Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vlakschuif, rondschuif, geen schuif ?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31808 - vlakschuif, rondschuif, geen schuif...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shinigami 5-9-2005 10:46 Print topicpost

Posts: 797
zou iemand mij de verschillen kunnen uitleggen aan de hand van plaatjes wat nou de verschillen zijn tussen een vlakschuif caburateur en een rondschuif carburateur en evt. andere soorten.
en welk soort carb. er beter is en waarom.
thnx.
 
...

a honda highrider 5-9-2005 10:58 Print reply

Posts: 1818
Vlakschuif:
Is een vlakke schuif. Dit heeft als jevolg dat je een snellere gasreactie hebt. Wel zorgt het voor een beetje minder confortabel rijden

rondschuif:

Dit is de gebruikelijke. Gewoon een ronde schuif, je hebt deze vast wel gezien. Deze zit er standaart altijd in.

D-slide:
Kan ik zo ff geen foto van vinden, maar is als het ware een soort van vlinderklep.
 
D? Mo(raal)derator
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-9-2005 11:36 Print reply

Posts: 10835
D-slide lijkt nog niet op een vlinderklep
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Bullet 5-9-2005 11:37 Print reply

Posts: 12150
nee gasschuif van een d-slide lijkt (van boven gezien) op een "D" (vreemd he )
 
**My BungHole Will Speak Now**
rsruud 5-9-2005 11:42 Print reply
Posts: 281
hoezo rijd een vlakschuif minder comfortabel? omdat ie zwaarder is?
 
Bullet 5-9-2005 11:42 Print reply

Posts: 12150
ruuuddd dat snap je toch wel, dan heb je een te snelle gasreactie voor straat gebruik :H
 
**My BungHole Will Speak Now**
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-9-2005 11:48 Print reply

Posts: 10835
heb ik geen last van op m'n tomos
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Shinigami 5-9-2005 12:05 Print reply

Posts: 797
dus kan het beter bij een rondschuif houden?
en is er nog verschil met gebruik/verbruik qua soort spruitstuk,
want het er nou eentje met een buisje waar ik m'n carb. op moet schuifen en ik heb er eentje waar ik m'n carb. op moet schroeven met 2 bouten.
 
...
Almer 5-9-2005 12:55 Print reply

Posts: 3325
hoe je hem inelkaar zet zegt hier niks over, die met dat busje is dus een rondschuif, een vlakschuif heeft een snellere gasreactie dus kan je beter hebben op een snellere setup hebben
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-9-2005 13:18 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GoesKoes
dus kan het beter bij een rondschuif houden?
en is er nog verschil met gebruik/verbruik qua soort spruitstuk,
want het er nou eentje met een buisje waar ik m'n carb. op moet schuifen en ik heb er eentje waar ik m'n carb. op moet schroeven met 2 bouten.



dat verschil ga jij niet merken in verbruik
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
rsruud 5-9-2005 20:36 Print reply
Posts: 281
vlakschuif heeft gewoon betere flow, en zorgt daardoor voor betere prestaties over het algemeen. betere prestaties over het hele toerengebied lijkt mij ook dat je brommer dan zuiniger word. en hoezo zou je gasreactie te snel zijn voor straat gebruik? (ja bullit ik weet dat die van jou sarcastisch was (hoop ik ) ) Als je brommer beter op pakt rijd dat toch juist relaxter. Vlakschuif is geen NOS oid hoor dat ie gekke dingen gaat doen (helaas )

Dit bericht is gewijzigd door rsruud op 5-9-2005 om 20:36 uur.
 

Dit topic is 1422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved