Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Profielwerkstuk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 767 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31734 - Profielwerkstuk
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tzrjohn 1-9-2005 19:37 Print reply
Posts: 113
ik zit dus ook in havo 5 nu en bij ons hebben ze het nog niet eens over een profielwerkstuk gehad
maar 't lijkt mij ook wel een mooi om me profielwerkstuk dr over te doen
 
Scozzisa 1-9-2005 19:42 Print reply

Posts: 2077
zit in vwo 5 en ga het te zijner tijd over me moeder doen
 
Simpele 1-9-2005 19:49 Print reply

Posts: 251
Misschien kun je bepaalde stukken uit een mt blok ofzo te slijpen, zodat je de innerlijke werking kan zien. Dus een kwart uit de cilinder en kop slijpen dat je erin kan kijken, zo ook met de carters. Wel zorgen dat het er mooi uit ziet vanbinnen. Zulk soort dingen zie je wel eens op brommer/moto beurzen.

edit: iets in deze richting bedoel ik dus


Dit bericht is gewijzigd door Simpele op 1-9-2005 om 19:50 uur.
 
nee.
zundappchefke 1-9-2005 19:52 Print reply

Posts: 1715
ik slijpte dele uit een blok open en liet des langzaam op een elce moter lope zodat je kunt zien wat er aan de binne kant omgaat
+ alemaal berekeninge of zo
 
verhuist maar blijft het zelfde
Simpele 1-9-2005 19:53 Print reply

Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke
ik slijpte dele uit een blok open en liet des langzaam op een elce moter lope zodat je kunt zien wat er aan de binne kant omgaat
+ alemaal berekeninge of zo

juist dat bedoel ik
 
nee.
zundappchefke 1-9-2005 19:58 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Simpele
[...]

juist dat bedoel ik



da bedacht ik effe zag nie wat jij der ner had gezet


bdw als je dit doet he doe het aub nie met een zundapp blok
 
verhuist maar blijft het zelfde
John Huijben 1-9-2005 20:47 Print reply

Posts: 2433
ik had samen met n vriend van mij de werking van een brommer uitgelegd, en alles uitgelegd aan de hand van een mt :P
mooie was dat we in de klas iets moesten laten zien,
vandaar dat we met de mt van een vriend van mij door school waren gaan lopen en hem zo int klaslokaal hadden weggezet (je had de kop van de concierge ns moeten zien toen ie ons in de gang tegenkwam )
was in 4 vmbo btw
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
ADHD-Kutkind 1-9-2005 20:53 Print reply

Posts: 1049
als je nou naar bromemrboer gaat en vraagtie oftie je een oud blok wilt sponsoren en daarvoor in ruil dat blok een keer tentoonstelt op sgool ofzo met een bord van die bromboer zodat die koters die op jou sgool zitten die nog een brommer moeten kopen of onderdelen naar hem toe gaan(is egt goede reclame hoor als hij ff een week lang da bord daar staat).

Er moet iig vast wel iets te regelen zijn.
 
Neonlampje 1-9-2005 20:54 Print reply

Posts: 14825
Ik weet een leuke proef die je kunt doen...

Het opzoeken van de expolosiegrens van gemiddelde 2takt uitlaten!
 
Ronald_ 1-9-2005 21:34 Print reply
Posts: 244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Simpele
Misschien kun je bepaalde stukken uit een mt blok ofzo te slijpen, zodat je de innerlijke werking kan zien. Dus een kwart uit de cilinder en kop slijpen dat je erin kan kijken, zo ook met de carters. Wel zorgen dat het er mooi uit ziet vanbinnen. Zulk soort dingen zie je wel eens op brommer/moto beurzen.

edit: iets in deze richting bedoel ik dus
afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Simpele op 1-9-2005 om 19:50 uur.


opzich leuk idee, maar er werd iets meer verwacht dan alleen de werking van een 2-takt blok uit te leggen, en een blok openslijpen heeft meer iets te maken met het onderwerp "Werking en toepassing van de slijptol" i.p.v. 2-takt motoren.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Ik weet een leuke proef die je kunt doen...

Het opzoeken van de expolosiegrens van gemiddelde 2takt uitlaten!

klinkt leuk, al weet ik nie wat et inhoud
 
Zij die gaan frituren, groeten U.
bereheer 1-9-2005 21:35 Print reply

Posts: 1901
heb ook m'n profielwerktstuk over 2-taktmotoren gedaan. Ons pap had een oude kettingzaag gekocht en die knapte ik op op kosten van ons pap en ik kon foto's maken en alles voor dat proefielwerkstuk.
 
bloaze manne, meej diene woage!
Ronald_ 1-9-2005 21:50 Print reply
Posts: 244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer
heb ook m'n profielwerktstuk over 2-taktmotoren gedaan. Ons pap had een oude kettingzaag gekocht en die knapte ik op op kosten van ons pap en ik kon foto's maken en alles voor dat proefielwerkstuk.


hmm, da mochten wij niet..
 
Zij die gaan frituren, groeten U.
Joscross 1-9-2005 21:51 Print reply

Posts: 12501
Ik heb het over de powerbox gedaan. Samenvatting/conclusie ingekort en hier een faq van gemaakt.
Had een 8
 
Ronald_ 1-9-2005 21:55 Print reply
Posts: 244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Ik heb het over de powerbox gedaan. Samenvatting/conclusie ingekort en hier een faq van gemaakt.
Had een 8


kzal es kijken..
 
Zij die gaan frituren, groeten U.
-!Giles!- 1-9-2005 22:01 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald_
ik had dus ook zoeits in gedachten van 2 takt blokje tunen, maar no way dak ik me eige brommer ga liggen dremelen voor me profielwerkstuk aangezien ik daar nie zo ervaring mee heb. Dan zou ik dus een ander blokje moeten zien te krijgen, van een mt ofzo. Maar wil je da snel maken moet er al gouw een 70 op, hpi ontsteking, andere krukas, andere carb... noem maar op. En dat wordt dus redelijk duur voor een profielwerkstuk. De school wil je met de kosten een stuk tegemoed komen, maar dat zal nooit boven de 100 euro zijn. Dus moet er iets verzonnen worden wat onder de 100 euro's gaat kosten en wat toch leuk is om te doen en waar je genoeg aan hebt. De werking van 2-takt blokjes zou als onderwerp kunnen, of het optimaliseren ervan. En dan gewoon een opmaat uitlaatje maken ofzo, of het moet natuurlijk zijn dat we ergens een boer vinden die een puch wil ruilen voor een krat pils

maja, alle ideen zijn welkom. Kdenk dat er nog zat anderen zijn die aan profielwerkstuk moeten beginne. Kan van pas komen

Dit bericht is gewijzigd door Ronald_ op 1-9-2005 om 19:17 uur.



koop een werkend ori mb blokje, kost 75 euro fzo ? en tune dit, zo is het nog een btj een uitdaging, tune de cil en maak hierop een uitlaat en vergelijk dan met de ori prestaties fzo
 
nick is gay ;-)

Dit topic is 4708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved