Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki Ram Air Direct (SRAD)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31699 - Suzuki Ram Air Direct (SRAD)
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rsruud 2-9-2005 0:10 Print reply
Posts: 281
w8 ff we hebben het nu over hetzelfde gat? zegmaar die ene die wind moet vangen?

logische theorie:

24 mm carb @ 330 meter per seconde , je rijd 30 m/s. conclusie 330 / 30 is 11. je moet al een 11 keer zo groot oppervlak hebben om bij het huidige aanzuiging te komen. Wil je winst zou ik dus nog 1,5 keer zo groot gaan , ofwel 16 keer de oppervlak van je carb ofzo.

edit: en dan hebben we het over het oppervlak om druk op te bouwen, of de stroomsnelheid op te voeren.

Dit bericht is gewijzigd door rsruud op 2-9-2005 om 0:10 uur.
 
Neonlampje 2-9-2005 0:12 Print reply

Posts: 14825
ooh ok, nee heb je volledig gelijk in
 
richard3 2-9-2005 8:35 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]


hij weet niet dat jij Lude bent


anyway, maakt het uit hoeveel "lucht" je richting je filterbox laat geleiden? 2x 5cm dia of 2x 15 (intake), zal het dan (met die overloop en interne carbdruk) wel goed gaan.. of isser n formule voor ?







ik weet wel dat neonlampje lude is :P

maar heb gister avond nog wat dingen uitgetekend
zal vandaag ff wat zooi opmeten en dan delen zodat we ff kunnen reken of dit nu wel of geen winst zal gaan geven maar die oppervlakte die hier genoemd wordt dat vindt ik wel best groot eigelijk ?
 
op naar de grote brommers
richard3 2-9-2005 15:43 Print reply

Posts: 5198
oke ben weer een stukje verder


heb uitgerekend dat de luchtgaten bij een nsr onder de koplampen 47cm2 in oppervlakte zijn nu moet ik alleen weten hoeveel lucht daar dus door heen komt bij een snelheid van 105 km
om van die happers naar de luchtfilter te komen is volgens mij mogelijk maar daar zul je alleen achter komen als je het probeerd


iemandt een idee hoeveel lucht je door die gaten krijgt en of dit voldoende is ? per stuk is de doorlaat 23.5cm2
 
op naar de grote brommers
Neluhz 2-9-2005 16:56 Print reply

Posts: 4032
wil effe reageren, ram air is dus gewoon koude lucht, die zonder weerstand naar je carb wordt "geslingerd"?
we hebben zoeiets op de auto,(mgb roadster, omgebouwd naar v8)vanuit de voorbumper/sebringvoorspoiler zitten gaten, met een slang eraan om de rad heen en zo naar de airbox. dit is dus ongeveer hetzelfde verhaal.
je ziet btw ook vaak filters die gewoon voor de rad liggen, maar bij ons zitten ze in de voorspoiler.
maar waarom werkt het alleen bij hoge snelheden, hij krijgt altijd koude lucht, dus betere vulling? misschien wel meer weerstand, maar het zou in theorie moeten helpen.

 
richard3 2-9-2005 17:19 Print reply

Posts: 5198
je gaat pas iets merken bij hoge snelheden omdat de druk dan groter wordt en het dus sneller in de cilinder komt en het mengsel wordt mogelijk beter dus daarom werkt het pas bij een redelijke snelheid 105 is denk ik net te langzaam maar wie weet leuk te proberen en het kost niet heel duur alleen veel tijd met kijken hoe je alles op zijn plek krijgt

 
op naar de grote brommers
Junkie XR 2-9-2005 17:29 Print reply

Posts: 5753
Wat me gister wel ineens op viel is dat ie bij de 160 wel ineens extreem hard begint te trekken, alleen heeft dat denk ik meer met het juiste toerental te maken...
 
richard3 2-9-2005 17:31 Print reply

Posts: 5198
doet ie het bij de rest van de versnellingen ook ?
rond dat toerental ?
 
op naar de grote brommers
Junkie XR 2-9-2005 19:08 Print reply

Posts: 5753
Goeie vraag, kijk nooit zo vaak naar m'n toerenteller als ik 'm vol open heb

Vandaag mooi gezicht, kom bij het stoplicht aanrijden, staat een dikke, antieke DR en een SP1. Staan een beetje te lullen, trekken weg bij goen en doen een beetje wheelie'tje, ik er een beetje achteraan getuft. Volgende stoplicht, staan we naast elkaar, weer een beetje wheelies maken die dudes. Tegen de tijd dat ze neerkwamen bij 40/50 ofzo trek ik 'm omhoog, gewoon z'n 1e versnelling door tot de 120. Volgende stoplicht staat die DR naast me, duimpie omhoog!
 
richard3 2-9-2005 22:57 Print reply

Posts: 5198
hehe das wel netjes ja
maar zou je daar es naar kunnen kijken ?

want dan weet je zeker of het werkt :P

 
op naar de grote brommers
Junkie XR 2-9-2005 23:43 Print reply

Posts: 5753
Ik heb nog een uitdraai liggen geloof ik, ik zal eens kijken of ik daar nog wat op kan zien.

Maar over het algemeen begint ie bij de 8 a 9 duizend toeren te trekken, gezien ramair toch meestal maar fractioneel meer vermogen geeft valt het er denk ik ook niet echt verschil in te merken. Als ie weer helemaal goed loopt (doet nu een heel klein beetje raar ), zal ik weleens meten of ie nog wat anders loopt als ik de luchtinlaten dichtmaak.
 
mcdronkz 2-9-2005 23:45 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
..als ik de luchtinlaten dichtmaak...


je weet de tarieven van rutger frits h? ?

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 2-9-2005 om 23:45 uur.
 
Joostvdw 2-9-2005 23:59 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
wil effe reageren, ram air is dus gewoon koude lucht, die zonder weerstand naar je carb wordt "geslingerd"?
we hebben zoeiets op de auto,(mgb roadster, omgebouwd naar v8)vanuit de voorbumper/sebringvoorspoiler zitten gaten, met een slang eraan om de rad heen en zo naar de airbox. dit is dus ongeveer hetzelfde verhaal.
je ziet btw ook vaak filters die gewoon voor de rad liggen, maar bij ons zitten ze in de voorspoiler.
maar waarom werkt het alleen bij hoge snelheden, hij krijgt altijd koude lucht, dus betere vulling? misschien wel meer weerstand, maar het zou in theorie moeten helpen.



wat jij hier beschrijft is CAI, cold air intake

koude lucht heeft een lagere massa (of juist hoger, weer niet, maar het voglende is wel zeker weten waar :P) en kan je dus relatief gezien meer benzine inspuiten, daarom zitten er ook intercoolers op turbo, om de lucht uit de hete turbo te koelen

waar dit topic over gaat is ram air, dus drukvulling van de cilinder, of iig minder zuigkracht nodig van de cilinder, door de luchtinlaat naar voren te richten
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
wipe-out 3-9-2005 7:35 Print reply

Posts: 7672
Koude lucht heeft een hogere dichtheid --> hogere massa.

Door de hogere dichtheid zit er in koude lucht meer zuurstof per volume-eenheid, dus kan er meer benzine mee verbrand worden.
 
richard3 19-9-2005 14:18 Print reply

Posts: 5198
ik ben er op school dus nog steeds meebezig, het lukt niet echt jammer genoeg maar zodra ik iets weet laat ik het wel ff weten heb je die uitdraai al ??

 
op naar de grote brommers

Dit topic is 5807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved