Neonlampje |
31-8-2005 0:01 |
Posts: 14825 |
nee, dat rendament zul je niet halen nee.. maar wat maakt het uit.. het zijn gratis en makkelijke pk's
Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 31-8-2005 om 0:01 uur.
|
|
|
|
Deon |
31-8-2005 0:03 |
Posts: 9656 |
gratis
heeft de TS genoeg info?
|
|
|
|
richard3 |
1-9-2005 23:11 |
Posts: 5198 |
maar het zou dus wel kunnen werken zolang je maar een redelijke snelheid hebt ?
heb dan een nsr (makkelijker die 2 buizen naar je filter te krijgen volgens mij
heb alleen een powerfilter das dan wel weer minder :( moet de ori behuizing er weer op
maar stel
je maakt 2 ovale luchthappers onder je koplamp doet dit met een dunne diameter pvc (niet dat gele maar van de afvoer van je aanrecht of zo )
naar je filterhuis vervolgens dan nog vanaf je spruitstuk wat ik las naar je filterhuis en dan de overloop van je cabrateur dicht schroeven ? dit is dus alles op een rijtje ?
(setup)
70cc
20mm
powerfilter
techno
vertanding 15-45
top nu rond 105 hier zou je wel iets merken denk ik maar niet veel wat ik zo lees ?
btw dit is alleen maar een idee kom dus niet van werkt niet probeer nu maar niet (ga het voorlopig ook nog niet doen dus) maar het idee is er aangezien ik voor school nog iets moet verzinnen
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 1-9-2005 om 23:12 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|
Deon |
1-9-2005 23:16 |
Posts: 9656 |
als je alles PERFECT aansluit en dus zonder lek zeg maar, zal je wel een beetje merken bij 105. T mag geen naam hebben, maar je zou het wel moeten voelen
|
|
|
|
Neonlampje |
1-9-2005 23:16 |
Posts: 14825 |
niet vanaf spruitstuk maar vanaf ontluchting van je carb
overiggens moet je wel de normale ingang van je filterbox dicht maken dan he
|
|
|
|
richard3 |
1-9-2005 23:20 |
Posts: 5198 |
dat snap ik (kan alleen dat ding op de cabrateur niet echt vinden :P)
beetje rare modelle dellorto cabrateurs
weet iemandt waar het zit ?
zou je dus wel een hogere top er uit kunnen halen ?
i.p.s zou het wel kunnen meer pk's dus een tandje zwaarder of zo dan zou je ds een winst kunnen boeken van 105 naar bijv. 110 of zo ? dan merk je het natuurlijk wel weer wat meer (dit zal op een testbank duidelijk te zien zijn (alleen sta je daar stil dus is het niet te zien:P)
|
|
op naar de grote brommers |
|
Neonlampje |
1-9-2005 23:21 |
Posts: 14825 |
sja winst, daar valt weinig over te zeggen.. hangt van meer factoren af he
|
|
|
|
richard3 |
1-9-2005 23:24 |
Posts: 5198 |
zijn die factoren te overbruggen ??
of is dit op een brommer gewoon nooit de moeite waard?
(neonlampje voeg me ff toe aan msn dat praat wat makkelijker
richardstruike@hotmail.com
ik ga er nu vandoor cya
|
|
op naar de grote brommers |
|
KaWaReZ |
1-9-2005 23:32 |
|
Deon |
1-9-2005 23:34 |
Posts: 9656 |
|
|
|
|
buldogo2 |
1-9-2005 23:43 |
Posts: 2101 |
en als je nu begint met een breed stuk buis en deze dan steeds smaller maakt, dan doe je de lucht toch ook meteen komprimeeren en de luchtstroom versnellen of nbiet? Ikkan het fout hebben hor maar als het klopt kan je daar wel aardig wat winst mee maken
|
|
Born to ride |
|
rsruud |
1-9-2005 23:56 |
Posts: 281 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
hij weet niet dat jij Lude bent
anyway, maakt het uit hoeveel "lucht" je richting je filterbox laat geleiden? 2x 5cm dia of 2x 15 (intake), zal het dan (met die overloop en interne carbdruk) wel goed gaan.. of isser n formule voor ?
wil je er al iets van merken dan een zo groot mogelijk oppervlak om wind mee te vangen.
maar ga na dat als jou carb 330 m/s aanzuigt, en jij misschien 30m/s rijd je dus al met een gat carb diameter van 24 mm je dus al een oppervlak minimaal hebben voor winst van zoon 100*50 mm. Dan draai je "kiet" wil je er evt druk op krijgen moet je dus al een gat van 10* 10 cm ofzo hebben. Moet opzich misschienn nog wel wat uit te halen zijn...
edit: lucht moet btw niet onder druk binnen komen denk ik, beter is dan een grotere carb te monteren en zorgen dat je die stroomsnelheid maximaliseert, dan zit je sowieso goed met je mengsel. Jammer is dan dus dat je onder de 100 bijv er zelfs verlies van hebt, en boven de 100 misschien een beetje winst.
Dit bericht is gewijzigd door rsruud op 1-9-2005 om 23:58 uur.
|
|
|
|
Neonlampje |
1-9-2005 23:57 |
Posts: 14825 |
ja maar werkt niet zo... je hebt een balans he En weerstand.
Er zijn ideale diameters ja, want al je lucht die je brommer in gaat, gaat via die gaten. dus die gaten niet kleiner nemen dan je normale ingang.. dat is zowiezo wel een tip. Verder zijn er weinig kant en klare formules voor.
|
|
|
|
rsruud |
2-9-2005 0:02 |
Posts: 281 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
ja maar werkt niet zo... je hebt een balans he En weerstand.
Er zijn ideale diameters ja, want al je lucht die je brommer in gaat, gaat via die gaten. dus die gaten niet kleiner nemen dan je normale ingang.. dat is zowiezo wel een tip. Verder zijn er weinig kant en klare formules voor.
gaten zullen sowieso veel groter moeten dan carb oppervlak.
|
|
|
|
Neonlampje |
2-9-2005 0:04 |
Posts: 14825 |
waarom? denk je meer aan te kunnen zuigen door je carburateur?
edit: het enige is dat je wind moet vangen, dus genoeg opp om druk op te kunnen bouwen zegmaar
Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 2-9-2005 om 0:06 uur.
|
|
|
|