Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Profielwerkstuk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 685 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31734 - Profielwerkstuk
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald_ 1-9-2005 22:10 Print reply
Posts: 244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
[...]



koop een werkend ori mb blokje, kost 75 euro fzo ? en tune dit, zo is het nog een btj een uitdaging, tune de cil en maak hierop een uitlaat en vergelijk dan met de ori prestaties fzo


Daar komt dus ook weer een frame bij lijkt me, anders valt er weinig te testen, dan gaat het al weer wat meer kosten. Het lijkt me een beter idee om tog een onderdeel te bekijken wat ook gewoon op een niet-beun brommer kan. Opmaat uitlaatje berekenen of een powerbox berekenen of iets dergelijks. En dan bekijken wat voor effect het heeft. Maar het hoeft natuurlijk ook niks met tunen te maken te hebben, kan bijvoorbeeld ook iets met ontstekingsmechanisme?
 
Zij die gaan frituren, groeten U.
-!Giles!- 1-9-2005 22:17 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald_
[...]


Daar komt dus ook weer een frame bij lijkt me, anders valt er weinig te testen, dan gaat het al weer wat meer kosten. Het lijkt me een beter idee om tog een onderdeel te bekijken wat ook gewoon op een niet-beun brommer kan. Opmaat uitlaatje berekenen of een powerbox berekenen of iets dergelijks. En dan bekijken wat voor effect het heeft. Maar het hoeft natuurlijk ook niks met tunen te maken te hebben, kan bijvoorbeeld ook iets met ontstekingsmechanisme?



$test een innerrotor, voor en nadelen en post het hier ook. Daar zullen veel mensen tevreden mee zin. probeer ergens 1 te lenen of mail hpi eens, miss lenen ze je 1. heel waarschijnlijk
 
nick is gay ;-)
Ronald_ 1-9-2005 22:19 Print reply
Posts: 244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
[...]



$test een innerrotor, voor en nadelen en post het hier ook. Daar zullen veel mensen tevreden mee zin. probeer ergens 1 te lenen of mail hpi eens, miss lenen ze je 1. heel waarschijnlijk


als het nog leuk te berekenen valt, dan is het een mogelijkheid.
 
Zij die gaan frituren, groeten U.
-!Giles!- 1-9-2005 22:22 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald_
[...]


als het nog leuk te berekenen valt, dan is het een mogelijkheid.


kan iem hem hier meer info/toepassingen rond geven ?

zou zeer handig zijn voor enkele mensen @ bf, onder andere ik :p

 
nick is gay ;-)
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-9-2005 22:23 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald_
[...]


Daar komt dus ook weer een frame bij lijkt me, anders valt er weinig te testen, dan gaat het al weer wat meer kosten. Het lijkt me een beter idee om tog een onderdeel te bekijken wat ook gewoon op een niet-beun brommer kan. Opmaat uitlaatje berekenen of een powerbox berekenen of iets dergelijks. En dan bekijken wat voor effect het heeft. Maar het hoeft natuurlijk ook niks met tunen te maken te hebben, kan bijvoorbeeld ook iets met ontstekingsmechanisme?


Prestatie hoeft niet door snelheid. Je kan ook een soort testbankje maken en daar het blok op bevestigen.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Ronald_ 1-9-2005 22:25 Print reply
Posts: 244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z
[...]


Prestatie hoeft niet door snelheid. Je kan ook een soort testbankje maken en daar het blok op bevestigen.


dan is een frame nog goedkoper en kost minder tijd, aangezien je maar 3 maanden hebt..
 
Zij die gaan frituren, groeten U.
Rtm 2-9-2005 15:01 Print reply

Posts: 784
Veel idee?n hier, als dit je te diep gaat kun je misschien denken aan proefjes doen m.b.t. het verbruik van een brommer?

Zet er bv. een andere carb op en meet het verschil.

Ben je ook nog actueel bezig met al die hoge olieprijzen

succes.
 

Dit topic is 4771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved