Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki Ram Air Direct (SRAD)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1169 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31699 - Suzuki Ram Air Direct (SRAD)
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 31-8-2005 0:01 Print reply

Posts: 14825
nee, dat rendament zul je niet halen nee.. maar wat maakt het uit.. het zijn gratis en makkelijke pk's

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 31-8-2005 om 0:01 uur.
 
Deon 31-8-2005 0:03 Print reply

Posts: 9656
gratis


heeft de TS genoeg info?
 
richard3 1-9-2005 23:11 Print reply

Posts: 5198
maar het zou dus wel kunnen werken zolang je maar een redelijke snelheid hebt ?

heb dan een nsr (makkelijker die 2 buizen naar je filter te krijgen volgens mij
heb alleen een powerfilter das dan wel weer minder :( moet de ori behuizing er weer op

maar stel
je maakt 2 ovale luchthappers onder je koplamp doet dit met een dunne diameter pvc (niet dat gele maar van de afvoer van je aanrecht of zo )
naar je filterhuis vervolgens dan nog vanaf je spruitstuk wat ik las naar je filterhuis en dan de overloop van je cabrateur dicht schroeven ? dit is dus alles op een rijtje ?

(setup)

70cc
20mm
powerfilter
techno
vertanding 15-45
top nu rond 105 hier zou je wel iets merken denk ik maar niet veel wat ik zo lees ?

btw dit is alleen maar een idee kom dus niet van werkt niet probeer nu maar niet (ga het voorlopig ook nog niet doen dus) maar het idee is er aangezien ik voor school nog iets moet verzinnen


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 1-9-2005 om 23:12 uur.
 
op naar de grote brommers
Deon 1-9-2005 23:16 Print reply

Posts: 9656
als je alles PERFECT aansluit en dus zonder lek zeg maar, zal je wel een beetje merken bij 105. T mag geen naam hebben, maar je zou het wel moeten voelen
 
Neonlampje 1-9-2005 23:16 Print reply

Posts: 14825
niet vanaf spruitstuk maar vanaf ontluchting van je carb

overiggens moet je wel de normale ingang van je filterbox dicht maken dan he
 
richard3 1-9-2005 23:20 Print reply

Posts: 5198
dat snap ik (kan alleen dat ding op de cabrateur niet echt vinden :P)

beetje rare modelle dellorto cabrateurs

weet iemandt waar het zit ?

zou je dus wel een hogere top er uit kunnen halen ?
i.p.s zou het wel kunnen meer pk's dus een tandje zwaarder of zo dan zou je ds een winst kunnen boeken van 105 naar bijv. 110 of zo ? dan merk je het natuurlijk wel weer wat meer (dit zal op een testbank duidelijk te zien zijn (alleen sta je daar stil dus is het niet te zien:P)


 
op naar de grote brommers
Neonlampje 1-9-2005 23:21 Print reply

Posts: 14825
sja winst, daar valt weinig over te zeggen.. hangt van meer factoren af he
 
richard3 1-9-2005 23:24 Print reply

Posts: 5198
zijn die factoren te overbruggen ??
of is dit op een brommer gewoon nooit de moeite waard?




(neonlampje voeg me ff toe aan msn dat praat wat makkelijker

richardstruike@hotmail.com


ik ga er nu vandoor cya
 
op naar de grote brommers
KaWaReZ 1-9-2005 23:32 Print reply

Posts: 20582


hij weet niet dat jij Lude bent


anyway, maakt het uit hoeveel "lucht" je richting je filterbox laat geleiden? 2x 5cm dia of 2x 15 (intake), zal het dan (met die overloop en interne carbdruk) wel goed gaan.. of isser n formule voor ?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Deon 1-9-2005 23:34 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]


hij weet niet dat jij Lude bent


anyway, maakt het uit hoeveel "lucht" je richting je filterbox laat geleiden? 2x 5cm dia of 2x 15 (intake), zal het dan (met die overloop en interne carbdruk) wel goed gaan.. of isser n formule voor ?



druk is druk jah, als je het maar niet te klein maakt toch.
 
buldogo2 1-9-2005 23:43 Print reply

Posts: 2101
en als je nu begint met een breed stuk buis en deze dan steeds smaller maakt, dan doe je de lucht toch ook meteen komprimeeren en de luchtstroom versnellen of nbiet? Ikkan het fout hebben hor maar als het klopt kan je daar wel aardig wat winst mee maken
 
Born to ride
rsruud 1-9-2005 23:56 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]


hij weet niet dat jij Lude bent


anyway, maakt het uit hoeveel "lucht" je richting je filterbox laat geleiden? 2x 5cm dia of 2x 15 (intake), zal het dan (met die overloop en interne carbdruk) wel goed gaan.. of isser n formule voor ?


wil je er al iets van merken dan een zo groot mogelijk oppervlak om wind mee te vangen.

maar ga na dat als jou carb 330 m/s aanzuigt, en jij misschien 30m/s rijd je dus al met een gat carb diameter van 24 mm je dus al een oppervlak minimaal hebben voor winst van zoon 100*50 mm. Dan draai je "kiet" wil je er evt druk op krijgen moet je dus al een gat van 10* 10 cm ofzo hebben. Moet opzich misschienn nog wel wat uit te halen zijn...

edit: lucht moet btw niet onder druk binnen komen denk ik, beter is dan een grotere carb te monteren en zorgen dat je die stroomsnelheid maximaliseert, dan zit je sowieso goed met je mengsel. Jammer is dan dus dat je onder de 100 bijv er zelfs verlies van hebt, en boven de 100 misschien een beetje winst.

Dit bericht is gewijzigd door rsruud op 1-9-2005 om 23:58 uur.
 
Neonlampje 1-9-2005 23:57 Print reply

Posts: 14825
ja maar werkt niet zo... je hebt een balans he En weerstand.

Er zijn ideale diameters ja, want al je lucht die je brommer in gaat, gaat via die gaten. dus die gaten niet kleiner nemen dan je normale ingang.. dat is zowiezo wel een tip. Verder zijn er weinig kant en klare formules voor.
 
rsruud 2-9-2005 0:02 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
ja maar werkt niet zo... je hebt een balans he En weerstand.

Er zijn ideale diameters ja, want al je lucht die je brommer in gaat, gaat via die gaten. dus die gaten niet kleiner nemen dan je normale ingang.. dat is zowiezo wel een tip. Verder zijn er weinig kant en klare formules voor.


gaten zullen sowieso veel groter moeten dan carb oppervlak.

 
Neonlampje 2-9-2005 0:04 Print reply

Posts: 14825
waarom? denk je meer aan te kunnen zuigen door je carburateur?

edit: het enige is dat je wind moet vangen, dus genoeg opp om druk op te kunnen bouwen zegmaar

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 2-9-2005 om 0:06 uur.
 

Dit topic is 5809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved