Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelfbouw uitlaat honda x8r-s

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 450 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31758 - zelfbouw uitlaat honda x8r-s
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

S.Brouwer 10-9-2005 19:45 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



zei ik fly clutch?...

haha, hmm... k was zeker weer ff druk met andere dingen bezig oid... delta clutch idd pakken


btw, ben bezig met sfxje van een vriend van me...

setupje wordt:
MHR Rep. (incl. kop e.d. Uiteraard RoHa Tuned )
malossi membraankleppen op ori. membraan
19mm DO
aangepaste ori. filterbox (Twin-Air filter element)
(wrs. nog) Metrakit uitlaatje (miss. later andere)
Malossi vario
polini half-poulie
Delta clutch
Malossi TC cdi (met begrenzer dingetje)
en Betor-veertje
(en eventueel nog Carters tunen)



over ontopic gesproken
 
[RRT] Lost-P 10-9-2005 19:46 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh
[...]



over ontopic gesproken



ja is ontopic... gaat over een sfx (nagenoeg zelfde blokje als x8r) en aangezien we allebei een setup hebben die redelijk overeenkomt, kun je beetje vergelijken enzo...
 
Chille Tune shit dan
suzuki gt50 10-9-2005 19:57 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


niet, je bent je zaagsnedes kwijt aan materiaal




die zijn er wel bij gerekend als ik zeg dat het precies de lengte is
 
[RRT] Lost-P 10-9-2005 20:02 Print reply
Posts: 4578
heb je (tegen de tijd dat het klaar is) een testbank tot je beschikking ergens? zou wel willen weten wat er aan vermogen uitkomt nl
 
Chille Tune shit dan
suzuki gt50 10-9-2005 20:04 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
heb je (tegen de tijd dat het klaar is) een testbank tot je beschikking ergens? zou wel willen weten wat er aan vermogen uitkomt nl



ja een brommerhoer wat verder was er ook benieuwd naar en wou het voor niets testen...
btw : morgen een draaibank...
 
[RRT] Lost-P 10-9-2005 20:13 Print reply
Posts: 4578
Blijft de cilinder trouwens std.? of wordt deze ook nog bijgewerkt?
 
Chille Tune shit dan
suzuki gt50 10-9-2005 20:16 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Blijft de cilinder trouwens std.? of wordt deze ook nog bijgewerkt?



voorlopig blijft die standaard ...
de carters worden wel aangepast voor de 21mm del
 
[RRT] Lost-P 10-9-2005 20:24 Print reply
Posts: 4578
oow oke
(Ik werk die cilinder voor die vriend van me wel bij... is vast nog wel wat leuks extra's uit te halen)
 
Chille Tune shit dan
suzuki gt50 11-9-2005 18:22 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
oow oke
(Ik werk die cilinder voor die vriend van me wel bij... is vast nog wel wat leuks extra's uit te halen)


ja maar vergeet niet dat de x8-r een moeilijke brommer is op het vlak van tuning h?
 
Neonlampje 11-9-2005 18:30 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
hier is het plastiek model voor de bocht...
telkens keer doorgezaagd op 9? en de lengte is precies dezelfde.

http://users.skynet....95/wouter/05-09-2005 004.jpg

http://users.skynet....95/wouter/05-09-2005 002.jpg






Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 10-9-2005 om 17:06 uur.

Meetkundig gezien niet, aangezien je een schuine doorsnede maakt, en en je vervolgens deze spiegeld, verplaats je dus je hart-lijn.. dat zie je ook aan die blauwe streepjes.

Echter is het zo minimaal dat je het nooit echt zult merken

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 11-9-2005 om 18:30 uur.
 
[RRT] Lost-P 11-9-2005 22:15 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
[...]


ja maar vergeet niet dat de x8-r een moeilijke brommer is op het vlak van tuning h?



sfx is (nagenoeg) exact hetzelfde blok
Zit alleen te twijfelen over een langere primaire vertanding...

@Lude: muggenzifter


Ben je trouwens alweer wat verder gekomen met de uitlaat, suzuki gt50?
 
Chille Tune shit dan
Neonlampje 11-9-2005 23:38 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]

@Lude: muggenzifter



Nou, de meetonzekerheden zijn al zo enorm, dat imho mocht je op zo'n manier onderzoek doen naar dit soort pijpen.. je zoveel mogelijk onzekerheden weg wilt nemen.. dat doe je door zo precies mogelijk te werken. Dus sja... persoonlijk maak ik me er ook nooit zo druk over hoor.. maar ik moest het gewoon ff kwijt
 
[RRT] Lost-P 14-9-2005 1:12 Print reply
Posts: 4578
opzich wel weer terecht ja
 
Chille Tune shit dan
Neluhz 14-9-2005 9:34 Print reply

Posts: 4032
volgens bell moet je een driehoekje uitzagen tot de helft, en die weer aan de andere kant plakken, als je dat snapt.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 14-9-2005 om 9:34 uur.
 
PRO TUNING 14-9-2005 11:26 Print reply

Posts: 4000
Of je koopt het uitlaten programma van TSR en het programma Cons van Soft Engine zodat je echt goede uitlaten kunt berekenen en maken.
 

Dit topic is 8092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved