft een Yamaha Fs1, omgebouwd tot wannabe oldtimerracer. Zo'n classic tank en zitje (ala kreidler van veen enzo), echt bovenop het frame, en dan het zitje boven de achteras, je zit achter de achteras onderhand. Ding maakt in de 2 nog wheely's gewoon En in de 1 zit je zo verticaal op het gas gewoon
 
FTS Member
dt50rcrosser 7-9-2005 20:24 Print reply

Posts: 6252
ik heb me standaard dt50r ook zo opt achterwiel,, in powerband , heel rustig rijden koppeling in.. uitrollen tot bijna stil. dan achteropzitten en gelijk koppeling los een beetje meetrekken, gwoon je poten net boven de grond houden als je ant begin bang bent om achterover te slaan..
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
dimi3 7-9-2005 20:54 Print reply

Posts: 79
als je neerkomt of neer wil gaan koppeling inhouden en gas rustig dichtdraaien (minderkans dat je stuur gaat slaan)

of kijk ff hier:

http://www.uponone.com/videos.php?id=1667
 
SpeedY_the_Devil 7-9-2005 20:59 Print reply

Posts: 2711
ik had altijd de rare gewoonte om zodra ik wheelie bouwde me stuur dwars te gooien en dan doek t automatisch weer recht zodra ik neerkom

best vaag maar nog nooit fout gegaan
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
dimi3 7-9-2005 21:02 Print reply

Posts: 79
heb je geluk gehad! heb et al vaak genoeg gezien
 
SpeedY_the_Devil 7-9-2005 21:02 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


dat laatste verhaal komt mij ook bekent voor . beetje jammer als je doorschiet, maar ik kon mijn brommer nog houden en veilig terug op aarde zetten .

maar koppeling laten schieten is niet echt relax. koppelingsplaten enzo gaan ervan naar de klote en ik vind het een stuk minder gecontroleerd. ik klap een stuk sneller door dan een "powerweely" (of hoe je het ook wilt noemen).


ik had ook een keer zo'n actie.. was best eng..

ik wou wheelie bouwen met me ns-1 maar toen gooide hij hem zo snel omhoog da ik eraf gegooit werdt, kon me nog net beethouden maar kon nie bij koppeling of rem... ik liep zo langs een auto en toen viel de brommer weer voorover maar ik was zo druk bezig da ding in bedwang houde da me gas meedraaide en toen schoot hij weer achterover en schuin een bocht door en toen kwam hij weer neer en had ik hem weer ondercontrole

scary
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
dimi3 7-9-2005 21:04 Print reply

Posts: 79
heb je geluk gehad ja
 
mt5driver 16-10-2005 13:10 Print reply
Posts: 4
gewoon je brommer opvoere als je nog geen pro bent ivm met wheelies
ik kon zelf met standaard mt wheelie trekke gwooon een kwestie van je evenwicht en het hoogste punt bepalen
 

Dit topic is 7293 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved