Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen carbu met foto's

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1253 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31725 - afstellen carbu met foto's
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzukiac50 31-8-2005 22:43 Print topicpost
Posts: 17
Ik ben bezig met het afstellen van mijn Suzuki AC50.
Setup is standaard:
standaard cylinder en uitlaat
12mm mikuni carburator

Als eerste stap ben ik nu op zoek naar de juiste sproeier. Met de standaard sproeier (105) had ik de indruk dat hij een beetje warm loopt. Na een stuk plankgas te rijden begint hij plots verschrikkelijk te stotteren.De bougie zag er zo uit:



Sproeier veranderd naar 112 zorgde ervoor dat hij hoorbaar ging viertakten. Maximum snelheid ongeveer 40km/h. Sproeier te groot dus. De bougie zag er zo uit:



Morgen ga ik nog wat sproeiertjes halen, welke maten moet ik zeker meenemen?
 
http://users.telenet.be/svokke/index.htm

MTX-speed 31-8-2005 23:15 Print reply

Posts: 1229
denk eerder aan 80 t/m 100. Ligt er maar net wat voor uitlaat enz enz je erop hebt liggen. Je moet met stappen van maximaal 5 werken( 80-85-90-95-100, de rest is op de vangen met de gasnaald en luchtschroef).
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: KIJK NIET NAAR DE BOUGIEKLEUR. Dit is 1 van de onbetrouwbaarste methoden om je brommer af te stellen.
Je moet dit op gevoel doen. Probeer een zo groot mogelijke sproeier te pakken zodat hij net niet gaat stotteren. Meer is het echt niet en minder ook niet.
Je zou eventueel alleen naar de bougiekleur kunnen kijken wanneer je mengsmering 1 op 50 rijdt. Aangezien je al meer moet gaan smeren wanneer je hem opvoerd, is de bougiekleur geen betrouwbaar middel meer om af te stellen. Zo zul je namelijk altijd je brommer schraler af gaan stellen dan nodig is wat weer overmatige slijtage meebrengt als gevolg.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 31-8-2005 om 23:16 uur.
 
bloodfist 31-8-2005 23:21 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
denk eerder aan 80 t/m 100. Ligt er maar net wat voor uitlaat enz enz je erop hebt liggen. Je moet met stappen van maximaal 5 werken( 80-85-90-95-100, de rest is op de vangen met de gasnaald en luchtschroef).
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: KIJK NIET NAAR DE BOUGIEKLEUR. Dit is 1 van de onbetrouwbaarste methoden om je brommer af te stellen.
Je moet dit op gevoel doen. Probeer een zo groot mogelijke sproeier te pakken zodat hij net niet gaat stotteren. Meer is het echt niet en minder ook niet.
Je zou eventueel alleen naar de bougiekleur kunnen kijken wanneer je mengsmering 1 op 50 rijdt. Aangezien je al meer moet gaan smeren wanneer je hem opvoerd, is de bougiekleur geen betrouwbaar middel meer om af te stellen. Zo zul je namelijk altijd je brommer schraler af gaan stellen dan nodig is wat weer overmatige slijtage meebrengt als gevolg.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 31-8-2005 om 23:16 uur.


ik stel hem altijd lekker af en dan loopt die gewoon lekker, dan draai ik de bougie er ff uit en is die wel mooi bruin meestal or
bougie is wel goed te gebruiken als richtlijn or
 
!!!Polini en carters tuned!!!
Frysk 1-9-2005 1:07 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bloodfist
[...]


ik stel hem altijd lekker af en dan loopt die gewoon lekker, dan draai ik de bougie er ff uit en is die wel mooi bruin meestal or
bougie is wel goed te gebruiken als richtlijn or

FOUT ! meestal als je gewoon op de bougie afsteld loopt ie niet altijd perfect als je het op gevoel doet word ie richting koffiebruin maar ook wat zwarterig

ik kan het niet echt duidelijk uitlegge...
 
giggitybyte
Killerbean 1-9-2005 8:12 Print reply

Posts: 3243
bougie is ter controle.

je moet rond de 85-100 zitten
 
RX loos
PRO TUNING 1-9-2005 11:56 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
denk eerder aan 80 t/m 100. Ligt er maar net wat voor uitlaat enz enz je erop hebt liggen. Je moet met stappen van maximaal 5 werken( 80-85-90-95-100, de rest is op de vangen met de gasnaald en luchtschroef).
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: KIJK NIET NAAR DE BOUGIEKLEUR. Dit is 1 van de onbetrouwbaarste methoden om je brommer af te stellen.
Je moet dit op gevoel doen. Probeer een zo groot mogelijke sproeier te pakken zodat hij net niet gaat stotteren. Meer is het echt niet en minder ook niet.
Je zou eventueel alleen naar de bougiekleur kunnen kijken wanneer je mengsmering 1 op 50 rijdt. Aangezien je al meer moet gaan smeren wanneer je hem opvoerd, is de bougiekleur geen betrouwbaar middel meer om af te stellen. Zo zul je namelijk altijd je brommer schraler af gaan stellen dan nodig is wat weer overmatige slijtage meebrengt als gevolg.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 31-8-2005 om 23:16 uur.


Waarom denk je dat men in de motorsport altijd volgas abrupt de motor stop zet en naar de pits freewheelt ???? - juist, om de bougiekleur te lezen !!

 
-!Giles!- 1-9-2005 12:28 Print reply

Posts: 1302
ik ga binnenkort mijn carb ook afstellen, mag ik nu naar de bougie kijken fnie ?
 
nick is gay ;-)
Terror 1-9-2005 12:35 Print reply

Posts: 9269
bij een standaard brommer zit je meestal tussen de 60 en 70 kwa sproeier

heb je geen valse lucht ofzo?
 
suzukiac50 1-9-2005 20:02 Print reply
Posts: 17
Het is zeker geen valse lucht want met de carbu van een andere AC50 is hij in orde. Ondertussen heb ik een sproeiertje 107.5 besteld. Dat zou er pas dinsdag zijn
Het is wel eigenaardig dat het verschil tussen 105 en een 112.5 zo groot is.
Ik stel de carbu af met een combinatie van gevoel en kijken naar de kleur van de bougie. Te arm merk je niet altijd meteen, dus is het veiliger ook eens de bougiekleur te controleren. Te veel benzine merk je vrij snel. Het is dan alsof je vergeten bent de choke uit te zetten .
Je hoort hem dan duidelijk viertakten.
 
http://users.telenet.be/svokke/index.htm

Dit topic is 737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved