Jekko |
2-9-2005 17:22 |
Posts: 827 |
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
SpeedY_the_Devil |
2-9-2005 17:23 |
Posts: 2711 |
als je hem eerst inrijdt dan is hij minder fel, maakt hij minder toeren enz..
dus kan je hem denk ik beter inrijden..
zal wss niet veel tot niks uitmaken op de uiteindelijke prestaties
-edit-
als je em goed laat afwerken hoef je t niet zo in te rijden..
Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 2-9-2005 om 17:23 uur.
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
richard3 |
2-9-2005 17:23 |
Posts: 5198 |
maakt niks uit je kan wel gewoon eerst inrijden dan tunen en inrijden dit wordt het meeste gedaan waarom weet ik eigelijk niet geloof niet dat het beter was
|
|
op naar de grote brommers |
|
SpeedY_the_Devil |
2-9-2005 17:24 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
Boeit niet..
edit: www.ikwilgraagnederlandsleren.nl
Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 2-9-2005 om 17:23 uur.
tis volgens mij een belg dus ja... die typen vaak nie zo perfect abn..
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
senda80cc |
2-9-2005 17:26 |
Posts: 3434 |
als je hem eerst inrijd en dan laat tunen n hij is goed afgewerkt hoef je echt niet 100km rustig te gaan rijden hoor tenminsten vriend van mij liet em ok tunen hoefde van de tuner maar heel even rustig te doen was toch al ingellopen zei hij (maja moet hij wel goed afgewerkt zijn)
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
mental_osx |
2-9-2005 17:26 |
Posts: 264 |
ja slechte gewoonte
|
|
|
|
Jekko |
2-9-2005 17:36 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
als je hem eerst inrijd en dan laat tunen n hij is goed afgewerkt hoef je echt niet 100km rustig te gaan rijden hoor tenminsten vriend van mij liet em ok tunen hoefde van de tuner maar heel even rustig te doen was toch al ingellopen zei hij (maja moet hij wel goed afgewerkt zijn)
Logish maar dan moet je dus eerst inrijden, boel weer losroppen laten tunen enz...
Beetje omslagtig?
Gewoon gelijk tunen, 100km inrijden en dan kan je gewoon rijden?
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
senda80cc |
2-9-2005 17:38 |
Posts: 3434 |
naar mijn idee is het tohc beter als je em eerst inrijd want je zult meer vermogen krijgen naar tunen waardoor inrijdne moeilijker word ivm. powerband enzo maja ligt waarschijnlijk ok aan berijder
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
mb-gek |
2-9-2005 17:42 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]
Logish maar dan moet je dus eerst inrijden, boel weer losroppen laten tunen enz...
Beetje omslagtig?
Gewoon gelijk tunen, 100km inrijden en dan kan je gewoon rijden?
voor tunen moet je toch eerst alles moneteren om op te meten hoe hoog je zuiger komt
en ik zou eerst rustig inrijden omdat het ruystiger rijden is en omdat je dan goed het verschil van de tune beurt merkt
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
senda80cc |
2-9-2005 17:43 |
Posts: 3434 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
en ik zou eerst rustig inrijden omdat het ruystiger rijden is en omdat je dan goed het verschil van de tune beurt merkt
dat idee had ik ok al
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
aprilia rs 50 girl |
2-9-2005 17:44 |
Posts: 4805 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
[...]
tis volgens mij een belg dus ja... die typen vaak nie zo perfect abn..
dan nog als iedereen ze eigen platte boere taaltje gaat ouwehoere schiet dat ook niet op dan is er helemaal niets meer van te volgen, en dan mag het wel een belg zijn boeie gewoon aanpassen en anders op het www.belgen-forum.be gaan zitten ofzo
|
|
henkie |
|
Ariej |
2-9-2005 17:52 |
Posts: 3685 |
beter eerst ff inrijden, anders ben je geneigd om die cilinder al te gaan testen, en dat is niet zo goed voor die cilinder tijdens het inrijden
en na het tunen gewoon eerst ff rustig aan doen, en bij het inrijden eerst goed warm laten lopen voor het rijden
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
[RRT] Lost-P |
2-9-2005 17:54 |
Posts: 4578 |
aan de andere kant... stel je gaat een gietijzeren cilinder eerst inrijden (rustig rijden dus), en je gaat hem dan tunen waardoor die bijv. ipv 9000 ineens 12000 toeren draait, dan heb je dus een kleine stootrand van het inrijden bij 9000 toeren.
imho kun je hem dus beter ff monteren om te kijken wat deckheight enzo is, en dan eraf halen en tunen, en dan pas inrijden
|
|
Chille Tune shit dan |
|
mcdronkz |
2-9-2005 18:17 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
Boeit niet..
edit: www.ikwilgraagnederlandsleren.nl
Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 2-9-2005 om 17:23 uur.
alsof drenten zo goed nederlands kunnen
|
|
|
|
blair |
2-9-2005 19:00 |
Posts: 150 |
Uiteraard eerst tunen. Tunen en goed afwerken. Je hoeft dan ook minder lang in te rijden. De randen van de poorten zijn al netjes afgerond enz. Die 500 km inrijden (die je soms hoort) zou alleen voor onnodige slijtge zorgen. Als het tunen en afwerken beroerd zou gebeuren zou he tmisschien aan te raden zijn om opnieuw een tukje in te rijden om alles wat op elkaar in te laten slijten. Maar met een cilinder die netjes afgewerkt is door ene goed tuner hoef je niet/nauwelijks in te rijden. Gewoon wat extra olie gebruiken en misschien ff rustig aan doen, maar echt geen 500 km oid.
Dit bericht is gewijzigd door blair op 2-9-2005 om 19:01 uur.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|