Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelfbouw uitlaat honda x8r-s

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 499 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31758 - zelfbouw uitlaat honda x8r-s
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 8090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki gt50 2-9-2005 22:51 Print topicpost

Posts: 561
ik en me broer zijn een tijdje geleden begonnen aan een zelfbouw uitlaat...
We namen de formules van frits overmars en zijn beginnen hameren...
hier hebben we de plaatje al uitgesneden (berekent met behulp van cone 1.3) , gereed op te buigen...


een foto van de gebogen conussen...


hier zijn de volledig toe en al gepunt...








de uitlaat is volledig uit inox gemaakt

de uitlaat zelf wordt nog TIG gelast en volledig opgepoliert voor een mooi chroom effect

ik blijf dit updaten
 

THOMASJEUHHH 2-9-2005 22:54 Print reply

Posts: 4159
leuk..

voor welke motor brommer voertuig? brommer ma waropm zo lang?
 
bwoaahhppp,,..
suzuki gt50 2-9-2005 22:59 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt driver
leuk..

voor welke motor brommer voertuig? brommer ma waropm zo lang?


voor een honda x8r-s
de lengte is niet zo overdreven , is volgens de formules van frits overmars...
 
theredone51 2-9-2005 22:59 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt driver
leuk..

voor welke motor brommer voertuig? brommer ma waropm zo lang?


Honda x8r-s, topictitel

en wrs word daar nog een bocht in gemaakt, dan lijktie niet zo lang meer (tis trouwens een scoot waar hij op moet komen)

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
suzuki gt50 2-9-2005 23:02 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51
[...]


Honda x8r-s, topictitel

en wrs word daar nog een bocht in gemaakt, dan lijktie niet zo lang meer (tis trouwens een scoot waar hij op moet komen)


z??r juist
 
boerken 2-9-2005 23:16 Print reply

Posts: 501
mooi werk, maar wel opvallend voor de blauwe vrienden denk ik
 
blair 3-9-2005 8:46 Print reply
Posts: 150
Ziet er leuk uit. Leuk werk wat je uitgevoerd hebt.

Ik kan het mis hebben. Maar als je naar de maten kijkt is het zwaar kut. Waarvoor heb je de uitlaat ontworpen ? (toerental/bmep/vermogen/breedte powerband). Ik denk dat de diameter te klein is, lengte te groot, baffle te lang. JE had beter een bestaande uitlaat kunnen pakken, die op kunenen meten. Gewoon de uitlaat waarvan jij denkt dat hij het beste is. Dan heb je iig een redelijk resultaat. Vervolgens had je de uitlaat kunnen testen, aanpassen enz. Dan was je waarschijnlijk geeindigt met iets wat beter was dan hetgene je in de winkel koopt. Nu steek je er een hoop tijd en moeite in en waarschijnlijk vliegtiemand met eenzelfde setup een yasuni uitlaat oid je zo voorbij.

Uitlaat heeft wat weg van een pijp die ik voor een puch maxi ontworp. Alleen voor mijn gevoel lag die van de maxi nog hoger in toeren. (kortere lengte) JE hebt een vario met scooter, je hebt geen lange baffle nodig, diameterfactor kan best richting de 4. Zelfs een leo zx gaat al over de 4 heen.

HEt is niet om je af te zeiken. HEt is alleen een tip om tot een beter resultaat te komen.

Verder ben ik niet zo onder de indruk van de formules van overmars. Deze zijn al erg oud, en er is veel winst geboekt in uitlaten nadat hij zijn formules had.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
suzuki gt50 3-9-2005 23:00 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
Ziet er leuk uit. Leuk werk wat je uitgevoerd hebt.

Ik kan het mis hebben. Maar als je naar de maten kijkt is het zwaar kut. Waarvoor heb je de uitlaat ontworpen ? (toerental/bmep/vermogen/breedte powerband). Ik denk dat de diameter te klein is, lengte te groot, baffle te lang. JE had beter een bestaande uitlaat kunnen pakken, die op kunenen meten. Gewoon de uitlaat waarvan jij denkt dat hij het beste is. Dan heb je iig een redelijk resultaat. Vervolgens had je de uitlaat kunnen testen, aanpassen enz. Dan was je waarschijnlijk geeindigt met iets wat beter was dan hetgene je in de winkel koopt. Nu steek je er een hoop tijd en moeite in en waarschijnlijk vliegtiemand met eenzelfde setup een yasuni uitlaat oid je zo voorbij.

Uitlaat heeft wat weg van een pijp die ik voor een puch maxi ontworp. Alleen voor mijn gevoel lag die van de maxi nog hoger in toeren. (kortere lengte) JE hebt een vario met scooter, je hebt geen lange baffle nodig, diameterfactor kan best richting de 4. Zelfs een leo zx gaat al over de 4 heen.

HEt is niet om je af te zeiken. HEt is alleen een tip om tot een beter resultaat te komen.

Verder ben ik niet zo onder de indruk van de formules van overmars. Deze zijn al erg oud, en er is veel winst geboekt in uitlaten nadat hij zijn formules had.



de uitlaat is berkend met zen powerband op 9000 toeren...
en de formules van overmars zijn toch te vertrouwen??
 
rsruud 5-9-2005 17:34 Print reply
Posts: 281
in 1 woord NEE

deze uitlaat is gewoon echt veel te lang, gaat misschien erg goed werken onder de 3000 toeren maar dat loopt ie stionair al

probeer wat info te zoeken over expansiepijpen. lees het goed door, probeer het een beetje te begrijpen. En dan kom je er achter dat het onmogelijk is een optimale pijp te berekenen. Wel krijg je meer inzicht in wat je kan veranderen, en hoe je je vermogenscurve kan beinvloeden.
 
Jonesy 6-9-2005 17:24 Print reply
Posts: 86
Met die pijp kun je over een sloot springen, veel te lang.

Gebruik de formules van Bell of Blair of laat een pijp berekenen door Foekema (kost 10?).
 
theredone51 6-9-2005 17:39 Print reply

Posts: 2506
en daarbij, een scoot heeft zijn topvermogen niet op 9000 toeren liggen normaal
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
[RRT] Lost-P 6-9-2005 17:41 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51
en daarbij, een scoot heeft zijn topvermogen niet op 9000 toeren liggen normaal



hmm, sfx (nagenoeg zelfde blok als x8r?) haalt std. nog geen eens 9k (cdi begrenzingpowaahh)


Maarre, btje leuk scootje draait idd al stuk meer (en dus ook "hoger" liggend topvermogen).

Verder is die uitlaat idd niet echt optimaal... Formules van Overmars zijn zooo verouderd, Bell en Blair zijn al beter...



Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 6-9-2005 om 17:45 uur.
 
Chille Tune shit dan
John Huijben 6-9-2005 17:42 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rsruud
in 1 woord NEE

deze uitlaat is gewoon echt veel te lang, gaat misschien erg goed werken onder de 3000 toeren maar dat loopt ie stionair al

probeer wat info te zoeken over expansiepijpen. lees het goed door, probeer het een beetje te begrijpen. En dan kom je er achter dat het onmogelijk is een optimale pijp te berekenen. Wel krijg je meer inzicht in wat je kan veranderen, en hoe je je vermogenscurve kan beinvloeden.


wat loop jij nou weer te blaten. zonder dat je ook maar een enkele maat weet begin je al in te schatten wat voor powerband de pijp zal hebben
frits overmars pijpen zijn nou eenmaal lang, en smal, maar dit kan best redelijk lopen hoor.
ben alleen wel bang dat de cilinder erg heet zal worden zo. bijna iedereen met zon pijp heeft dat. wat is de diameter van de tailpipe?? mischien voor de zekerheid 17mm van maken ofzo.

kben benieuwd, ziet er iig al erg mooi uit

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Rick 6-9-2005 17:51 Print reply

Posts: 3788
zou zeggen, maak die uitlaat lekker af, je leert er altijd van en misschien dat je dan daarna es een x een andere maakt van blair of bell
ziet er verder netjes uit!
 
Ride like your ass is on fire!!!
suzuki gt50 6-9-2005 17:52 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


wat loop jij nou weer te blaten. zonder dat je ook maar een enkele maat weet begin je al in te schatten wat voor powerband de pijp zal hebben
frits overmars pijpen zijn nou eenmaal lang, en smal, maar dit kan best redelijk lopen hoor.
ben alleen wel bang dat de cilinder erg heet zal worden zo. bijna iedereen met zon pijp heeft dat. wat is de diameter van de tailpipe?? mischien voor de zekerheid 17mm van maken ofzo.

kben benieuwd, ziet er iig al erg mooi uit




idd , de foto is heel misleidelijk
en over die toeren zit lost-p ook wat te zeiken er staat een pederzini op
 
[RRT] Lost-P 6-9-2005 17:54 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
[...]




en over die toeren zit lost-p ook wat te zeiken er staat een pederzini op


Ik zit niet te zeiken over jou scoot/uitlaat, ik reageerde op ThereDone51... dus waaarom voel je je aangesproken :-s...

Pederzini is btw een goede cdi
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 8090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved